V.A.G. - chyba 16555 - prilis chudobna zmes

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ocec
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01 čer 2010, 17:38
Odpovědi: 0

V.A.G. - chyba 16555 - prilis chudobna zmes

Příspěvek od ocec »

Nazdar borci,

Mam Fabiu 1,4 MPi 44kW AZE.

Mam problem, ze mi VAG hlasi chybu 16555 - prilis chudobna zmes.
Je vymeneny palivovy filter, vzduchovy filter, klapka je cista a nastavena, sviecky su OK, hodnoty z bloku hodnot v skupinach 001 - 031 su OK.....

Prejavuje sa to tak, ze ked sa rozbieham na dvojke alebo na trojke viac pritlacim na plyn, tak do 2200 otacok je motor taky vahavy a mierne trha, ako keby nevedel ci sa ma rozbehnut alebo co ......

....pravdepodobne to bude Lambda sonda ...... chcem si byt ale isty, nemate s tym niekto skusenost...

Dik za rady :-)
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

lambdu si zmer, problem bude v palivovym filtru, dal jsi tam spatnej, 3 bary misto 4
Nissan Primera SW 1,9 DCi
ocec
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01 čer 2010, 17:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od ocec »

Lambdu som meral, a vyzera byt OK, akurat ze na emisnej mi povedal, ze je uz trochu pomala ..... a filter tam bol aj predtym 3 bar a bolo to bez problemov .......
Uživatelský avatar
jadro19q
Přispěvovatel
Příspěvky: 398
Registrován: 10 pro 2008, 19:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od jadro19q »

na 16555 je flash ja som ho robil ale mňa nepomohlo

ale u motora BME
R 1 3 5
└┼┼┤
...2 4 6
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Taky tu mám teď jednu Fabii 1,4 16V 55kw, svítí EPC a elektronika motoru, Vag

Nalezena 1 chyba:
16555 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis chudy

zkusim lambdu v bloku 30 a 31 - zatím jsem nedělal takže nevim.

Když to vezmu podle DP tak na to seru, toje vstřiky, čerpadlo, tlak paliva, pak jsem se dočet uhnilý kabely, potřeboval bych k tomu 3 prdele budíků, který nemám a ani je nehodlám kupovat.

Ty kabely bych ale vyloučil, protože se závada projevuje každejch 100 km po smazání.

Nejni to moje auto, dotyčná s tim nejela nikdy víc v životě víc jak 100 km/h, takže to může bejt v ledasčem.

Na tom motoru chrastí napínací kladka a když jsem jí řek ať jí aspoň koupí, že jí zdarma vyměnim, tak mi řekla, že nemá peníze. Dělám to ze známosti.

Poku by měl někdo konstruktivní návod jak na to tak to uvítám, ale nějakou lidskou cestou, jak říkam, budíky kvůli tomu kupovat nebudu a stylem pokus, omyl to taky dělat nebudu. Nebudu vyměňovat zadarmo půl auta.

P.S. zlatý moje TDi, tam si na hodinu sednu k diagnostice a pak deset minut měnim.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

taky se zajímej o napětový signál z klapky,

za poslední období jsem řešil pár lenochů při rozjezdu se dusili,
typu opl cosrsa, peugeot 1O6, na plný plyn 2V a mely být čtyři, vyčistil jsem kontakty a klapky,

fára se rozjížděli průhrabem ;) miloš
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

slovacek.milos píše:taky se zajímej o napětový signál z klapky,

za poslední období jsem řešil pár lenochů při rozjezdu se dusili,
typu opl cosrsa, peugeot 1O6, na plný plyn 2V a mely být čtyři, vyčistil jsem kontakty a klapky,

fára se rozjížděli průhrabem ;) miloš

Mám dojem, že jsi se překlepl. Neměl jsi náhodou na mysli signál z váhy vzduchu?
Lepší je měřit, než někomu věřit.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Pepa1 píše:
slovacek.milos píše:taky se zajímej o napětový signál z klapky,

za poslední období jsem řešil pár lenochů při rozjezdu se dusili,
typu opl cosrsa, peugeot 1O6, na plný plyn 2V a mely být čtyři, vyčistil jsem kontakty a klapky,

