stařičký Mondák - 93.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
MarekTD
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 25 kvě 2010, 22:03
Odpovědi: 0

stařičký Mondák - 93.

Příspěvek od MarekTD »

Zdravim vsechny,

Mam takovy maly problem se starym Mondem (rv.93, 65kw v TD, takze diagnostika FAKT nepomuze u tohodle starocha). Pri kazdem startovani musim motor minimalne tak 15s tocit ne-li dyl nez chytne, z vejfuku se line husty bily dym. Po kazdem tomto nastartovani je z motoru slyset opravdu silny klepot, ktery az boli do usi. Po nastartovani nepadaji otacky ani nic takoveho, motor chytne svych 900 otacek a nehne se. Po cca 10ti minutach az se motor zahreje se ten silny klepot zacne ztracet az skoro uplne zmizi, jakmile vsak pridam plyn, tak se klepot znova objevi (ale uz ne takovy jako za studena) a kdyz chvili motor necham bezet opet ve svych otackach, tak se klepot zase postupne ztraci. Kdyz vsak motor chcipnu a nastartuju napodruhe, jde nastartovat hnedka, ale prijdu-li k nemu druhy den (cca 1Oh), tak je to zas tady (jako kdyby jste museli odvzdusnovat, nejdriv jede na jeden valec,druhej,treti a pak hrrrrrrrrrrn). Predemnou to mel clovek, ktery se o vozidlo podle me nijak moc nestaral a je to i videt. Musel sem cistit nadrz protoze takovej humus sem jeste nevidel :D, vycistil sem kompletne cely palivovy vedeni a vymenil zhavici svicky za novy. Co jsem si tady tak vycetl spousty tech veci, tak to vypada na predvstrik ? Mimochodem auto netahne tak, jak by melo (zrejme se kvuli tech vecem z nadrze po***** vstriky. Muze to byt vse jimy ? Nebo i necem jinym ? Taky me napadlo ze Lucas na palivovym filtru muze pres delsi dobu stani jednoduse do vedeni nasat vzduch a pak bohuzel to musim jakoby cely znova odvzdusnovat tim tocenim) Sem uz z toho docela na vetvi a nevim co s tim..... Dekuju moc za kazdou radu, mejte se, Marek a dieslakum zdar (wallbash)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Může to dělat ta předehřívací krabička co je u filtru, že je netěsná. Vyhoď to, je to tam na nic.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Mimo nafty zkus kompresi. Zvedni kolo a na pětku přetoč 4krát studený motor..jestli to půjde moc lehce,nebo jen některý bude mít velký odpor,zkontroluj vůle ventilů a když nic,tak to vyhoď.. :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20404
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nastavit předvstřik a nechat zkontrolovat vstřiky, pak jak píše Miloš - vyhodit tu ptákovinu u palivového filtru,zamezíš padání nafty.
Pokud se to nezmění, asi čerpadlo KO - cena staršího bude stejně převyšovat cenu auta, o opravě čerpadla ani neuvažuj
Kopnul bych to do prdele.... :D
were
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 03 srp 2007, 10:11
Odpovědi: 0
Bydliště: .. na konci Labe

Příspěvek od were »

origoš píše:Může to dělat ta předehřívací krabička co je u filtru, že je netěsná. Vyhoď to, je to tam na nic.
JJ,já vyházel všechny ty SPOJKY NA HADICÍCH a s padáním nafty byl konec. mimo jiné-tu KRABIČKU jsem tam nechal..
llange
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 24 led 2006, 17:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od llange »

Pozri náhonový remen na čerpadlo či to nemáš preskíočené, ťahá to aj servo tak že to dostáva zabrat.
MarekTD
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 25 kvě 2010, 22:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od MarekTD »

tak sem vyhodil tu krabicku a bohuzel nafta porad pada, dal sem tam pruhledny hadicky od filtru do cerpadla pricemz se malickaty bublinky tvorili u filtru, takze vypada ze je lucas v riti...jakmile bude cas a chut tak to zkusim propojit jenom ciste z nadrze do cerpadla, jen nevim jak to poradne odvzdusnit....protoze cerpadlo to poradne samo navytahne.... mimochodem ten hnusnej zvuk....tak sem prisel na to ze 6 z 8 hydrostylu je v riti.....ted se jen bojim ze bude sat vzduch cerpadlo, pac to je na vyhozeni :D
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Dej dvouvývodový filtr a balonek z Peugeota. Ten má v sobě dva zpětné ventilky a tím napumpuješ a zabráníš naftě odtézt do nádrže.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
MarekTD
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 25 kvě 2010, 22:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od MarekTD »

origoš píše:Dej dvouvývodový filtr a balonek z Peugeota. Ten má v sobě dva zpětné ventilky a tím napumpuješ a zabráníš naftě odtézt do nádrže.

