Opel Astra F ´96 X16XEL nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Opel Astra F ´96 X16XEL nestartuje
Ahoj
Už třetí den se hrabu v této staré potvoře a nemůžu už na nic přijít.
Provedené operace:
Diagnostika bez závad, všechny snímače vykazují normální hodnoty. Snímač otáček při startu - 200 rpm, snímač vačky ukáže signál hned jak se vačka otočí poprvé dokola.
Jiskra jde, napájení cívek při startu plné, zkoušena jiná cívka.
Benzín jde, tlak v liště 3 bar, komplet vstřikovací rampa ven, fyzická kontrola vstřikovačů ( se startem ) - benzín prochází, zkoušen jiný benzín přes externí čerpadlo.
Výměna svíček.
Zkoušeny jiné kabely ke svíčkám.
Vzduchový filtr i s airboxem demontován úplně.
EGR OK.
Kontrola rozvodů.
Demontáž víka ventilů, fyzická kontrola vaček.
Měřeny tlaky ve válcích - 12,7,10,11 bar ( druhý válec slabší )
Vyjádření majitele: natankoval jsem, odjeli jsme cca 20m na parkoviště a tam už nenastartovali.
Motor nemá vůbec snahu chytit, je to jako by tam nešla jiskra, svíčky mokrý a motor ani neblafne.
Jedině pokud se trochu nakrmí čističem na brzdy přímo do sání, tak párkrát škytne a to je vše. Ale ani se to nerozběhne, udělá to třeba jednu otáčku, pak to třeba střelí do sání a zas hotovo.
Tak co myslíte ?? napadá vás někoho něco ??
Díky za rady.
Milan
Už třetí den se hrabu v této staré potvoře a nemůžu už na nic přijít.
Provedené operace:
Diagnostika bez závad, všechny snímače vykazují normální hodnoty. Snímač otáček při startu - 200 rpm, snímač vačky ukáže signál hned jak se vačka otočí poprvé dokola.
Jiskra jde, napájení cívek při startu plné, zkoušena jiná cívka.
Benzín jde, tlak v liště 3 bar, komplet vstřikovací rampa ven, fyzická kontrola vstřikovačů ( se startem ) - benzín prochází, zkoušen jiný benzín přes externí čerpadlo.
Výměna svíček.
Zkoušeny jiné kabely ke svíčkám.
Vzduchový filtr i s airboxem demontován úplně.
EGR OK.
Kontrola rozvodů.
Demontáž víka ventilů, fyzická kontrola vaček.
Měřeny tlaky ve válcích - 12,7,10,11 bar ( druhý válec slabší )
Vyjádření majitele: natankoval jsem, odjeli jsme cca 20m na parkoviště a tam už nenastartovali.
Motor nemá vůbec snahu chytit, je to jako by tam nešla jiskra, svíčky mokrý a motor ani neblafne.
Jedině pokud se trochu nakrmí čističem na brzdy přímo do sání, tak párkrát škytne a to je vše. Ale ani se to nerozběhne, udělá to třeba jednu otáčku, pak to třeba střelí do sání a zas hotovo.
Tak co myslíte ?? napadá vás někoho něco ??
Díky za rady.
Milan
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 17 dub 2006, 16:38
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
hezká zavada.
Chcíplo mu to zajízdy nebo až po vypnutí?
Druhej benzín co jsi zkoušel je 100% ok?
Jaké je zapalovací napětí při přeskoku jiskry do válce?
jo a není to zadřený na klice?
už i ten třetí válce tlačí málo, těsnění pod hlavou ok?
zkus ještě naměřit kompresi 1 válce a sepnutí 1vstřiku a impluz z ecu pro 1+4 válec pro cívku na oscilu, zda je to správně načasované (ikdyž rozvody jsou ok)
Chcíplo mu to zajízdy nebo až po vypnutí?
Druhej benzín co jsi zkoušel je 100% ok?
Jaké je zapalovací napětí při přeskoku jiskry do válce?
jo a není to zadřený na klice?
už i ten třetí válce tlačí málo, těsnění pod hlavou ok?
zkus ještě naměřit kompresi 1 válce a sepnutí 1vstřiku a impluz z ecu pro 1+4 válec pro cívku na oscilu, zda je to správně načasované (ikdyž rozvody jsou ok)
Díky za nápady.
Jestli to chcíplo za jízdy, nebo pak nešlo nastartovat bohužel nevím.
Druhej benzín je stopro ok. Tankoval jsem ho do kanystru osobně.
Zapalovací napětí změřím, mám vysokonapěťovou sondu, ale přesnost asi nebude nic moc. Navíc tomu nepřikládám důležitost, vzhledem k tomu, že cívku jsem dával druhou.
Zadřený to asi nebude, bez svíček se s tím dá točit krásně. A i kdyby, chytlo by to ne ??