fára se rozjížděli průhrabem ;) miloš

Mám dojem, že jsi se překlepl. Neměl jsi náhodou na mysli signál z váhy vzduchu?
pepo nepřeklepl

snímač polohy škrtící klapky má přímý vliv na množství vstřikovaného paliva
hlavně při rozjezdu když dáš kládku a ono ti to v řj řekne že je plyn jen napůl tak se motor zadusí vzduchem ;)
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

slovacek.milos píše:
Pepa1 píše:
slovacek.milos píše:taky se zajímej o napětový signál z klapky,

za poslední období jsem řešil pár lenochů při rozjezdu se dusili,
typu opl cosrsa, peugeot 1O6, na plný plyn 2V a mely být čtyři, vyčistil jsem kontakty a klapky,

fára se rozjížděli průhrabem ;) miloš

Mám dojem, že jsi se překlepl. Neměl jsi náhodou na mysli signál z váhy vzduchu?
pepo nepřeklepl

snímač polohy škrtící klapky má přímý vliv na množství vstřikovaného paliva
hlavně při rozjezdu když dáš kládku a ono ti to v řj řekne že je plyn jen napůl tak se motor zadusí vzduchem ;)
Tak to ano, ale mám dojem, že u vozů s elektronickou klapkou by to hodilo přímo chybu klapky (ř.j. by porovnala požadavek - pedál a hodnotu s klapky).
To co píšeš asi bylo u motorů s lankem, nebo se pletu?
Lepší je měřit, než někomu věřit.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

asi nepleteš to lanko mi ušlo, a řj by měla umět vyhodnotit požadavek a skutečnost
v každím případě bych skoukl okem a vagem zda tomu tak je, kalpku i vyčistil,

nakonec bude závada v malém tlaku čerpadla ucpaném filtru,
praklinka, kokotinka, drátek ;)
Uživatelský avatar
skeletor
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 24 pro 2007, 18:06
Odpovědi: 0

fabia

Příspěvek od skeletor »

řešil jsem ten samej problém.1.4 16V Vymačkaná vačka a kolečko rozvodů na vačce.
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Re: fabia

Příspěvek od adi »

skeletor píše:řešil jsem ten samej problém.1.4 16V Vymačkaná vačka a kolečko rozvodů na vačce.
Co tlaky ve válcích?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: fabia

Příspěvek od slovacek.milos »

adi píše:
skeletor píše:řešil jsem ten samej problém.1.4 16V Vymačkaná vačka a kolečko rozvodů na vačce.
Co tlaky ve válcích?
pokud budou hadroštely a vačka KO tak tě tlak dovede mimo mísu bude OK miloš ;)
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Re: fabia

Příspěvek od Pepa1 »

skeletor píše:řešil jsem ten samej problém.1.4 16V Vymačkaná vačka a kolečko rozvodů na vačce.
Prosím tě, byl ještě nějakej projev závady sjeté vačky, kromě té hlášky - 16555?
Např. takovej divnej plechovej zvuk z výfuku, nebo něco podobnýho?
Řeším tady Octavia 1,6/75KW BFQ a píše to tu 16555 - (odměřování paliva, chudá směs), divný plechový zvuk od výfuku (jakoby by byl vybranej), ale jen asi tak do 2000ot, pak je to už celkem dobrý.
Do těch těch 2000 jde motor jakoby kdyby skutečně měl chudou směs.
Díky
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Re: fabia

Příspěvek od Pepa1 »

slovacek.milos píše:
adi píše:
skeletor píše:řešil jsem ten samej problém.1.4 16V Vymačkaná vačka a kolečko rozvodů na vačce.
Co tlaky ve válcích?
pokud budou hadroštely a vačka KO tak tě tlak dovede mimo mísu bude OK miloš ;)
Tlaky by byly opravdu OK, protože ventily by byly jen méně otvírány. To by na osciloskopu s tlakovou sondou vidět asi bylo, zvláště kdyby byla možnost to změřit i na zdravým motoru a srovnat.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“