HEX-CAN (VAGCOM) - rozdíly v HW pro různé verze VCDS?

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

HEX-CAN (VAGCOM) - rozdíly v HW pro různé verze VCDS?

Příspěvek od Lukky »

Ahoj,
zajímalo by mě, zda se liší hardware diagnostického kabelu VAGCOM - např. verze VCDS 10.6 oproti starší 409. Nebo zda je rozdíl pouze ve firmwaru Atmelu a eepromce FTDI?

Díky.
Matias
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 07 říj 2008, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od Matias »

409 neumí Can, ale jen K-line. Tzn, že s tím neuděláš např. OII, atd. jednotky které jedou po Canu. Proto se kabely jmenují KKL a HEX-CAN. Rozebraný jsem je neměl vedle sebe, ale když si odpoledne vzpomenu, tak se můžu kouknout. Ale určitě tam bude víc věcí než jen soft.
SAMI
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 18 dub 2007, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od SAMI »

Tak ten najpodstatnejší je v FTDI,sú dva druhy HW jeden je s FTDI BM,BL

(starší) a druhý je s obvodom RQ (je v origináloch) a RL(je v klonoch)

zmenu spravili kôli dalšej ochrane a to jedinečné ID obvodov RQ,RL

V klonoch je velké množstvo zapojení a líšia sa od originálov
VCDS11.11CZ,12.10ANG,RenautCLIP13x,OPcomCZ,Lexia3-C,Diagbox7.19,MFES1.4,INPA,VIS4,7,CC3.0,DelphiDS150 2.2013 T,C,FG Tech,MPPS1x opravy úpravy diagnostických rozhraní,napr.LEXIU3 B na C a.i.
SAMI
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 18 dub 2007, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od SAMI »

Matias píše:409 neumí Can, ale jen K-line. Tzn, že s tím neuděláš např. OII, atd. jednotky které jedou po Canu. Proto se kabely jmenují KKL a HEX-CAN. Rozebraný jsem je neměl vedle sebe, ale když si odpoledne vzpomenu, tak se můžu kouknout. Ale určitě tam bude víc věcí než jen soft.
na českú 409 je už potrebný HEX-CAN
VCDS11.11CZ,12.10ANG,RenautCLIP13x,OPcomCZ,Lexia3-C,Diagbox7.19,MFES1.4,INPA,VIS4,7,CC3.0,DelphiDS150 2.2013 T,C,FG Tech,MPPS1x opravy úpravy diagnostických rozhraní,napr.LEXIU3 B na C a.i.
Matias
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 07 říj 2008, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od Matias »

Sice o tom nevím. Tak dalece to nekoumám. :-) Ale je možné že na českou 409 se musí použít hex-can, ale ke klonu se dává max en verze.
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

SAMI píše:Tak ten najpodstatnejší je v FTDI,sú dva druhy HW jeden je s FTDI BM,BL

(starší) a druhý je s obvodom RQ (je v origináloch) a RL(je v klonoch)

zmenu spravili kôli dalšej ochrane a to jedinečné ID obvodov RQ,RL

V klonoch je velké množstvo zapojení a líšia sa od originálov
Aha tak právě toto mě zajímalo. Klony tedy musí obsahovat nějaké platné ID, které by měl souhlasit s nějakým profláklým originálem. ID obvodů tedy musí jít naklonovat a to v FTDI RL, aby je bylo možno používat s VCDS starší verze? Proto je nutné u klonů nepoužívat nové verze VCDS nebo snad čínské klony používají vlastní VCDS aplikace?
Jaké všechny ochrany jsou použity u originálu, snad jen to sériové číslo,ne?

Díky
dape206rc
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 02 pro 2009, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od dape206rc »

klony obsahuju chip atmel s vlastnou eeprom a ta obsahuje seriove cislo platne pre verziu SW, ktora sa ku klonom dodava. preto ak pouzijes ku klonu iny soft ako je na dodanom CD tak ti kabel premaze. a s ftdi chipom to niako nesuvisi
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

dape206rc píše:klony obsahuju chip atmel s vlastnou eeprom a ta obsahuje seriove cislo platne pre verziu SW, ktora sa ku klonom dodava. preto ak pouzijes ku klonu iny soft ako je na dodanom CD tak ti kabel premaze. a s ftdi chipom to niako nesuvisi
to nie som si isty, kedze oni naposledy pouzili FTDI verziu taku, ze vyrobca dava do kazdeho unikatne seriove cislo prave koli sw ochrane a oni ju vyuzili
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
SAMI
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 18 dub 2007, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od SAMI »

