Projevy ucpaneho vyfuku (katalyzatoru) u TDi?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Projevy ucpaneho vyfuku (katalyzatoru) u TDi?

Příspěvek od Lukky »

Ahoj,
mam otazecku jake projevy ma u TDi ucpany vyfuk nebo katalyzator, popr. jak se to pozna?
Turbo mi u ALH 66kW tlaci stale malo (regulace OK), tak me napadla jeste tato varianta, zda je mozna...

Diky moc
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

daj log
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

uz jsem tu resil problemy s tim turbem.
Zde http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=55824
je tam i log a tys mi tam i odpovidal... )
Regulace funguje v pohode.

Jeste jsem s tim nic nedelal, takze ted spis sbiram informace, na co vsechno se mam zamerit. Vaha je tam taky KO, ale tou to podle me nemuze byt. Turbo musi natlakovat i tak..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Lukky píše:Vaha je tam taky KO, ale tou to podle me nemuze byt. Turbo musi natlakovat i tak..
:?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ucpaný výfuk má za důsledek výkon dolů (zejména při vyšší zátěži) a dunivý zvuk z potrubí. Když dáš dozadu k výfuku ruce a někdo šlápne podlahu, bude mít vycházející plyn mnohem nižší tlak než běžně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ale tou to podle me nemuze byt. Turbo musi natlakovat i tak..
Nemusí! Otáčky turba jsou úměrné množství výfukových plynů a to zase závisí na množství spálené nafty. Pokud jednotka "nevidí" vzduch, nedá naftu a turbo netočí. Je to vše navzájem provázané. Pokud je ucpaný výfuk, tak je situace podobná, když jde málo ven, musí málo dovnitř.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

ok, kazdopadne vahu zkusim vymenit nejdrive a pak kdyztak pujdu po vyfuku..
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2008, 09:11

Příspěvek od misa.89 »

u mě to mělo tyto příčiny: Zvýšená spotřeba, málo výkonu ve vyšších otáčkách, nechtělo se to moc točit, velmi vysoká kouřivost(nemělo to tah a tak ani vzduch).
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Odpovědi: 0
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

To mi ale vysvětlete jakto že někdo má ucpaný vejfuk po 150tkm a někdo nikdy? Má to asi i souvislost se způsobem jízdy že? Kvalita nafty...
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Uživatelský avatar
laumar
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Odpovědi: 0
Registrován: 21 čer 2007, 21:03
Bydliště: Partizánske Slovensko

Příspěvek od laumar »

ja osobne auto z casu na cas asi raz za 2 tyzdne poriadne prebehnem a tocim ho do 4000-4200 ot. na vsetkych kvaltoch okrem 5 a nikdy som nemal problem s vyfukom a dotraz som este necistil geometriu lopatiek na turbe a to mam na aute presne 432657 km nalietane a bez problemov zatial . tak ze to je moja skusenost :)
SEAT ALHAMBRA 1,9TDI,81kw/110hp,1999, AFN ,jednohmota, EGR-OFF , KAT-OFF , 440 000 KM
milan59
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2008, 18:38
Bydliště: Vysočina

Má pravdu předsedo

Příspěvek od milan59 »

laumar píše:ja osobne auto z casu na cas asi raz za 2 tyzdne poriadne prebehnem a tocim ho do 4000-4200 ot. na vsetkych kvaltoch okrem 5 a nikdy som nemal problem s vyfukom a dotraz som este necistil geometriu lopatiek na turbe a to mam na aute presne 432657 km nalietane a bez problemov zatial . tak ze to je moja skusenost :)
Odjakživa přece vždycky platilo,že je třeba občas vyhnat pavučiny z motoru. :) Taky to tak dělám.
Octavia I Tour PD 74 kW AXR
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Odpovědi: 0
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Re: Má pravdu předsedo

Příspěvek od Andy-CZ »

milan59 píše:
laumar píše:ja osobne auto z casu na cas asi raz za 2 tyzdne poriadne prebehnem a tocim ho do 4000-4200 ot. na vsetkych kvaltoch okrem 5 a nikdy som nemal problem s vyfukom a dotraz som este necistil geometriu lopatiek na turbe a to mam na aute presne 432657 km nalietane a bez problemov zatial . tak ze to je moja skusenost :)
Odjakživa přece vždycky platilo,že je třeba občas vyhnat pavučiny z motoru. :) Taky to tak dělám.
tak to se nemusím o vejfuk bát:)
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“