hydroštely po vymene klepot

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

naker05
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 13 zář 2008, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek Místek

hydroštely po vymene klepot

Příspěvek od naker05 »

Nazdar chlapi...za aku dobu alebo po kolkých kilákoch vam po výmene stíchli hydroštely??? Ja som zatial najazdil asi 100 km a stale klepot a klepot...neviem či to mam znova rozoberať alebo ďalej jazdiť....Zaujímavé je že ked to rano naštartujem tak chvilu je ticho a potom znova klepot....
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zdvihátka stichnou maximálně po minutě chodu na volnoběh, někdy mnohem dřív.

Jestli máš problém s hlučností zdvihátek zatepla, zaměř se na tlak oleje. Navíc je třeba zjistit, jestli to klepání, co sylšíš, jsou skutečně zdvihátka. Umí klepat vstřikovač, pístní čep, klika,.............
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Existuje nieco ako ze hydrostel nedrzi olej? Alebo preco ich na niektorych autach nepocut ani po nastartovani a na niektorych hej? Je jasne ze pokial to do par sekund stichne tak to nema vyznam riesit, ale cisto zo zaujimavosti... ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

subz3ro_tdi píše: Alebo preco ich na niektorych autach nepocut ani po nastartovani a na niektorych hej?
Po každém studeném startu zdvihátka klepou.
To je proto, že po zastavení motoru zůstávají vždy některé ventily otevřené. Tím dojde k vymáčknutí oleje z tlakové komory zdvihátka a to po nastartování chvilku klepe. Je to naprosto normální jev a je to správně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Marku, opakujem otazku - preco ich na niektorych autach po nastartovani nepocut?
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vždy jsou slyšet. Pokud je neslyšíš, pak neslyšíš.

Pokud jsou zdvihátka nová nebo zánovní, olej se v nich udrží delší dobu, takže možná po pár hodinách ještě klepat nebudou. Po odstavení na pár dní už ovšem klepnou i zdvihátka zcela nová.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 08 zář 2010, 08:55, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Myslim ze pocujem dobre. Skor to bude asi o intenzite toho zvuku. Dobre, nebudeme tu slovickarit a spytam sa inak... co ovplyvnuje tu intenzitu zvuku?? Stav hydrostelu? Hustota oleja?
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Především stav (stáří) zdvihátka.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ono taky stačí, když ti vyteče olej z boxu olejového filtru a než to pumpa natlačí tak to je chvilku slyšet.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tomas.cz píše:Ono taky stačí, když ti vyteče olej z boxu olejového filtru a než to pumpa natlačí tak to je chvilku slyšet.
Jasně, ale tato situace by nastat neměla. Motor pak dostává dost na prdel. Pokud je zpětný ventil ve filtru správně funkční, musí olej zůstávat v mazacích kanálech.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nejde o filtr, jak máš na AFN ale o tu baňku kam se dává vložka na novějších tdi, jde to krásně pozorovat když máš po chvilkce třeba hladinu na max a ráno něco přes max, tak to steče dolů.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10362
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

I tam je zpětný ventil, který musí olej udržet v systému.

Hladina oleje po vypnutí motoru se zvýší proto, že olej steče z hlavy a stěn motoru. V mazacích kanálech musí ale zůstat, stejně tak i ve filtru.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 08 zář 2010, 09:01, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

O něm mluvím :)
naker05
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 13 zář 2008, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek Místek

Příspěvek od naker05 »

Neviem ale vstryk by klepal iba pri tahu ,pri brzdeni motorom by bol ticho.Tlak oleja mam 2,5 pri 2000 otackach takze saci kos by mal byt čisty...a piestny cep by klepal iba na volnobeh a pri tahu by mal byt ticho.Aspon tak mi to každy tvrdí ....Mne to klepe jak na volnobeh tak v celom rozsahu otacok....Už fakt neviem čo ine by tam mohlo klepat......rozvody mam teraz nove...volnobežka altiku nova,napinak draž. remena tiež novy.....Už fakt neviem čim to može byt...
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

naker05 píše:Neviem ale vstryk by klepal iba pri tahu ,pri brzdeni motorom by bol ticho.Tlak oleja mam 2,5 pri 2000 otackach takze saci kos by mal byt čisty...a piestny cep by klepal iba na volnobeh a pri tahu by mal byt ticho.Aspon tak mi to každy tvrdí ....Mne to klepe jak na volnobeh tak v celom rozsahu otacok....Už fakt neviem čo ine by tam mohlo klepat......rozvody mam teraz nove...volnobežka altiku nova,napinak draž. remena tiež novy.....Už fakt neviem čim to može byt...
taky zalezi jak je na tom vacka, pokud das novy hyd. zdvihatka a vacka bude vyjezdena tak ten klepot zustane.... Kolik mas najezdeno ze jsi menil zdvihatka? Ted tady mame octu 1.9 TDI 81 kw 480 tis km a jde pekne potichu... Je ale zajimave , kdyz zmenis predvstrik na cerpadle tak ten motor jde bud sametove nebo hrube a pripomina klepot zdvihatek..... V TDI grafu se muzes podivat na hodnotu predvstriku, protoze se urcite zmenil pri vymene zdvihatek..... A taky pokud nalejes hustsi olej tak zdvihatka ztichnou.... Na jaky olej jezdis?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“