z nadrze (naprosto vycisteni a s doufam kvalitni naftou) sem hadicku od privodu nafty napojil primo do cerpadla, nasal pusou a zapojil primo do cerpadla.....odpojil sem vstriky, pockal az se odvzdusni a pak napojil.....po absolutnim odvzdusneni sem trysky zpatky prisrouboval prevlecnejma maticema ale bohuzel auto porad hur startuje.....nastartuje....ale po opravdu dlouhe chvili....relatka by mela byt v poradku, kontroloval sem jestli cvakaji...a pri vyndani relatek auto nechytne uz vubec....s nima ano ale po delsi chvili...takze jsou zrejme v poradku, protoze pokud by relatko bylo spatny tak jednoduse nesepne...ne ? bud SEPNE nebo NESEPNE.....zhavici svicky a napeti do zhavicich svicek by melo byt spravne (i kontrolka zhaveni funguje,ikdyz kontrolka neni vse).......nemuze to byt tema ZREJME spatnyma vstrikama ??? ale jak sem rikal...pokud auto dyl trapim, nastartuje a necham chvili bezet a ohreje se na provozni teplotu....tak zase nastartovat jde a hned....ale druhy den musim zase tocit......

diky moc za rady mimochodem
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vypadá to,že máš čerpadlo na hranici chodu/malý předvstřik/ ,povol 3 šrouby na čerpadle a šrouby/nebo střední šroub/ natoč po směru otáčení /doprava/ o kousíček....Seřízení rozvodů podle návodu /na vrtáky/ někdy nestačí na správný předvstřik...Ten motor má totiž zvláštní zákonitosti... :)
nepropadat panice...
MarekTD
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 25 kvě 2010, 22:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od MarekTD »

jericho-3 píše:Vypadá to,že máš čerpadlo na hranici chodu/malý předvstřik/ ,povol 3 šrouby na čerpadle a šrouby/nebo střední šroub/ natoč po směru otáčení /doprava/ o kousíček....Seřízení rozvodů podle návodu /na vrtáky/ někdy nestačí na správný předvstřik...Ten motor má totiž zvláštní zákonitosti... :)


a prosimte mohl bys mi ukazat na tom obr.ktery srouby myslis ?? prikladam foto....jen to znazorni a uploudni zpatky.... :o :?

Obrázek
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Na tom obrázku nejsou. Jsou pod krytem rozvodového řemene, musí se sundat řemenice, co pohání servo.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Re: stařičký Mondák - 93.

Příspěvek od zizalak »

MarekTD píše:Zdravim vsechny,

Mam takovy maly problem se starym Mondem (rv.93, 65kw v TD, takze diagnostika FAKT nepomuze u tohodle starocha). Pri kazdem startovani musim motor minimalne tak 15s tocit ne-li dyl nez chytne, z vejfuku se line husty bily dym. Po kazdem tomto nastartovani je z motoru slyset opravdu silny klepot, ktery az boli do usi. Po nastartovani nepadaji otacky ani nic takoveho, motor chytne svych 900 otacek a nehne se. Po cca 10ti minutach az se motor zahreje se ten silny klepot zacne ztracet az skoro uplne zmizi, jakmile vsak pridam plyn, tak se klepot znova objevi (ale uz ne takovy jako za studena) a kdyz chvili motor necham bezet opet ve svych otackach, tak se klepot zase postupne ztraci. Kdyz vsak motor chcipnu a nastartuju napodruhe, jde nastartovat hnedka, ale prijdu-li k nemu druhy den (cca 1Oh), tak je to zas tady (jako kdyby jste museli odvzdusnovat, nejdriv jede na jeden valec,druhej,treti a pak hrrrrrrrrrrn). Predemnou to mel clovek, ktery se o vozidlo podle me nijak moc nestaral a je to i videt. Musel sem cistit nadrz protoze takovej humus sem jeste nevidel :D, vycistil sem kompletne cely palivovy vedeni a vymenil zhavici svicky za novy. Co jsem si tady tak vycetl spousty tech veci, tak to vypada na predvstrik ? Mimochodem auto netahne tak, jak by melo (zrejme se kvuli tech vecem z nadrze po***** vstriky. Muze to byt vse jimy ? Nebo i necem jinym ? Taky me napadlo ze Lucas na palivovym filtru muze pres delsi dobu stani jednoduse do vedeni nasat vzduch a pak bohuzel to musim jakoby cely znova odvzdusnovat tim tocenim) Sem uz z toho docela na vetvi a nevim co s tim..... Dekuju moc za kazdou radu, mejte se, Marek a dieslakum zdar (wallbash)

Stran toho starotvání zkus zkontrolovat podltakovu trubku mezi čerpadlem a turbem, umí se prodřít (byť je kovková) a potom to dělá neplechy. Odkud vychází ten silný klepot? Zkus popsat ten zvuk trochu.
červený drak
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13 úno 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od červený drak »

Zkontroluj si nejdříve rozvody jak jsou nastavený a potom řeš další věci.. A doufám že máš v pohodě žhavičky!!!
Odpovědět

Zpět na „Ford“