Názory

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lex85
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 17 pro 2008, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

Názory

Příspěvek od Lex85 »

Zdravim všechny, co si myslíte o dekarbonizaci motoru?
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

Nic tím nepokazíš,ale žádnej zázrak potom od toho nečekej.
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Dělal jsem to a žádná změna,rozhodně ho ale znovu trápit nebudu.
Audi 80 1,9tdi 81kw-ABT
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jestli máš na mysli vyčištění palivového systému a dekarbonizaci prostřednictvím náhražky paliva, tak to funguje bezvadně.

Já jsem toho byl odpůrcem, ale dostali jsme na servis Escorta 1,8TD, co šel jak pumpa na hnůj. Po změření kompresních tlaků měl teoreticky po smrti - dva válce pod 18 Bar (zapečené kroužky), starty rovnající se trápení zvířat, spotřeba přes deset litrů a výkon na úrovni Favorita.
Po aplikaci této dekarbonizace se tlaky okamžitě zvedly na hodnoty nového motoru, a to na všech válcích. Motor šel úplně jinak a my se nestačili divit.

Pak jsem to použil do svého motoru, ale žádné viditelné či slyšitelné změny jsem nepozoroval. Ono asi záleží na technickém stavu motoru - je-li motor v pořádku, je tato věc asi zbytečná. U motorů s nějakou vadou typu zapečených kroužků to ale umí zázraky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Lex85
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 17 pro 2008, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Třinec

re

Příspěvek od Lex85 »

no prave, uz nevim co s tim motorem vic delat, auto je bez vykonu, za studena po startu se to trepe jede na 3 valce, nevim, doporucili mi jeste udelat tohle...tak nevim. Uz jsem vymenil turbo, naftove cerpadlo, vstriky jsou pry vporadku. Akorat ten motor je v katastrofalnim stavu, zasvineny...videl bych to jako posledni sanci na nejakou zmenu k lepsimu...
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Aha já myslel dekarbo vodou
Audi 80 1,9tdi 81kw-ABT
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Re: re

Příspěvek od Marek77 »

Lex85 píše:no prave, uz nevim co s tim motorem vic delat, auto je bez vykonu, za studena po startu se to trepe jede na 3 valce, nevim, doporucili mi jeste udelat tohle...tak nevim. Uz jsem vymenil turbo, naftove cerpadlo, vstriky jsou pry vporadku. Akorat ten motor je v katastrofalnim stavu, zasvineny...videl bych to jako posledni sanci na nejakou zmenu k lepsimu...
Měřil jsi kompresi?

Osobně bych změřil kompresi zastudena a potom zatepla. Hodnoty zatepla musejí být vyšší než 25 Bar u všech válců, zastudena mohou být mírně níž, ale ne o moc.

Jestliže by komprese neseděla, dekarbonizace může pomoct pouze v případě zapečených kroužků. Pokud je podpálený ventil, musí hlava dolů a ventily udělat.

Pokud máš zasviněný motor (bordel v oleji), může to způsobovat zapečený kroužek. Potom díky jeho netěsnosti válec nemá tlak, motor je bez výkonu a kompresní tlak se zbytky paliva proniká do oleje, kde dochází k pálení oleje a vzniku mazlavého karbonu na stěnách motoru. Zdá se, že vše do sebe zapadá (ale skutečnost může být úplně jiná).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“