Ohřev na dálkové ovládání : Může schéma fungovat?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
honzek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 črc 2011, 01:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Ohřev na dálkové ovládání : Může schéma fungovat?

Příspěvek od honzek »

Hezký den. Dnes mi došly díly na přestavbu. Chci udělat předehřev na dálkové ovládání (skříňka spíná +), díky tomu se sepne pomocné čerpadlo a elektrický předehřev, který vyhřeje palivák. viz. červená cesta.

Udělal jsem tohle schéma, ale něco mi tam nesedí a nevím zda může fungovat. Nechápu moc termín "šlusnout zpátečku nakrátko".

Přepínání na olej bude řešeno ručně el. vypínačem. K proplachu bude použito asi zpožďovací relé. Poraďte mi prosím, jak to mám udělat tak, aby mi vše jelo tak jak má.

Děkuji.


Obrázek
Martin Honzek
Mercedes Benz 108D
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovocny »

pokud se nepletu tak mezi "T-kus" a "odvzdusnovaci ventil" to ma jit naopak a ta vetev do nadrze ta nema byt ;-)
honzek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 črc 2011, 01:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od honzek »

ovocny píše:pokud se nepletu tak mezi "T-kus" a "odvzdusnovaci ventil" to ma jit naopak a ta vetev do nadrze ta nema byt ;-)
No jo.ale kam ho mám teda dát abych měl zachovaný samostatný červený okruh, který cirkuluje při vyplém motoru? Zakomponovat třeba před hlavní filtr?

A co znamena "šlusnout zpátečku nakrátko"?
Martin Honzek
Mercedes Benz 108D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

- deskovy vymenik je na spatnem miste - proc ohrivat i naftu, snizujes viskozitu, nafta pri 60°C, no nevim nevim, deskac musi byt tesne za T-kusem pred 3/2 vent.

- mas tam navic 3/2 ventil - ze ktereho to tece do olejove nadrze, je tam zbytecny

- filtry, na olej dej pridavny filtr, puvodni si nech na naftu, na olej kup nejaky velky, s vetsi filtrovaci vlozkou, ne ty male patrony co se montuji z vyroby
honzek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 črc 2011, 01:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od honzek »

radluk píše:- deskovy vymenik je na spatnem miste - proc ohrivat i naftu, snizujes viskozitu, nafta pri 60°C, no nevim nevim, deskac musi byt tesne za T-kusem pred 3/2 vent.

- mas tam navic 3/2 ventil - ze ktereho to tece do olejove nadrze, je tam zbytecny

- filtry, na olej dej pridavny filtr, puvodni si nech na naftu, na olej kup nejaky velky, s vetsi filtrovaci vlozkou, ne ty male patrony co se montuji z vyroby
takže hlavní na naftu a na olej napojit něco (jak tady někdo) filtry z Liazky nebo Avie.

Jak udělám tu zpátečku a co s tím odvzdušňovacím ventilem?
Martin Honzek
Mercedes Benz 108D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Hlavne udelej takove zapojeni, aby nebyla ohrivana nafta deskovym vymenikem, kdyz na ni jedes.
Slusnutou zpatecku at vysvetli nekdo, kdo v praxi ocenil jeji vyhody. Jinak zpatecku prdni normalne do nadrze, aspon budes ohrivat cely jeji objem.
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovocny »

slusla zpatecka je prave to co jsem psal a prave proto tam je ten odvzdusnovaci ventil. Smysl to ma akorat v to ze naopak nadrz neohrivas a o to teplejsi palivo jde do motoru..... palivo se nevraci zpateckou do nadrze ale jde zase pred cerpadlo. co je lepsi varianta to je na rozhodnti kazdeho.
Proc by mel olej cirkulova pri vyplem motoru? pokud jde o proplach tak ten by se mel zajistit naftou tzn. ze se kratkodobe zastavi privod oleje a pusti se nafta takze pri vyplem motoru ma smysl snad jen proplach naftou ale toby muselo byt jeste jedno cerpadlo ktere by ji tam natlacilo.
honzek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 črc 2011, 01:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od honzek »

ovocny píše:slusla zpatecka je prave to co jsem psal a prave proto tam je ten odvzdusnovaci ventil. Smysl to ma akorat v to ze naopak nadrz neohrivas a o to teplejsi palivo jde do motoru..... palivo se nevraci zpateckou do nadrze ale jde zase pred cerpadlo. co je lepsi varianta to je na rozhodnti kazdeho.
Proc by mel olej cirkulova pri vyplem motoru? pokud jde o proplach tak ten by se mel zajistit naftou tzn. ze se kratkodobe zastavi privod oleje a pusti se nafta takze pri vyplem motoru ma smysl snad jen proplach naftou ale toby muselo byt jeste jedno cerpadlo ktere by ji tam natlacilo.
Děkuji. Chci udělat předehřev na dálkové ovládání. Než pojedu do práce,vykloním se z okna a sepnu jako centrálem +ko, které sepne facet čerpadlo a el. Ohřívač a začne honit zahřátý olej přes filtr a výměník. Za pár minut by měly být věci po cestě až po ventil ohřáté a tím pádem kratší čas na přepnutí. Nebo něco špatně na mé úvaze?
Martin Honzek
Mercedes Benz 108D
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovocny »

Napad je to dobry ale je otazkou, jaky vykon ma ten tvuj elektricky ohrev. Ohrat celou nadrz znamena hodne velky odber takze bud nenahrejes a nebo bych se bal toho ze nenastartujes. Zkus si to nejak propocitat.
honzek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 11 črc 2011, 01:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od honzek »

ovocny píše:Napad je to dobry ale je otazkou, jaky vykon ma ten tvuj elektricky ohrev. Ohrat celou nadrz znamena hodne velky odber takze bud nenahrejes a nebo bych se bal toho ze nenastartujes. Zkus si to nejak propocitat.
No mám objednaný ten od europeconu 400W a říkal jsem si že nepotřebuju ohřát celou nádrž ale stačí mi třeba 5-10 minut prohřát palivák a deskový výměník. A zbytek mi půjde zpět do nádrže. Musím to propočítat jestli ještě nebude potřeba další baterka. Mám dodávku takže místa je tam dost.

A ještě jsem se chtěl zeptat. Kam je nejlepší dát to pomocné facet čerpadlo. Hned za olej. nádrž ať tahá studený olej nebo mezi el. ohřívač a paliváč? Ať tahá i tlačí teplý olej. Musím dávat předfiltr když doma už filtruju přes nejjemnější palivák z avie?

Děkuju moc. Jsem vám vděčný za odpovědi. Ani nevíte jak.
Martin Honzek
Mercedes Benz 108D
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“