A6 2,5 TDI AKE - Jak vyzkoušet podavací palivové čerpadlo?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jakar
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 02 bře 2009, 20:37
Bydliště: Praha

A6 2,5 TDI AKE - Jak vyzkoušet podavací palivové čerpadlo?

Příspěvek od jakar »

Ahoj, můžete mi prosím někdo poradit, jestli by, když roztočím palivové čerpadlo (tzv. dálkovým ovládáním přes pojistku č.28), měla z trubičky na nádrži vytékat nafta? Podle toho co kde píšou o odvzdušňování, tak by snad to podávací čerpadlo mělo dokázat protlačit naftu z nádrže i přes palivový filtr a vstřikovací čerpadlo až do zpětného palivového vedení od vstřikovacích trysek. Moje čerpadlo i když se točí a vevnitř v nádrži si asi nějak čerpá, tak ven nevytlačí ani ň. Když fouknu do nádrže trubka z nádrže je bez problémů průchozí.

Můj problém začal tak, že Audi ráno z ničeho nic nenastartovalo. V průhledných hadičkách mezi palivovým filtrem a vstřikovacím čerpadlem nebyla nafta. Při zapnutí zapalování relé podávacího čerpadla sice cvakne ale podávací čerpadlo v nádrži se neroztočí. Podle návodu jsem udělal dálkove ovládaní, zkusil zatočit čerpadlem z baterky přes pojistku č.28. Takhle se čerpadlo točí. Z trubky před palivovým filtrem ale nafta neteče. Sundal jsem hadičky z uzávěru nádrže, zatočil znovu čerpadlem a ani z nádrže nic neteče. Vyndal jsem čerpadlo z nádrže, dal ho do kýble s naftou a zatočil. Z vidlice na hadičce co vede z čerpadla a co se k ní připojuje hadička co vede zpátky k sání čerpadla (viz obrazek) stříká nafta jako divá. Tak jsem dal čerpadlo zase do nádrže, a znovu zatočil. Čerpadlo běží, ale z výstupu z nádrže žádná nafta pořád nestříká. Takže už fakt nevím, jak by takové čerpdlo, které sice asi nějak vevnitř čerpá ale nečerpá ven mělo fungovat. Poradíte mi prosím někdo, jak mám postupovat, abych zjistil jestli je chyba už v tom v podávacím čerpadle nebo až ve vstřikovacím čerpadle nebo kde vlastně? Jsem vděčný za jakoukoliv radu. Hraju si s tím přes týden a už jsem z toho magor.


Obrázek
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

2.5tdi nemá podávací čerpadlo jako třeba 1.9pd. Funkcí tohodle čerpadla je přečerpávat naftu v nádrži, ne dopravovat naftu ke vstřikovacímu čerpadlu. Pokud se ti to zavzdušňuje (padá nafta), chybu hledej v netěsnosti palivového systému. Koukni třeba na gumičky u palivového filtru. ;) Jinak ovzdušnění 2.5 je docela obtížný. Dobrý je mít balonek třeba z peugeota, nebo se napít nafty. Musíš natáhnout naftu přez paliv. filtr až k čerpadlu a i tak to potom chvíli trvá, než to naskočí.
***VAG,PSA,Renault***
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

chosepm píše:2.5tdi nemá podávací čerpadlo jako třeba 1.9pd. Funkcí tohodle čerpadla je přečerpávat naftu v nádrži, ne dopravovat naftu ke vstřikovacímu čerpadlu. Pokud se ti to zavzdušňuje (padá nafta), chybu hledej v netěsnosti palivového systému. Koukni třeba na gumičky u palivového filtru. ;) Jinak ovzdušnění 2.5 je docela obtížný. Dobrý je mít balonek třeba z peugeota, nebo se napít nafty. Musíš natáhnout naftu přez paliv. filtr až k čerpadlu a i tak to potom chvíli trvá, než to naskočí.
2.5 TDI V6 so systemom vstrekovania VP44 ma podavacie cerpadlo, ktore precerpava naftu z nadrze do medzizasobnika. Je to preto ze cerpadlo VP44 nesmie ist za ziadnych okolnosti na sucho nakolko by sa mohlo vazne poskodit. Akonahle dojde nafta v hlavnej nadrzi RJ vypne motor hoci je este dostatok paliva v medzizasobniku aby sa nezavzdusnilo vstrekovacia cerpadlo.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

