Opel Astra F ´96 X16XEL nestartuje

Moderátoři: šulda, Moderátoři

m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Opel Astra F ´96 X16XEL nestartuje

Příspěvek od m_toy »

Ahoj

Už třetí den se hrabu v této staré potvoře a nemůžu už na nic přijít.
Provedené operace:
Diagnostika bez závad, všechny snímače vykazují normální hodnoty. Snímač otáček při startu - 200 rpm, snímač vačky ukáže signál hned jak se vačka otočí poprvé dokola.
Jiskra jde, napájení cívek při startu plné, zkoušena jiná cívka.
Benzín jde, tlak v liště 3 bar, komplet vstřikovací rampa ven, fyzická kontrola vstřikovačů ( se startem ) - benzín prochází, zkoušen jiný benzín přes externí čerpadlo.
Výměna svíček.
Zkoušeny jiné kabely ke svíčkám.
Vzduchový filtr i s airboxem demontován úplně.
EGR OK.
Kontrola rozvodů.
Demontáž víka ventilů, fyzická kontrola vaček.
Měřeny tlaky ve válcích - 12,7,10,11 bar ( druhý válec slabší )

Vyjádření majitele: natankoval jsem, odjeli jsme cca 20m na parkoviště a tam už nenastartovali.

Motor nemá vůbec snahu chytit, je to jako by tam nešla jiskra, svíčky mokrý a motor ani neblafne.
Jedině pokud se trochu nakrmí čističem na brzdy přímo do sání, tak párkrát škytne a to je vše. Ale ani se to nerozběhne, udělá to třeba jednu otáčku, pak to třeba střelí do sání a zas hotovo.

Tak co myslíte ?? napadá vás někoho něco ??

Díky za rady.

Milan
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

hezká zavada.

Chcíplo mu to zajízdy nebo až po vypnutí?
Druhej benzín co jsi zkoušel je 100% ok?
Jaké je zapalovací napětí při přeskoku jiskry do válce?

jo a není to zadřený na klice?
už i ten třetí válce tlačí málo, těsnění pod hlavou ok?

zkus ještě naměřit kompresi 1 válce a sepnutí 1vstřiku a impluz z ecu pro 1+4 válec pro cívku na oscilu, zda je to správně načasované (ikdyž rozvody jsou ok)
civic
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 18 zář 2007, 20:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od civic »

odpoj vyfuk.kat ko.uz som to mal
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Díky za nápady.

Jestli to chcíplo za jízdy, nebo pak nešlo nastartovat bohužel nevím.
Druhej benzín je stopro ok. Tankoval jsem ho do kanystru osobně.
Zapalovací napětí změřím, mám vysokonapěťovou sondu, ale přesnost asi nebude nic moc. Navíc tomu nepřikládám důležitost, vzhledem k tomu, že cívku jsem dával druhou.
Zadřený to asi nebude, bez svíček se s tím dá točit krásně. A i kdyby, chytlo by to ne ??
Těsnění pod hlavou asi ok, cca před rokem se dávaly nový kroužky. Jinak ten motor asi celkově není nic moc. Má to najetý kolem 400 tis. Ale jet by měl.
To časování mě napadlo taky, chci na zkoušku vyměnit snímač vačky, jestli to netahá někam do pr...
Ještě mi vrtá hlavou jedna věc, kterou jsem zatím nezkoušel. A to změřit, jestli cívka pálí jak má, anebo pálí pořád všechny válce - jestli náhodou nejsou výstupy v jednotce pro obě cívky ve zkratu.

Odpojit kat mě napadlo, ale zatím jsem to neudělal, protože si nemyslím, že by to zkolabovalo takhle naráz a pak ani ťuk. Kat už mě školil :-) na jednom escortu, ale tento neměl výkon. Nastartovat šel normálně. Pak jsem ho jednou musel vymlátit na fabii. Ta taky jela a neměla výkon.

Tak nevím, v každým případě zatím díky za rady, budu na tom zase pokračovat asi v úterý.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5763
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

a co rozvody nejsu skočené?
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Ne nejsou.

Kontroloval jsem. Sedí to.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tu cívku bych zkusil,odpojený výfuk taky, jestli tam byla nafta nebo co,byl i plný filtr ..dal bych jiné svíčky a vzal to na lano ,ať vylítnou šlemy...Při vzbouzení těchto náhlých úmrtí kolikrát startér nestačí..A zásadně ničemu nevěř i svým dřívějším zkušenostem,je to zavádějící...A hlavně jak se to stalo..někteří majitelé jsou dementi a melou nesmysly....někdy dokonce záměrně lžou,aby si nezadali... :)
nepropadat panice...
puskas
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 10 pro 2009, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od puskas »

A čo riadiaca jednotka motora.
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

No normálně komunikuje, ukazuje hodnoty, reaguje na odpojení čidel atd.
Nezdá se, že by jí něco bylo.
Uživatelský avatar
RobON
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 31 pro 2007, 03:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny,
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RobON »

mel jsem to same loni, motor mel spatne tlaky a na starter to nechytlo, na lane se to chytlo, pokud nemas kompresimetr tak bych zvolil to lano a zkusil to roztahnout
Kdo maže, ten jede, kdo nemaže, ten platí
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Tlaky jsou relativně OK. Mrkni se do prvního příspěvku.
Ale to lano možná zkusím tak jak tak.

Díky
Uživatelský avatar
RobON
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 31 pro 2007, 03:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny,
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RobON »

sorry ty tlaky jsem asi prehledl, zkus to lano je to nejsnadnejsi zpusob jak se pohnout o kousek dal
Kdo maže, ten jede, kdo nemaže, ten platí
Brembo.SV
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 20 zář 2010, 18:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Galanta

Příspěvek od Brembo.SV »

a co predstih zapalovania? Ten si sice riadi RJ motora ale moze byt,ze kvoli zlym udajom je uplne mimo. A tiez by to mohla byt i bohatost zmesi. RJ moze byt v poriadku bez zavad,len sa posunula z nejakeho dovodu hodnota lambda. Tuto hodnotu,nech je akakolvek RJ nezapisuje do regisrta zavad.
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Ahoj,

Takže včera bylo pokračování, ale víceméně bez výsledku.
Výfuk odpojený, zkušeli jsme i lano ( cca 500 m na 2, 3000 rpm ), ale pořád nic.
Budu ještě měřit délku vstřikovacího impulzu ( kamaráda napadlo, jestli impulz není moc dlouhý a tím pádem příliš bohaté ) a jestli zážeh na prvním válci opravdu probíhá těsně před, nebo okolo horní úvrati a pak měním jednotku. Ještě budu zkoušet odpojit vstřiky a krmit to jen tím benzínem ze spreje kvůli těm vstřikovacím impulzům.
Máte někdo zkušenosti s výměnou jednotky ?? Je třeba ji přizpůsobovat k immo ?? Případně víte někdo co znamená "Repair" v Immo Killeru ?? Je to uvedení do stavu - jako nová ??

Ještě jsem vytvořil pár print screenů, kdyby vás něco napadlo.

http://rapidshare.com/files/422454814/astra.xls

Díky za rady
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

jj to naměř a pošli
ještě impulzy od RJ do cívky.

co se tče vyměny RJ ano přispusobuje se, Má černo-bilý konektor??
Tyhle by měli jít vpohodě vyřadit immo, nebo uděláš virgin a v opcomu přispusobíš k immo.
Odpovědět

Zpět na „Opel“