Stránka 1 z 2
HEX-CAN (VAGCOM) - rozdíly v HW pro různé verze VCDS?
Napsal: 02 srp 2011, 20:15
od Lukky
Ahoj,
zajímalo by mě, zda se liší hardware diagnostického kabelu VAGCOM - např. verze VCDS 10.6 oproti starší 409. Nebo zda je rozdíl pouze ve firmwaru Atmelu a eepromce FTDI?
Díky.
Napsal: 03 srp 2011, 06:16
od Matias
409 neumí Can, ale jen K-line. Tzn, že s tím neuděláš např. OII, atd. jednotky které jedou po Canu. Proto se kabely jmenují KKL a HEX-CAN. Rozebraný jsem je neměl vedle sebe, ale když si odpoledne vzpomenu, tak se můžu kouknout. Ale určitě tam bude víc věcí než jen soft.
Napsal: 03 srp 2011, 06:31
od SAMI
Tak ten najpodstatnejší je v FTDI,sú dva druhy HW jeden je s FTDI BM,BL
(starší) a druhý je s obvodom RQ (je v origináloch) a RL(je v klonoch)
zmenu spravili kôli dalšej ochrane a to jedinečné ID obvodov RQ,RL
V klonoch je velké množstvo zapojení a líšia sa od originálov
Napsal: 03 srp 2011, 06:36
od SAMI
Matias píše:409 neumí Can, ale jen K-line. Tzn, že s tím neuděláš např. OII, atd. jednotky které jedou po Canu. Proto se kabely jmenují KKL a HEX-CAN. Rozebraný jsem je neměl vedle sebe, ale když si odpoledne vzpomenu, tak se můžu kouknout. Ale určitě tam bude víc věcí než jen soft.
na českú 409 je už potrebný HEX-CAN
Napsal: 03 srp 2011, 08:45
od Matias
Sice o tom nevím. Tak dalece to nekoumám.

Ale je možné že na českou 409 se musí použít hex-can, ale ke klonu se dává max en verze.
Napsal: 03 srp 2011, 11:59
od Lukky
SAMI píše:Tak ten najpodstatnejší je v FTDI,sú dva druhy HW jeden je s FTDI BM,BL
(starší) a druhý je s obvodom RQ (je v origináloch) a RL(je v klonoch)
zmenu spravili kôli dalšej ochrane a to jedinečné ID obvodov RQ,RL
V klonoch je velké množstvo zapojení a líšia sa od originálov
Aha tak právě toto mě zajímalo. Klony tedy musí obsahovat nějaké platné ID, které by měl souhlasit s nějakým profláklým originálem. ID obvodů tedy musí jít naklonovat a to v FTDI RL, aby je bylo možno používat s VCDS starší verze? Proto je nutné u klonů nepoužívat nové verze VCDS nebo snad čínské klony používají vlastní VCDS aplikace?
Jaké všechny ochrany jsou použity u originálu, snad jen to sériové číslo,ne?
Díky
Napsal: 03 srp 2011, 17:55
od dape206rc
klony obsahuju chip atmel s vlastnou eeprom a ta obsahuje seriove cislo platne pre verziu SW, ktora sa ku klonom dodava. preto ak pouzijes ku klonu iny soft ako je na dodanom CD tak ti kabel premaze. a s ftdi chipom to niako nesuvisi
Napsal: 03 srp 2011, 18:53
od sky59
dape206rc píše:klony obsahuju chip atmel s vlastnou eeprom a ta obsahuje seriove cislo platne pre verziu SW, ktora sa ku klonom dodava. preto ak pouzijes ku klonu iny soft ako je na dodanom CD tak ti kabel premaze. a s ftdi chipom to niako nesuvisi
to nie som si isty, kedze oni naposledy pouzili FTDI verziu taku, ze vyrobca dava do kazdeho unikatne seriove cislo prave koli sw ochrane a oni ju vyuzili
Napsal: 03 srp 2011, 19:57
od SAMI
Od verzie SW 805 je sledované aj jedinečné ID FTDI RL,RQ obvodu a nielen sériové číslo v Atmege ako je to v BM,BL
Samozrejme aj táto podla výrobcu neprekonatelná ochrana je už dávno zlomená

