Teplota oleje?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Pagoš
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 27 úno 2008, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Teplota oleje?

Příspěvek od Pagoš »

Kolik je maximální bezpečná provozní teplota motorového oleje? Pro motor klasika TDi..
VW Caddy II TDi
Uživatelský avatar
MIKI ®
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 10 říj 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Teplota oleje?

Příspěvek od MIKI ® »

Pagoš píše:Kolik je maximální bezpečná provozní teplota motorového oleje? Pro motor klasika TDi..
maximální? vím jen že olej bude mýt o cca30C víc než voda tak si vypočítej.. 130C bude max
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10356
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při běžné jízdě se teplota oleje pohybuje někde kolem 100 - 120°C. Další zvýšení už je špatné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
MIKI ®
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 10 říj 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-Venkov

Příspěvek od MIKI ® »

tak sem se přeci nemýlil....
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10356
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

U továrně navržených motorů je výměník voda - olej dimenzován tak, aby voda, která se rychleji ohřívá, předehřívala studený olej a potom v provozu, kdy olej má vyšší teplotu než voda, byl vodou dostatečně ochlazován. Teplota oleje by tedy neměla překročit 120°C. Samozřejmě u motorů upravených dochází mimo jiné k vyššímu tepelnému zatížení oleje a teplota tudíž může vzrůst výše. Proto se doporučuje použít větší (účinnější) výměník voda - olej.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

mam na paubaku teplotu oleja:
jemna jazda bez predbiehania a vytacania, 88 °C
normalna jazda 50/130/160 92-94°C
20 km 170-200 km/h po dialnici so seriovym softom 116°C
pocitam ze s upravenym softom a knedlou na dialnici to pojde az k 130
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Pagoš
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 27 úno 2008, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Pagoš »

Tak fajn, při normální jízdě kolem 95° při půlhodiné jízdě na krev, hodně zatáček, brzda - plyn to nepřelezlo 120° Ještě uvidim, co to bude dělat na dálnici, při trvalých 200km/h. Díky za info
VW Caddy II TDi
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jízda na spotřebu 90°C, normální jízda 95-100°C, v létě po dálnici plnej 120°C, na sériovém motoru
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

na tý závodní G3 se nám to drží okolo 110-115°C, je tam 130k výměník a většinou, když se jede tak venku je tak 10-13°C, myslím, že do 120°C je to v pohodě, pak už bych to začal řešit nějakým větším chladičem oleje
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10356
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jak vidno máme všichni stejné zkušenosti.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Havlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 črc 2008, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Havlos »

Dá se s vag 304 sledovat na nějakém kanálu teplota oleje na 1.9ALH
nemám palubák.
Vím že je tam teplota paliva,sacího potrubí a chladicí kap. ale olej jsem nenašel
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Havlos píše:Dá se s vag 304 sledovat na nějakém kanálu teplota oleje na 1.9ALH
nemám palubák.
Vím že je tam teplota paliva,sacího potrubí a chladicí kap. ale olej jsem nenašel
U 2002 ALH to šlo v měřícívh hodnotách přístrojovky, ale měl palubák...
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
Havlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 črc 2008, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Havlos »

Thopr píše:
Havlos píše:Dá se s vag 304 sledovat na nějakém kanálu teplota oleje na 1.9ALH
nemám palubák.
Vím že je tam teplota paliva,sacího potrubí a chladicí kap. ale olej jsem nenašel
U 2002 ALH to šlo v měřícívh hodnotách přístrojovky, ale měl palubák...
Tak sem nato koukal je to v Přístrojovce na 3 kanále,políčko 3-teplota oleje a políčko 2-hladina oleje je tam OK
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
milucky
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 12 říj 2015, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od milucky »

Tohle je ale teplota oleje po ochlazeni, ne? Ja bych potreboval vedet jakou ma teplotu v oblasti vacek. Chtel bych si totiz udelat viko ventilu z plexiskla :-) :-)
Felipe
Přispěvovatel
Příspěvky: 639
Registrován: 04 pro 2007, 14:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešovsko a okolí

Příspěvek od Felipe »

Co si pamatuji, tak syntetické oleje od Chevronu byli do cca 160 °C.
Na benzinovém motoru v GII (GTI 16V) nebyl problém cca 150 až 160 °C. - omlouvám se že jsem odbočil od nafty.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“