Problém s brzdou

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Problém s brzdou

Příspěvek od Laclosak »

Čaute......
Mám Seat Alhambra 1.9 TDi,PD 85kw
a mám problém s brzdou při brždění se mi propadá pedál až na podlahu...řekl bych ,že to začalo dělat po výměně desek a kotoučů.....při delším brždění je to dosti nepříjemné a hlavně když mám za sebou vozík a na něm 750kg + náklad v autě 300kg.......Brzda začne zabírat až za 1/3 jeho chodu ....dřív jsem jí jen polechtal a už to hamovalo....
Jinak Hl.brzd.válec ATE je vyměněn,brzdovka taktéž a kotuče ATE + desky Ferodo na celém autě cca 5tis km najeto.....odvzdušněno...provedeno zákl.nastavení snímače tlaku brzdové kapaliny... a při testu byl tlak v toleranci.....a pořád je to stejné....jinak při prudkém brždění na suché vozovce ABS kope...Ta podtlaková vývěva je také OK....Auto má ESP,ABS,ASR .....
Už si s tím newím rady...ani mekánici neví....A ještě poznatek při odvzdušňováni kapalina jen vytéká....jako by tam byl malý tlak....(nestříká)
Čeká mě dovolená tak bych s tím potřeboval něco udělat....
Za každý nápad jsem vděčný :D :D
Btw: na propadání mi každý říká,že je to běžné..to chápu už jsem o tom četl,ale ,že brzda zabírá až za 1/3 je špatně.....a celkově se mi zdá malý brzdný účinek....na STK mi nic neřekly....
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Něco ti krade tlak.nebo je tam pořád vzduch....odfrknul bych trubkami vzduch u válce ,odvzdušnil ABS a zkusil jednotlivé přívody zaslepit a ono se ukáže, co to dělá..Je mi divné ,že se vymění kotouče a desky a zmizí krok a ještě po 5000 km je pořád stejný..Vůle u brzd. válce je správná..?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Laclosak »

Vzduch u válce jsem odpustil hned jak jsem vyměnil válec....když jsem vyměnil brzdovku a posléze odvzdušňoval tak vzduch vůbec nešel, jen čistá brzdovka....ABS jsem odvzdušňoval diagnostikou,ale dál jak za vytlačení pumpou pedál jsem se nedostal nějaká zrada Vagu....Tak jsem to odvzdušnil tlakem přes nádobku..,ale o5 stejný jev malého tlaku u odvzušňováku....tlak jsem měl nastaven na 1.9 barů....
Jak myslíš zaslepit přívody, a jaké?.....
Jak se zjišťuje vůle u brzd válce? :o
Jiank ještě jsem dnes zkoušel na vagu změřit tlak v brzd.okruhu a při povoleném pedálu byl v poli 1 naměřen tlak -0,85bar poli 2 byl -1.23bar
Když jsem sešlápl pedál cca 3cm hodnota se nezměnila....v cca 5cm chodu už začaly menší zmeny ,ale max 2-3 bary...a po překročení 1/3 jsem se dostal rychle až na 16 a dále na 23barů....nemůže být špatné to čidlo tlaku?A nějak ovlivňovat celou funkci těch brzd?
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

na zadni naprave jsou kotouce nebo bubny?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kotouče
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

me se totiz stalo na jedne octavce kdyz jsem zatacel pistek zpatky do trmenu ze samo od sebe prestalo fungovat automaticke dostelovani pro rucni brzdu - pri zatahle rucce kolo malo brzdilo. Krok pedalu byl take o cca 1/3 nize.... Nakonec jsem musel koupit jiny trmen.... No jen ti pisu svoji zkusenost..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Myslím tím zaslepit postupně kolo za kolem a vyřadit např. špatnou hadici nebo strženou ruční brzdu jak napsal josef 10..A stou vůlí jsem myslel vůli táhla ovládajícího brzdový válec v posilovači..Ale nevím,co máš za provedení...je to jen jedna z možností, jak vysvětlit změnu kroku ,když máš kotouče, moc možností není...Ale jestli si válec dával až po změně kroku,je to nepodstatné...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

V prvé řadě to musíš pořádně odvzdušnit vagem, přes nádobku je to naprd.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Laclosak »

Ano kotouč vzadu....ručka funguje úplně perfektně....jiank hadice a trubky jsem zkontroloval taky OK...Krok byl špatný už před výměnou válce ,ale žádné nastavení jsem neprováděl....A co si myslíté o té změně tlaku ?jak jsem psal víše?
To dhfool:to se ti řekne odvzdušnit přes vag dělal jsem to dle návodu http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... usneni+abs ale dostal jsem se jen po krok 5....chybí mi tam funkce ZAP/VYP..... nevím čím to je mám VAG 304 CZ
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

taky se mi jednou na galaxy stalo to co popisuje josef10
pokud ti ale ručka jde ok, nebude to tenhle problém...
Bude to určitě chtít otevřít ventily ABS k jedotlivým kolům...takže bud novější VAG a nebo zkus projet akční členy, jestli ti tam nepujdou procvakat, že bys to našlapal takhle.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Laclosak »

No přes vag jdou jen přední kola....zadek se prý odvzdušňuje klasicky.....
No to mě právě zajímá jestli to jde 304 nebo jen novější.....jinak mekáník mi řekl ,že to stačí jen přes nádobku.....
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Laclosak píše:No přes vag jdou jen přední kola....zadek se prý odvzdušňuje klasicky.....
No to mě právě zajímá jestli to jde 304 nebo jen novější.....jinak mekáník mi řekl ,že to stačí jen přes nádobku.....
No já když už je třeba, tak radši odsávačku na odvzdušňováky a dolejvat kapalinu.
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Laclosak »

Takže myslíte,že převzdušnit?
Ještě promažu a zreviduju třmeny....
Jiank už fakt newím co s tím.....asi to budu muset svěřit nějakému servisu.....A co ten vag ,proč mi nejde odvzdušnit ABS je to verzí programu?
A ten malý tlak kapaliny při odvzdušňování je OK?
Dnes jsem jel v A3 kotouče vzadu r.v 98 a když porovnám brzdy mého auta a audinky.....nebe a dudy....vím že mám těžší auto atp....
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

ak ma auto ESP tak odvzdusnenie len a len cez diag.special procedura a aj to min 2X a niekedy aj 3X..ESP ma viac ventilov v hydrabloku a tie sa nedaju odvzdusnit klasicky ako ked ma auto len a len ABS..takze ak to nevies spravit nabehni do servisu a nechaj si to spravit tam cez VAS..palka na platenie to urcite nebude..lebo brzdy su brzdy..tie musia bit vzdy 101%..
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Laclosak »

Aha....no on ten mechanik o tom odvzdušnění ABS přes Vag vůbec neveděl a to ho má taky......
Jiank ,ale newím proč by bylo ABS zavzdušněno když jsem měnil jen válec a kapalinu jsem dolíval a zároveň vyšlapával tak newím jak by se tam ten vzduch dostal....
A to může mít takovy vliv zavzdušněné ABS na krok pedálu?....
Já myslel ,že když je ABS zavzdušněno tak jen špatně funguje!!!nepulzuje
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“