DAF ATI 95.360-ztratil výkon

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

DAF ATI 95.360-ztratil výkon

Příspěvek od JiRaY »

Ahoj lidi,vím že to sem asi pramálo patří,ale potýkáme se teď s problémem ztráty výkonu na tomhle náklaďáku,má najeto asi 650 000km,což u těchhle aut není moc,máme ho čtvrtým rokem,v roce 2008 bylo repasované vstřikovací čerpadlo,a změřeno turbo,v roce 2009 byly vyměněny všechny trysky.Auto má NULOVOU spotřebu oleje po celou dobu co ho máme.Auto nekouří pouze při startu ať studeném či teplém si zakouří namodrale,a ihned přestane,za jízdy při zatížení slabě černě,jinak nic.

Nevím jestli to s tím má souvislost,ale do aut dáváme příravky Bishop"s original,máme to vyzkoušené na 3 osobních autech a 4 nákladních ,nejstarší už s Bishopem najelo přes 100tkm a bez problémů...
V půlce minulého roku se použil odkalovač motoru,tou dobou se dělaly vstřiky,do nového oleje se přidala dekarbonizační přísada motoru(ze zkušeností motor důkladně vyčístí,je to vidět třeba při seřizování ventilů),najelo se cca 12 000km,olej šel před koncem roku ven,nalil se nový,Total Rubia 10W40 ,tentokrát bez přísad,vyměnil se vzduchový a palivový,ještě jsme vyměnili termostat,auto najelo na nový olej tak 800km,a zazimovalo se,cca 3 měsíce stálo

V té době se průměrná spotřeba pohybovala cca kolem 35 litrů na 100km

Pak se opět uvedlo do provozu,přišel na něho nový řidič,a začalo se jezdit,stěžoval si na to,že auto nijak moc nejede,ale že to asi bude dané stářím a výkonem auta,spotřeba je nyní +- 40 litrů na 100km,připisovalo se to ježděním s plnou tonáží a tím že řidič není zvyklý na auto.
Teď po najetí cca 3500km na oleji jsme se s tím jeli projet sami,zjistili jsme že motor má v tahu hrubý zvuk,nezrychluje plynule,ale dělá mu to problémy,výkon se docela dost ztratil,prázdná souprava má problém jet do mírného kopce na poslední rychlost,tam kde před půl rokem jela bez problémů.Olej neubyl,ale po vytažení měrky jsem zjistil že je zastudena docela dost hustý,rosolovatý,velmi špinavý,a na omak mezi prsty drsný,což nedává smysl zvlášt po použití té odkalovací přísady.Voda neubývá olej taky ne,víčka jsou čistá bez náznaku šlemu,ovšem motor na volnoběhu po sundání víčka"Dejchá",před rokem to nedělal.
Auto nekouří,nemá problémy se startem,turbo se ozývá normálně,ale do cca 1500 otáček je auto úplně tupý,mrtvý,nad 1500 se začne rozjíždět,auto má zelený tuším od 1300 do 1800 otáček.

A teď nám není jasný co se s mohlo stát...je jasné,že ta vysoká spotřeba je způsobená tím že auto netáhne,ale nedává smysl to,že najednou začal dejchat(fakt je že to při tomhle stáří a náběhu KM dělá každý druhý motor u náklaďáku),a že se olej takhle strašně rychle degradoval,navíc po tom vyčištění motoru,které ten motor doopravdy vyčistí,tak kde se tam ten bordel v oleji bere?Mo a ta ztráta výkonu je taky záhada,auto se jinak chová naprosto normálně.

Napadla nás jedině varianta že to někde "upek",že to držel do kopce,a připekly se kroužky na jednom válci,a tudy proniká bordel do oleje,a proto dejchá, nebo že nenechal dochladit turbo,a je zapečené turbo a dává malý tlak,a proto ta ztráta výkonu a vysoká spotřeba a nebo kombinace obojího.

Co vy nato?Díky za nápady,my fakt nevíme,dneska jdeme měřit tlak na turbu za jízdy,tak se uvidí co to bude dělat.

Edit:Tak turbo je změřeno,dává v tahu 1,3BAr,má dávat tak 2 Bar,budeme shánět nové turbo,to bude ta otázka výkonu,ale co ten zbytek?...
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Já bych se pokusil ještě změřit kompresi ve válcích.
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

To můžeme,ale problém je v tom,že to nic neřeší,když bude mít válec špatnej kompres,tak ho stejně kvůli tomu rozdělávat nebudeme,autop už má dneska v podstatě mizivou prodejní hodnotu,turb a podobné kravinky se dají opravit,ale rozhazovat motor to už se nevyplatí
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Turbo se dalo nové,a světe div se,v jízdě žádný rozdíl,intercooler zkontrolován,průchozí,hadice těsné,fakt už nevím
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
franz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 21 pro 2007, 22:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Západní Čechy

Příspěvek od franz »

conti píše:Já bych se pokusil ještě změřit kompresi ve válcích.
Změřit kompresi ,proč každej hledá vždycky chybu někde jinde :roll:
Bez pořádné komprese prostě motor nepojede,99% zapeklý kroužky
Odpovědět

Zpět na „Evropské vozy - ostatní“