TDI tech píše:
2.5 TDI V6 so systemom vstrekovania VP44 ma podavacie cerpadlo, ktore precerpava naftu z nadrze do medzizasobnika. Je to preto ze cerpadlo VP44 nesmie ist za ziadnych okolnosti na sucho nakolko by sa mohlo vazne poskodit. Akonahle dojde nafta v hlavnej nadrzi RJ vypne motor hoci je este dostatok paliva v medzizasobniku aby sa nezavzdusnilo vstrekovacia cerpadlo.
do mezizásobníku, ale rozhodně ne k čerpadlu VP44. Takže pokud je mezi čerpadlem a nádrží netěsnost, systém se zavzdušní.

Tenhle systém co popisuješ je tam proto, aby se systém nezavzdušnil z důvodu prázdné nádrže. Tim audi vyřešila u 2.5 problém s ovzdušnovánim v takovém případě. Pro normálního uživatele někde na cestě je tohle neřešitelný. Takhle doleje naftu a frčí ;)
Naposledy upravil(a) chosepm dne 03 bře 2009, 16:08, celkem upraveno 1 x.
***VAG,PSA,Renault***
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

A kolik má mít objemový výkon v cm³/minutu?
Děkuji.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Bosis píše:A kolik má mít objemový výkon v cm³/minutu?
Děkuji.
U tohoto systému neni směrodatnej tlak, ani průtok. Pokud čerpadlo běží, je to o.k.
***VAG,PSA,Renault***
jakar
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 02 bře 2009, 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od jakar »

Děkuji všem za rady,
moc jste mi pomohli, pochopil jsem, ze kdyz je cely ten kram v nadrzi potopeny v nafte, tak v tom okamziku je pro nastartovani motoru jedno jestli cerpadlo v nadrzi bezi nebo ne a pokud neni privod paliva do vstrikovaciho cerpadla zavzdusneny a vstrikovaci cerpadlo je Ok motor by mel bezet (samozrejme nesmi vstřikovací čerpadlo blokovat cidlo "hladoveho oka" G210 na kterem musi byt nejlepe víc jak 400 ohmu).

Tak já si s tim jdu zase hrat. Az to naskoci (v coz doufam :-) tak pak mi bude zbyvat jeste ten problem proc mi pri zapnutí zapalovani sice na 5 sekund sepne rele palivoveho cerpadla, ale na pojistce cislo 28 se 12V neobjevi a tudiz to cerpadylkem v nadrzi ani nezatoci, ..... treba ten drát od relé smerem k pojistce vede jeste pres neco, co se, az se motor roztoci, zase umoudrí. Podle schematu elektriky co mam se zda ze mezi panelem rele a pojistkou 28 je jenom drat nicmene z pojistky 28 odchazi k rele zelenocerveny drat ale na panel co je do neho rele vsazeno zadny takovy drat nikam neprijde ... tak treba to jde nekudy kde se to vyresi ... nemate prosim jeste nekdo nahodou nejake schema, jak je proklemovany ten rele panel vevnitr a kudy z nej na pojistku 28?
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Odpovědi: 0
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

chosepm píše:
Bosis píše:A kolik má mít objemový výkon v cm³/minutu?
Děkuji.
U tohoto systému neni směrodatnej tlak, ani průtok. Pokud čerpadlo běží, je to o.k.
Nejaký tlak i průtok směrodatný je. Mám dvě čerpadla bez lopatek. Bzučí statečně, tlak i průtok 0. (noteeth) (noteeth)
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... light=bugs



----------------777 32 60 32----------------
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

myslel jsem to, jako že čerpadlo musí čerpat ;) Samo, že může bzučet a ne čerpat. (rofl) já tu mam zeleno červený z 87kontaktu relé čerpadla na pojistku 28
+12V

Je to jistě rele čerpadla to co je seplý 5s
***VAG,PSA,Renault***
jakar
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 02 bře 2009, 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od jakar »

