Stránka 1 z 3

hydroštely po vymene klepot

Napsal: 08 zář 2010, 07:43
od naker05
Nazdar chlapi...za aku dobu alebo po kolkých kilákoch vam po výmene stíchli hydroštely??? Ja som zatial najazdil asi 100 km a stale klepot a klepot...neviem či to mam znova rozoberať alebo ďalej jazdiť....Zaujímavé je že ked to rano naštartujem tak chvilu je ticho a potom znova klepot....

Napsal: 08 zář 2010, 07:55
od Marek77
Zdvihátka stichnou maximálně po minutě chodu na volnoběh, někdy mnohem dřív.

Jestli máš problém s hlučností zdvihátek zatepla, zaměř se na tlak oleje. Navíc je třeba zjistit, jestli to klepání, co sylšíš, jsou skutečně zdvihátka. Umí klepat vstřikovač, pístní čep, klika,.............

Napsal: 08 zář 2010, 08:42
od subz3ro_tdi
Existuje nieco ako ze hydrostel nedrzi olej? Alebo preco ich na niektorych autach nepocut ani po nastartovani a na niektorych hej? Je jasne ze pokial to do par sekund stichne tak to nema vyznam riesit, ale cisto zo zaujimavosti... ;)

Napsal: 08 zář 2010, 08:51
od Marek77
subz3ro_tdi píše: Alebo preco ich na niektorych autach nepocut ani po nastartovani a na niektorych hej?
Po každém studeném startu zdvihátka klepou.
To je proto, že po zastavení motoru zůstávají vždy některé ventily otevřené. Tím dojde k vymáčknutí oleje z tlakové komory zdvihátka a to po nastartování chvilku klepe. Je to naprosto normální jev a je to správně.

Napsal: 08 zář 2010, 08:52
od subz3ro_tdi
Marku, opakujem otazku - preco ich na niektorych autach po nastartovani nepocut?

Napsal: 08 zář 2010, 08:53
od Marek77
Vždy jsou slyšet. Pokud je neslyšíš, pak neslyšíš.

Pokud jsou zdvihátka nová nebo zánovní, olej se v nich udrží delší dobu, takže možná po pár hodinách ještě klepat nebudou. Po odstavení na pár dní už ovšem klepnou i zdvihátka zcela nová.

Napsal: 08 zář 2010, 08:55
od subz3ro_tdi
Myslim ze pocujem dobre. Skor to bude asi o intenzite toho zvuku. Dobre, nebudeme tu slovickarit a spytam sa inak... co ovplyvnuje tu intenzitu zvuku?? Stav hydrostelu? Hustota oleja?

Napsal: 08 zář 2010, 08:56
od Marek77
Především stav (stáří) zdvihátka.

Napsal: 08 zář 2010, 08:56
od Tomas.cz
Ono taky stačí, když ti vyteče olej z boxu olejového filtru a než to pumpa natlačí tak to je chvilku slyšet.

Napsal: 08 zář 2010, 08:57
od Marek77
Tomas.cz píše:Ono taky stačí, když ti vyteče olej z boxu olejového filtru a než to pumpa natlačí tak to je chvilku slyšet.
Jasně, ale tato situace by nastat neměla. Motor pak dostává dost na prdel. Pokud je zpětný ventil ve filtru správně funkční, musí olej zůstávat v mazacích kanálech.

Napsal: 08 zář 2010, 08:59
od Tomas.cz
Nejde o filtr, jak máš na AFN ale o tu baňku kam se dává vložka na novějších tdi, jde to krásně pozorovat když máš po chvilkce třeba hladinu na max a ráno něco přes max, tak to steče dolů.

Napsal: 08 zář 2010, 09:00
od Marek77
I tam je zpětný ventil, který musí olej udržet v systému.

Hladina oleje po vypnutí motoru se zvýší proto, že olej steče z hlavy a stěn motoru. V mazacích kanálech musí ale zůstat, stejně tak i ve filtru.

Napsal: 08 zář 2010, 09:01
od Tomas.cz
O něm mluvím :)

Napsal: 08 zář 2010, 09:57
od naker05
Neviem ale vstryk by klepal iba pri tahu ,pri brzdeni motorom by bol ticho.Tlak oleja mam 2,5 pri 2000 otackach takze saci kos by mal byt čisty...a piestny cep by klepal iba na volnobeh a pri tahu by mal byt ticho.Aspon tak mi to každy tvrdí ....Mne to klepe jak na volnobeh tak v celom rozsahu otacok....Už fakt neviem čo ine by tam mohlo klepat......rozvody mam teraz nove...volnobežka altiku nova,napinak draž. remena tiež novy.....Už fakt neviem čim to može byt...

Napsal: 08 zář 2010, 10:15
od josef10
naker05 píše:Neviem ale vstryk by klepal iba pri tahu ,pri brzdeni motorom by bol ticho.Tlak oleja mam 2,5 pri 2000 otackach takze saci kos by mal byt čisty...a piestny cep by klepal iba na volnobeh a pri tahu by mal byt ticho.Aspon tak mi to každy tvrdí ....Mne to klepe jak na volnobeh tak v celom rozsahu otacok....Už fakt neviem čo ine by tam mohlo klepat......rozvody mam teraz nove...volnobežka altiku nova,napinak draž. remena tiež novy.....Už fakt neviem čim to može byt...
taky zalezi jak je na tom vacka, pokud das novy hyd. zdvihatka a vacka bude vyjezdena tak ten klepot zustane.... Kolik mas najezdeno ze jsi menil zdvihatka? Ted tady mame octu 1.9 TDI 81 kw 480 tis km a jde pekne potichu... Je ale zajimave , kdyz zmenis predvstrik na cerpadle tak ten motor jde bud sametove nebo hrube a pripomina klepot zdvihatek..... V TDI grafu se muzes podivat na hodnotu predvstriku, protoze se urcite zmenil pri vymene zdvihatek..... A taky pokud nalejes hustsi olej tak zdvihatka ztichnou.... Na jaky olej jezdis?