Napsal: 03 srp 2011, 20:15
od SAMI
dape206rc píše:klony obsahuju chip atmel s vlastnou eeprom a ta obsahuje seriove cislo platne pre verziu SW, ktora sa ku klonom dodava. preto ak pouzijes ku klonu iny soft ako je na dodanom CD tak ti kabel premaze. a s ftdi chipom to niako nesuvisi
tak to sa velmi mýliš že nesúvisí pri HW v ktorých je RL,RQ toto ID FTDI
obvodu je spárované zo s.č. v Atmege
Napsal: 03 srp 2011, 20:46
od Lukky
Z diskuze si jen potvrzuji svou představu o zabezpečení kabelu. Defacto HW je relativně dlouho stejný a pouze se mění obsah atmegy a FTDI. Jde mi o to, že bych si koupil pro mé občasné používání klon pro starou verzi - např.805 a přehráním atmegy a eeprom FTDI je možné upgradovat na vyšší verzi SW.
Napsal: 03 srp 2011, 21:08
od SAMI
Lukky píše:Z diskuze si jen potvrzuji svou představu o zabezpečení kabelu. Defacto HW je relativně dlouho stejný a pouze se mění obsah atmegy a FTDI. Jde mi o to, že bych si koupil pro mé občasné používání klon pro starou verzi - např.805 a přehráním atmegy a eeprom FTDI je možné upgradovat na vyšší verzi SW.
HW rovnaký,ale len v základe
pri HW BM,BL ak dokážeš postavit dump do Atmegy je to možné ako si písal
pri HW RQ,RL ak dokážeš postavit dump do Atmegy a obíst ID FTDI
( zdaleka to nieje to o prehratí eeprom FTDI) tak klon je možné up
na vyšiu verziu
Ked sa tým začneš zaoberat hlbšie a pochopíš ako to funguje, možno sa ti to podarí a postavíš si vlastný klon ktorý bude fungovat a bude ho možné upgradovat bez dalších uprav tak ako originál,no zistíš že si tým zabil množstvo času,a namiesto toho si mohol zarábat prachy

Napsal: 03 srp 2011, 21:44
od Lukky
SAMI píše:Lukky píše:Z diskuze si jen potvrzuji svou představu o zabezpečení kabelu. Defacto HW je relativně dlouho stejný a pouze se mění obsah atmegy a FTDI. Jde mi o to, že bych si koupil pro mé občasné používání klon pro starou verzi - např.805 a přehráním atmegy a eeprom FTDI je možné upgradovat na vyšší verzi SW.
HW rovnaký,ale len v základe
pri HW BM,BL ak dokážeš postavit dump do Atmegy je to možné ako si písal
pri HW RQ,RL ak dokážeš postavit dump do Atmegy a obíst ID FTDI
( zdaleka to nieje to o prehratí eeprom FTDI) tak klon je možné up
na vyšiu verziu
Ked sa tým začneš zaoberat hlbšie a pochopíš ako to funguje, možno sa ti to podarí a postavíš si vlastný klon ktorý bude fungovat a bude ho možné upgradovat bez dalších uprav tak ako originál,no zistíš že si tým zabil množstvo času,a namiesto toho si mohol zarábat prachy

Mám pocit, že existuje spoustu lidí, kteří se tím už zabývali a našli řešení. Takže namísto toho, abych se zabýval již vymyšleným budu muset začít hledat. Kluci z východu na tom budou asi lépe než já. Prostě to už asi nebude staré dobré VAGTACHO, které bylo jednoduché obejít

Napsal: 03 srp 2011, 23:03
od zizuzidan
A co takhle koupit orginál

Napsal: 04 srp 2011, 07:22
od sky59
zizuzidan píše:A co takhle koupit orginál

nie je problem treba len primeranu cenu originalu, ale hlavne vyrobcovia aut by mali vsetko poskytnut a nebolo by treba kable
to iba niekto profituje na spravani vyrobcov aut....
skoda ze sa kupujuci nevzopreli a nekupuju auta bez kompletnej moznosti si spravovat svoj nadobudnuty majetok