Těsnění pod hlavou asi ok, cca před rokem se dávaly nový kroužky. Jinak ten motor asi celkově není nic moc. Má to najetý kolem 400 tis. Ale jet by měl.
To časování mě napadlo taky, chci na zkoušku vyměnit snímač vačky, jestli to netahá někam do pr...
Ještě mi vrtá hlavou jedna věc, kterou jsem zatím nezkoušel. A to změřit, jestli cívka pálí jak má, anebo pálí pořád všechny válce - jestli náhodou nejsou výstupy v jednotce pro obě cívky ve zkratu.
Odpojit kat mě napadlo, ale zatím jsem to neudělal, protože si nemyslím, že by to zkolabovalo takhle naráz a pak ani ťuk. Kat už mě školil
na jednom escortu, ale tento neměl výkon. Nastartovat šel normálně. Pak jsem ho jednou musel vymlátit na fabii. Ta taky jela a neměla výkon.
Tak nevím, v každým případě zatím díky za rady, budu na tom zase pokračovat asi v úterý.
Jestli to chcíplo za jízdy, nebo pak nešlo nastartovat bohužel nevím.
Druhej benzín je stopro ok. Tankoval jsem ho do kanystru osobně.
Zapalovací napětí změřím, mám vysokonapěťovou sondu, ale přesnost asi nebude nic moc. Navíc tomu nepřikládám důležitost, vzhledem k tomu, že cívku jsem dával druhou.
Zadřený to asi nebude, bez svíček se s tím dá točit krásně. A i kdyby, chytlo by to ne ??
Těsnění pod hlavou asi ok, cca před rokem se dávaly nový kroužky. Jinak ten motor asi celkově není nic moc. Má to najetý kolem 400 tis. Ale jet by měl.
To časování mě napadlo taky, chci na zkoušku vyměnit snímač vačky, jestli to netahá někam do pr...
Ještě mi vrtá hlavou jedna věc, kterou jsem zatím nezkoušel. A to změřit, jestli cívka pálí jak má, anebo pálí pořád všechny válce - jestli náhodou nejsou výstupy v jednotce pro obě cívky ve zkratu.
Odpojit kat mě napadlo, ale zatím jsem to neudělal, protože si nemyslím, že by to zkolabovalo takhle naráz a pak ani ťuk. Kat už mě školil

Tak nevím, v každým případě zatím díky za rady, budu na tom zase pokračovat asi v úterý.
Tu cívku bych zkusil,odpojený výfuk taky, jestli tam byla nafta nebo co,byl i plný filtr ..dal bych jiné svíčky a vzal to na lano ,ať vylítnou šlemy...Při vzbouzení těchto náhlých úmrtí kolikrát startér nestačí..A zásadně ničemu nevěř i svým dřívějším zkušenostem,je to zavádějící...A hlavně jak se to stalo..někteří majitelé jsou dementi a melou nesmysly....někdy dokonce záměrně lžou,aby si nezadali... 

nepropadat panice...
Ahoj,
Takže včera bylo pokračování, ale víceméně bez výsledku.
Výfuk odpojený, zkušeli jsme i lano ( cca 500 m na 2, 3000 rpm ), ale pořád nic.
Budu ještě měřit délku vstřikovacího impulzu ( kamaráda napadlo, jestli impulz není moc dlouhý a tím pádem příliš bohaté ) a jestli zážeh na prvním válci opravdu probíhá těsně před, nebo okolo horní úvrati a pak měním jednotku. Ještě budu zkoušet odpojit vstřiky a krmit to jen tím benzínem ze spreje kvůli těm vstřikovacím impulzům.
Máte někdo zkušenosti s výměnou jednotky ?? Je třeba ji přizpůsobovat k immo ?? Případně víte někdo co znamená "Repair" v Immo Killeru ?? Je to uvedení do stavu - jako nová ??
Ještě jsem vytvořil pár print screenů, kdyby vás něco napadlo.
http://rapidshare.com/files/422454814/astra.xls
Díky za rady
Takže včera bylo pokračování, ale víceméně bez výsledku.
Výfuk odpojený, zkušeli jsme i lano ( cca 500 m na 2, 3000 rpm ), ale pořád nic.
Budu ještě měřit délku vstřikovacího impulzu ( kamaráda napadlo, jestli impulz není moc dlouhý a tím pádem příliš bohaté ) a jestli zážeh na prvním válci opravdu probíhá těsně před, nebo okolo horní úvrati a pak měním jednotku. Ještě budu zkoušet odpojit vstřiky a krmit to jen tím benzínem ze spreje kvůli těm vstřikovacím impulzům.
Máte někdo zkušenosti s výměnou jednotky ?? Je třeba ji přizpůsobovat k immo ?? Případně víte někdo co znamená "Repair" v Immo Killeru ?? Je to uvedení do stavu - jako nová ??
Ještě jsem vytvořil pár print screenů, kdyby vás něco napadlo.
http://rapidshare.com/files/422454814/astra.xls
Díky za rady