No téměř jistě jo. Je to na pozici na releove liste pod kterou je napsano 87F/Diesel, nožičky na relé jsou přesně tak jak se to popisuje v dokumentaci i napětí na zdířkách do kterých je zasunuto relé odpovídá:

16 - kostra od spínací skrinky
17 - trvalé + od baterky
19 - + od spinaci skříňky
23 - spinací kontakt 87 relé k pojistce č 28

no a prave z toho kotaktu 23 ta elektrika misto aby došla na pojistku
28 tak cestou spadne nekam pod auto :-(. Bohužel na te releové liště nepoznám, kudy z ni ten kontakt 23 na tu pojistku 28 odchází. Zadny
cervernozeleny drat tam rozhodne neni :-(.
jakar
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 02 bře 2009, 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od jakar »

... takze se zda ze tim vzdouvacím čerpadlem to nebude ... takze jsem znovu zalil přivody, saju naftu pumpou pres vstrikovaci cerpadlo, viditelne bubliky zadne ale chytnout to nechce. Nafty mam plnou nadrz takze G210 by melo byt v poradku (aspon muj VAG-COM nic nepise a ohmmetr meri 400 ohmu)

... a ja ted nevim jestli je spatne vstrikovaci cerpadlo (cehoz se samozrejme bojim jak cert krize) nebo kde by jeste mohla byt chyba.
Da se nejak jednoznacne urcit ze uz to nemuze byt nic jineho nez VP44 nebo jestli jeste dal zkouset startovat nebo hledat jeste neco dalsiho? Na povolenych vstricich to sice pri pokusu o startovani nejakou naftu dava ale jak poznat jak moc je dost?
Je pro pripadne rucni otaceni cerpadlem eventuelne vymenu cerpadla nutne sundat cely predek nebo se to da nejak mene bolestne vrchem?
Poradite mi, prosím, kde mi připadně čerpadlo otestuji nebo kde a za kolik se dá pořidit nové nebo repasované?

Jeste jednou díky vsem za dosavadni oporu i podporu
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

přívod k čerpadlu musí být absolutně bez bublin a i tak to chvíli trvá než to naskočí, dokonce i pokud ti jde nafta u vstřiků. Bude napěněná. My vymenili čerpadlo, páč bylo k.o., skamarádili s immo, natáhli naftu až k čerpadlu, u vstřiků šla nafta a ani drc. Jak to začlo startovat, hned se v tej průhlednej hadičce objevily bubliny. Až když se nám ho povedlo natočit z flašky, která byla hned u čerpadla, jsme ho zdechli, natáhli naftu potrubim, spojili a pak běžel. Chvíli koktal, pak se srovnal, a druhej den ráno mazal do chorvatska...prekérka :)
***VAG,PSA,Renault***
jakar
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 02 bře 2009, 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od jakar »

To chosepm:
Diky za zasdni ale podstatny dotaz ... "Je to jistě rele čerpadla to co je seplý 5s? ... " ... blahove jsem si totiz poridil knihu ˇUdrzby a opravy automobilů AUDI A6 A6/AVANT/Quattro od H.R.Petzolda kde na strane 220 popisují, jak zkontrolovat rele palivového čerpadla. Pritom podle schematu ktere jsem ted diky vam dostal to rele o kterem tam dlouhosahle a naprosto samozrejme mluvi jako o rele palivoveho cerpadla je ve skutecnosti rele zhavicich svicek. No to potom muzu hledat muj zelenocerveny drat k pojistce 28 donekonecna...
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

nechtel jsem ti řikat, že to je žhavení, když to nevidim ;) Měl jsem takový tušení, že 5sec je špatně.
***VAG,PSA,Renault***
Goose46
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 05 bře 2011, 13:02

Příspěvek od Goose46 »

Zdravim, omluvam se ze pisu do tak stareho tematu. Ale chci se zeptat jestli uvazuju spravne. Co je cerpadlo v nadrzi tak nahore jak je viko s privodem a se spateckou tak vlastne co je privod dopredu tak je nahore v plastu kovova trubicka i ze spodu me by zajimalo jestli je zkrz cely plast a nebo jestli je jenom z kazdy strany nastrcena. Dekuji predem
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“