Výrobcové to nikde neuvádějí.
Cidlo teploty - odběr proudu?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Cidlo teploty - odběr proudu?
Ahoj, neví někdo jaký má odběr čidlo teploty chladící kapaliny na TDI? Potřebuji vědět kolik voltů z něho poleze při určitých teplotách (odporu). Nechce se mi v tej kose šťourat v motoru, tak že bych si to spočetl při kávičce u krbu.
Výrobcové to nikde neuvádějí.
Výrobcové to nikde neuvádějí.
Passat 4motion AVF
v dílenské příručce je graf hodnot odporu při určitých teplotách
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
V podstatě platí, že napětí v čitateli zlomku je konstantních 5V. Ve jmenovateli zlomku je odpor čidla (který je závislý na teplotě). Výsledkem podílu je proud, který protéká obvodem čidla a ten ŘJ motoru vyhodnocuje.
Čím vyšší teplota, tím menší odpor čidla a tudíž tím vyšší proud.
Čím vyšší teplota, tím menší odpor čidla a tudíž tím vyšší proud.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
co ti vlastně dělá problém?
nevyhodnocuje řj spíš úbytek napětí než proud?
nevyhodnocuje řj spíš úbytek napětí než proud?
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Tak teda nevím. Ve schématech a se ale uvádí, že ECU teplotu vyhodnocuje na základě úbytku napětí na vývodu z čidla. Jelikož se mění odpor, tak se snad musí změnit i napětí na výstupu, nebo jsem úplná lama? 
Ale asi to bude stejně jedno, protože to budu řešit přes termistor přidělaný na hadici s vodou s trimrem na seřízení bodu sepnutí tranzistoru. Jedná se mi autmatické spínání příhřevu vody do chvíle, než bude mít voda 70°C. Původně jsem myslel, že využiju stávající čidlo, ale má to na mě více problémů než výhod.
Ale asi to bude stejně jedno, protože to budu řešit přes termistor přidělaný na hadici s vodou s trimrem na seřízení bodu sepnutí tranzistoru. Jedná se mi autmatické spínání příhřevu vody do chvíle, než bude mít voda 70°C. Původně jsem myslel, že využiju stávající čidlo, ale má to na mě více problémů než výhod.
Passat 4motion AVF
Tak a teď mi řekněte, kdo říká bludy. Ten kdo tvrdí, že ECU sleduje proud nebo ten, kdo tvrdí že se sleduje napětí?

Naposledy upravil(a) majkl1 dne 10 led 2011, 12:39, celkem upraveno 1 x.
Passat 4motion AVF
Pokud by to bylo takto, musel by proud být konstantní a měřilo by se napětí, které by kolísalo v závislosti na odporu čidla - podle upraveného Ohmova zákona U = R * Ikonst.
Ovšem udržet konstantní proud se změnou napětí je z elektrotechnického hlediska mnohem náročnější než stabilizovaným napětím napájet teplotně závislý odpor (v našem případě negativní termistor) a měřit změnu proudu, který jím protéká.
Proto je tento obvod napájen konstantním (neměnným) napětím a sleduje se změna proudu v závislosti na hodnotě odporu čidla. Ostatně je to u toho obrázku uvedeno - napájecí napětí 5 Voltů. Takže obvod se napájí konstantním napětím a podle aktuálního odporu čidla se mění proud, který jednotka vyhodnocuje jako teplotu motoru podle vzorce Ohmova zákona I = Ukonst / R.
Ovšem udržet konstantní proud se změnou napětí je z elektrotechnického hlediska mnohem náročnější než stabilizovaným napětím napájet teplotně závislý odpor (v našem případě negativní termistor) a měřit změnu proudu, který jím protéká.
Proto je tento obvod napájen konstantním (neměnným) napětím a sleduje se změna proudu v závislosti na hodnotě odporu čidla. Ostatně je to u toho obrázku uvedeno - napájecí napětí 5 Voltů. Takže obvod se napájí konstantním napětím a podle aktuálního odporu čidla se mění proud, který jednotka vyhodnocuje jako teplotu motoru podle vzorce Ohmova zákona I = Ukonst / R.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
