AKN 110 kW Intercooler

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

gti16
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 úno 2006, 13:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava - Slovensko

AKN 110 kW Intercooler

Příspěvek od gti16 »

Zdravim vsetkych,

som cerstvym majitelom Audi A4 Qu 2.5 TDI 110 kw (motor AKN). Jasne ze mi to nestaci :) tak som sa dohodol s jednou firmou na SK, ze mi trosku prisposobia ECU na nejakych 190-200 konikov. Napadlo ma, ze by asi nebolo na skodu, keby sa spravilo nieco aj s intercoolerom. Nemozem ale nikde na nete najst aky ma to auto original IC - ci ma dva na krajoch, alebo ci ma jeden v strede. Viete to niekto ?
Tiez by ma zaujimalo aky je rozdiel medzi 150k motorom v A4 a 180k v A6 (ze by intercooler ?) pokial viem turbo je tam rovnake...
Nema niekto z vas skusenost s upgradom intercooleru a tomto motore v A4 ? Aky iny - vaecsi by sa tam dal dat ? (napr. z A6 ?)

diki za pomoc

PS: neviete ake su rezervy resp. kde su hranice motoru AKN ? Co takych 230k ?
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

A6 2.5 TDI měly co já vím tak velkej IC vpředu. Mrkni kam ti vedou hadice a máš to.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Byrto
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 26 led 2006, 18:21
Odpovědi: 0
Bydliště: TAM KDE SLUNÍČKO SVÍTI

Re: AKN 110 kW Intercooler

Příspěvek od Byrto »

gti16 píše:Zdravim vsetkych,

som cerstvym majitelom Audi A4 Qu 2.5 TDI 110 kw (motor AKN). Jasne ze mi to nestaci :) tak som sa dohodol s jednou firmou na SK, ze mi trosku prisposobia ECU na nejakych 190-200 konikov. Napadlo ma, ze by asi nebolo na skodu, keby sa spravilo nieco aj s intercoolerom. Nemozem ale nikde na nete najst aky ma to auto original IC - ci ma dva na krajoch, alebo ci ma jeden v strede. Viete to niekto ?
Tiez by ma zaujimalo aky je rozdiel medzi 150k motorom v A4 a 180k v A6 (ze by intercooler ?) pokial viem turbo je tam rovnake...
Nema niekto z vas skusenost s upgradom intercooleru a tomto motore v A4 ? Aky iny - vaecsi by sa tam dal dat ? (napr. z A6 ?)

diki za pomoc

PS: neviete ake su rezervy resp. kde su hranice motoru AKN ? Co takych 230k ?
to neni na zavodenie motor, je to prilis tazke a moc vpredu takze kazda zakruta rychlejsie brana a zadok ti odleti prec, budes rad ked neskoncis v jarku
TDI
strielam v nutnej obrane a krajnej nudzi
gti16
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 úno 2006, 13:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava - Slovensko

Příspěvek od gti16 »

No ved ja na tom zavodit nebudem, na to mam benzinak, viz. nickname :))
Navyse S-klasse mercedes s takymi napriklad 500 konmi tiez neni na zavodenie, nie ?
Uživatelský avatar
moose
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 23 led 2006, 18:37
Odpovědi: 0

a4

Příspěvek od moose »

ja mam a4avant 2,5tdiQ rok 98, motor AFB - V6 (150ps)
intercoolery mam dva, na každý straně nárazníku jeden.
jakej máš rok výroby ???
jo a myslim že 150 a 180 maj jiný turba... :?
OOOO A4 avant 2,0 TDI BLB-oun motor
gti16
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 úno 2006, 13:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava - Slovensko

Příspěvek od gti16 »

