Stránka 1 z 3
spojka Octavia 1,9 TDi, 81kW, motor ASV
Napsal: 03 bře 2010, 17:34
od pasik68
Při sešlápnutí spojky se ozve zvuk, jako když něco roztočeného o něco škrtne (jako při brzdění když jsou orezlé kotouče). Ozve se jen při jízdě a jen v momentě sešlápnutí spojky(při přidržení sešlápnutého pedálu už není slyšet). Dělá to pouze při mrazu a jen při 3-4 sešlápnutích, pak už ne. Třeba dne ráno při +4°C žádný zvuk, ale pokud bude mínus, tak se zvuk ozve znovu. Dělalo mi to takhle i minulou zimu. Přes léto nic. Díky za rady.
Re: spojka Octavia 1,9 TDi, 81kW, motor ASV
Napsal: 03 bře 2010, 18:38
od jordee_23
pasik68 píše:Při sešlápnutí spojky se ozve zvuk, jako když něco roztočeného o něco škrtne (jako při brzdění když jsou orezlé kotouče). Ozve se jen při jízdě a jen v momentě sešlápnutí spojky(při přidržení sešlápnutého pedálu už není slyšet). Dělá to pouze při mrazu a jen při 3-4 sešlápnutích, pak už ne. Třeba dne ráno při +4°C žádný zvuk, ale pokud bude mínus, tak se zvuk ozve znovu. Dělalo mi to takhle i minulou zimu. Přes léto nic. Díky za rady.
loyisko
Napsal: 03 bře 2010, 18:44
od Non1
Veru, ložisko je v ťahu.
Re: spojka Octavia 1,9 TDi, 81kW, motor ASV
Napsal: 03 bře 2010, 21:02
od haromax
pasik68 píše:Při sešlápnutí spojky se ozve zvuk, jako když něco roztočeného o něco škrtne (jako při brzdění když jsou orezlé kotouče). Ozve se jen při jízdě a jen v momentě sešlápnutí spojky(při přidržení sešlápnutého pedálu už není slyšet). Dělá to pouze při mrazu a jen při 3-4 sešlápnutích, pak už ne. Třeba dne ráno při +4°C žádný zvuk, ale pokud bude mínus, tak se zvuk ozve znovu. Dělalo mi to takhle i minulou zimu. Přes léto nic. Díky za rady.
Něco podobného mi začalo dělat před týdnem octa 1,9tdi 66kw chip 81kw facelift a včera jsem dojel

spojka v p.... po 235tis. kolik máš najeto ,
Napsal: 04 bře 2010, 10:15
od JohnnyBOSS
mně to dělá taky, už jsem s tím najezdil 30tisic

Napsal: 04 bře 2010, 10:29
od pasik68
Najeto mám cca 150 000km. Pokud by to bylo ložisko, to hučí pořád, když je sešlápnutý pedál spojky. Ale mě to dělá jen při mínusových teplotách a zvuk se při sešlápnutém pedálu spojky ozve tak na 1-2vteřiny a pokud mám pedál dále sešlápnutý, tak je ticho. A jenom při jízdě, pokud auto stojí, tak nic.
Napsal: 04 bře 2010, 10:59
od alfik
pasik68 píše:Najeto mám cca 150 000km. Pokud by to bylo ložisko, to hučí pořád, když je sešlápnutý pedál spojky. Ale mě to dělá jen při mínusových teplotách a zvuk se při sešlápnutém pedálu spojky ozve tak na 1-2vteřiny a pokud mám pedál dále sešlápnutý, tak je ticho. A jenom při jízdě, pokud auto stojí, tak nic.
Presne toto ma trapi na mojom aute. Je to take pol sekundove zasuchnutie. A neviem ci to bude loziskom na spojke,nakolko som daval novu. A robilo to pred aj po. Mam pocit,ze mi to zacalo robit po vymene silentblokov na motore. Tak ci som ho nejako inak spriecil a nasledne sa vnutorny klb poloosy dal do nejakej inej polohy. Je uz trosku chyteny a je mozne,ze jak je motor v zabere a nasledne sa stlaci spojka,tak to trosku (šuchne) nez sa dostane do ,,zdravej'' polohy.
Napsal: 05 bře 2010, 07:24
od Pája 19
Mě to dělalo vypínací ložisko při doteku s přítlačákem. Něž se roztočí, tak smykuje. Čim větší zima, tim hustší náplň, tim delší smyk. Po tom , co sem namazal styčnou plochu, tak je ticho.
Napsal: 05 bře 2010, 09:14
od alfik
Pája 19 píše:Mě to dělalo vypínací ložisko při doteku s přítlačákem. Něž se roztočí, tak smykuje. Čim větší zima, tim hustší náplň, tim delší smyk. Po tom , co sem namazal styčnou plochu, tak je ticho.
A robilo ti aj na mieste,alebo len pri jazde?
Napsal: 20 bře 2010, 15:07
od pasik68
Tak mám novější poznatky. Dělá to už i pokud není mínus. Při prudší akceleraci a prudším sešlápnutí je zuk slyšet.Tak po ujetí 2ks, cca okolo 5ti sešlápnutí to slyšet je, pak už vůbec nic. Takže, pokud je motor studený, zvuk se ozívá, ale stačí jeho zahřátí a je to bez zvuku.
Napsal: 21 bře 2010, 11:04
od JohnnyBOSS
hele nic neřeš a rozdělej to co nejdřív. mně hučelo jen ložisko, auto má najeto asi 250tisic. teď jsme to rozdělali, že se udělá spojka a vymění to ložisko a zjistili jsme, že dvouhmoťák se protočil, takže jsme ho museli řezat flexou, lamela na půlky, ložisko hotový a ten trn, na kterým drží byl na dva kusy. páka byla taky špatná a v když se zatočí s převodovkou tak to jsou zvuky, jako by v ní nebyl žádnej olej. řadit šlo normálně, spojka už trošku prokluzovala, ale jinak z pohledu jízdy normálka. a ještě se vysralo gufero na klice. takže měním spojku plus díly za další skoto 4 tisíce
Napsal: 19 kvě 2010, 18:48
od pasik68
Dostal jsem typ, že by to mohl být setrvačník.Mám dvouhmotu.
Napsal: 19 kvě 2010, 18:49
od pasik68
JohnnyBOSS píše:hele nic neřeš a rozdělej to co nejdřív. mně hučelo jen ložisko, auto má najeto asi 250tisic. teď jsme to rozdělali, že se udělá spojka a vymění to ložisko a zjistili jsme, že dvouhmoťák se protočil, takže jsme ho museli řezat flexou, lamela na půlky, ložisko hotový a ten trn, na kterým drží byl na dva kusy. páka byla taky špatná a v když se zatočí s převodovkou tak to jsou zvuky, jako by v ní nebyl žádnej olej. řadit šlo normálně, spojka už trošku prokluzovala, ale jinak z pohledu jízdy normálka. a ještě se vysralo gufero na klice. takže měním spojku plus díly za další skoto 4 tisíce
Jen tak pro zajímavost. Na kolik tě vyšla ta oprava? Dík.
Napsal: 19 kvě 2010, 21:05
od JohnnyBOSS
No spojku jsem sehnal myslim za 4tisice i se setrvákem, a další 4 litry za ty další díly, co jsem popsal, takže asi osmičku:) a 1500 za práci, ale to je asi hodně přátelská cena

Napsal: 20 kvě 2010, 06:53
od jericho-3
To jo,to jsi dělal spojku na Š 1203