Od verzie SW 805 je sledované aj jedinečné ID FTDI RL,RQ obvodu a nielen sériové číslo v Atmege ako je to v BM,BL
Samozrejme aj táto podla výrobcu neprekonatelná ochrana je už dávno zlomená :)
VCDS11.11CZ,12.10ANG,RenautCLIP13x,OPcomCZ,Lexia3-C,Diagbox7.19,MFES1.4,INPA,VIS4,7,CC3.0,DelphiDS150 2.2013 T,C,FG Tech,MPPS1x opravy úpravy diagnostických rozhraní,napr.LEXIU3 B na C a.i.
SAMI
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 18 dub 2007, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od SAMI »

dape206rc píše:klony obsahuju chip atmel s vlastnou eeprom a ta obsahuje seriove cislo platne pre verziu SW, ktora sa ku klonom dodava. preto ak pouzijes ku klonu iny soft ako je na dodanom CD tak ti kabel premaze. a s ftdi chipom to niako nesuvisi
(rofl)

tak to sa velmi mýliš že nesúvisí pri HW v ktorých je RL,RQ toto ID FTDI

obvodu je spárované zo s.č. v Atmege
VCDS11.11CZ,12.10ANG,RenautCLIP13x,OPcomCZ,Lexia3-C,Diagbox7.19,MFES1.4,INPA,VIS4,7,CC3.0,DelphiDS150 2.2013 T,C,FG Tech,MPPS1x opravy úpravy diagnostických rozhraní,napr.LEXIU3 B na C a.i.
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

Z diskuze si jen potvrzuji svou představu o zabezpečení kabelu. Defacto HW je relativně dlouho stejný a pouze se mění obsah atmegy a FTDI. Jde mi o to, že bych si koupil pro mé občasné používání klon pro starou verzi - např.805 a přehráním atmegy a eeprom FTDI je možné upgradovat na vyšší verzi SW.
SAMI
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 18 dub 2007, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od SAMI »

Lukky píše:Z diskuze si jen potvrzuji svou představu o zabezpečení kabelu. Defacto HW je relativně dlouho stejný a pouze se mění obsah atmegy a FTDI. Jde mi o to, že bych si koupil pro mé občasné používání klon pro starou verzi - např.805 a přehráním atmegy a eeprom FTDI je možné upgradovat na vyšší verzi SW.
HW rovnaký,ale len v základe

pri HW BM,BL ak dokážeš postavit dump do Atmegy je to možné ako si písal

pri HW RQ,RL ak dokážeš postavit dump do Atmegy a obíst ID FTDI
( zdaleka to nieje to o prehratí eeprom FTDI) tak klon je možné up
na vyšiu verziu

Ked sa tým začneš zaoberat hlbšie a pochopíš ako to funguje, možno sa ti to podarí a postavíš si vlastný klon ktorý bude fungovat a bude ho možné upgradovat bez dalších uprav tak ako originál,no zistíš že si tým zabil množstvo času,a namiesto toho si mohol zarábat prachy :)
VCDS11.11CZ,12.10ANG,RenautCLIP13x,OPcomCZ,Lexia3-C,Diagbox7.19,MFES1.4,INPA,VIS4,7,CC3.0,DelphiDS150 2.2013 T,C,FG Tech,MPPS1x opravy úpravy diagnostických rozhraní,napr.LEXIU3 B na C a.i.
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lukky »

SAMI píše:
Lukky píše:Z diskuze si jen potvrzuji svou představu o zabezpečení kabelu. Defacto HW je relativně dlouho stejný a pouze se mění obsah atmegy a FTDI. Jde mi o to, že bych si koupil pro mé občasné používání klon pro starou verzi - např.805 a přehráním atmegy a eeprom FTDI je možné upgradovat na vyšší verzi SW.
HW rovnaký,ale len v základe

pri HW BM,BL ak dokážeš postavit dump do Atmegy je to možné ako si písal

pri HW RQ,RL ak dokážeš postavit dump do Atmegy a obíst ID FTDI
( zdaleka to nieje to o prehratí eeprom FTDI) tak klon je možné up
na vyšiu verziu

Ked sa tým začneš zaoberat hlbšie a pochopíš ako to funguje, možno sa ti to podarí a postavíš si vlastný klon ktorý bude fungovat a bude ho možné upgradovat bez dalších uprav tak ako originál,no zistíš že si tým zabil množstvo času,a namiesto toho si mohol zarábat prachy :)
Mám pocit, že existuje spoustu lidí, kteří se tím už zabývali a našli řešení. Takže namísto toho, abych se zabýval již vymyšleným budu muset začít hledat. Kluci z východu na tom budou asi lépe než já. Prostě to už asi nebude staré dobré VAGTACHO, které bylo jednoduché obejít :)
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

A co takhle koupit orginál ;)
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

zizuzidan píše:A co takhle koupit orginál ;)

nie je problem treba len primeranu cenu originalu, ale hlavne vyrobcovia aut by mali vsetko poskytnut a nebolo by treba kable

to iba niekto profituje na spravani vyrobcov aut....

skoda ze sa kupujuci nevzopreli a nekupuju auta bez kompletnej moznosti si spravovat svoj nadobudnuty majetok
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“