Rok vyroby je 2001 (resp. Erstzulassung je 2001).
Myslim ze AKN motor ma turbo VTG20 a to by malo byt to iste ako ma ta 180 konova verzia v A6 - vie to niekto potvrdit ???
Uživatelský avatar
moose
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 23 led 2006, 18:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od moose »

jo tak podle ETKY je to AFB a AKN stejny ;) - dva intercoolery- na kazdy strane jeden ;) jakoby hned za naraznikem...
OOOO A4 avant 2,0 TDI BLB-oun motor
Uživatelský avatar
moose
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 23 led 2006, 18:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od moose »

dle etky : AKN turbo je tak : garret 059 145 701 g(x) = stejný jako AFB
a 180ps (ake) verze má : 059 145 701 S - ale nepíše se tam ani výrobce, tak čert ví jakej v tom je rozdíl... ale asi tam nějakej bude...
OOOO A4 avant 2,0 TDI BLB-oun motor
Uživatelský avatar
moose
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 23 led 2006, 18:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od moose »

btw, za kolik ti to budou ladit ??? :-P by me zajmalo možná... sem ted koupil novej motor :-/ (kvůli vačkám - nedávej tam žádnej longlife olej, jen kvalitní plnou syntetiku) a dle motoráře má najeto cca 100 000, tak už o chipu uvažuju... ;)

a další rada pro tebe: kvůli tomu, že tam často odchází čerpadlo (věc 50 000 czk za origo), je lepší dávat do nafty aditiva ;)
OOOO A4 avant 2,0 TDI BLB-oun motor
gti16
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 úno 2006, 13:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava - Slovensko

Příspěvek od gti16 »

Ake aditiva ? Kvoli kvalite nafty ? (Tankujem iba na Shellke, inym pumpam neverim.) Sory za blbe otazky, ale v nafte sa fakt nevyznam - toto je moj prvy diesel :)

Chlapik mi to chipne najprv len tak od oka povedal ze niedke okolo 190 - 200 HP, potom vymyslime ako na ten IC a az nakoniec sa pojde brzdu. Ta prvotna uprava ECU je za 10 litrov slovenskych. Inak firma ma dobre ceny aj dobre referencie.
Uživatelský avatar
moose
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 23 led 2006, 18:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od moose »

no neni to ani tak kvůli kvalitě, ale spíš aby se čerpadlo přimazávalo... mě už se to stalo taky , sehnal sem ho repasovaný za 20, - zadrhne se ti ovaldač množství, a s nim odejde i elektrika čerpadla... u těchhle 6tiválců se to stává fakt hrozně často. někdo řiká dávat do nafty olej, ja to vidim spíš na ty aditiva... (jsou letní a zimní, lahvička za cca 160kč, je to zhruba na 3 nádrže...)
OOOO A4 avant 2,0 TDI BLB-oun motor
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

(kvůli vačkám - nedávej tam žádnej longlife olej, jen kvalitní plnou syntetiku)
A není náhodou longlife olej kvalitní plná syntetika?
Uživatelský avatar
moose
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 23 led 2006, 18:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od moose »

huml: tak to nevim. ja ho v ruce ještě nedržel :-/ jen vím, že je zřejmě ridší, nebo nemá takovou viskozitu, a proto se vydírají vačky... taky je zajmavý, že se víc vydíraj jen na straně řidiče...
OOOO A4 avant 2,0 TDI BLB-oun motor
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

taky je zajmavý, že se víc vydíraj jen na straně řidiče...
Nemůžu ti říct důvod proč se to tak děje, ale olejem to podle mě není. Aut s longlifovým olejem dělám dost(2,5 V6)a žádnej takovej problém jsem zatím nezaznamenal. Tím samozdřejmě nechci možné problémy s vydírajícíma se vačkama nějak bagatelizovat, ale jak říkam, zatím jsem se s tímto problémem nesetkal. Vyjadřuju se k tomu, ale hlavně kvůli tomu, že bych neházel všechny oleje (longlife)do jednoho pytle, i mezi nimi jsou rozdíly, i když splňují danou normu.
gti16
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13 úno 2006, 13:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Trnava - Slovensko

Příspěvek od gti16 »

no tak ked sme uz pri tych olejoch, aky je podla vas dobry ?
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“