Jak jezdit s TDI motory

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Sejky
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 27 dub 2010, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Jak jezdit s TDI motory

Příspěvek od Sejky »

Zdarec,

nevím zda to tu už je (hledal jsem,ale nenašel), když ano tak se omlouvám a prosím o smazání.

Podělte se o své zkušenosti jak správně jezdit s TDI motory, jaký styl jízdy je optimální atd.
Škoda Octavia Combi 1.9TDI, 81kW, 110PS, ASV, Ambiente
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Při studeným motoru nevytáčet a nehonit, při teplým motoru mu dávat za uši aby nezlenivěl a nezanášelo se turbo atd . Pravidelně měnit filtry a olej, brát dobrou naftu(+ třeba VIF). Víc nepotřebuješ. :D
Uživatelský avatar
Sejky
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 27 dub 2010, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Sejky »

No při studeným nevytáčet, tím je řečeno co? Zase nemůžu potáčet studenej motor. Nevytáčet znamená 3000 a víš?
Škoda Octavia Combi 1.9TDI, 81kW, 110PS, ASV, Ambiente
yf79
Přispěvovatel
Příspěvky: 329
Registrován: 29 čer 2010, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Nymburk

Příspěvek od yf79 »

Sejky píše:No při studeným nevytáčet, tím je řečeno co? Zase nemůžu potáčet studenej motor. Nevytáčet znamená 3000 a víš?
u mně nevytáčet studený motor znamená nejít nad 2400 otáček a pak jak už tady bylo řečeno dávat tomu za uši a pravidelně měnit náplně, filtry a budeš spokojen.
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Jj nechodit přes 2500 ot. Pak se vypíná žhavení(v zimě) a motor trpí ještě víc.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

lucky.jack píše:Při studeným motoru nevytáčet a nehonit, při teplým motoru mu dávat za uši aby nezlenivěl a nezanášelo se turbo atd . Pravidelně měnit filtry a olej, brát dobrou naftu(+ třeba VIF). Víc nepotřebuješ. :D
+1

nevytacet, nepodtacet = pohybovat se v otackach priblizne 1800-2300

nehonit = nevyvijet cinnost spojenou se zvysenymi tlaky, takze neslapat na plyn, jen ho lechtat

idealni napovedou je namontovat si ciste z naucneho hlediska tlakomer (budik, klidne od svarovaci techniky do tri stovek, Catdavid doporuci)

Je dost castym jevem, ze si lidi domnivaji, ze staci nevytacet a pritom na to vramci spektra nizkych otacek hamtaj jako Fittipaldi :o

Jeste doplnim, ze po zatezi dochlazovat. Zatezi se nemyslej jen vysoke otacky ale predevsim tlak (viz. zminka o tlakomeru). Nejcastejsi omyl je, ze lidi jedou korek dalnici a zastavi "jen na benzince aby natankovali" ... proste "jen" ma za nasledek zapekani oleje. Nebat se nechat motor bezet minutu, dve na volnobeh ale lepsi je lechtat to posledni kilometr pred zastavenim.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Sejky
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 27 dub 2010, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Sejky »

Jasně,

někdo mě říkal, že je dobrý nahodit motor a nechat ho chvilku na volnoběh a pak vyrazit. Není to blbost? Na volnobět TDIčka trpěj ne? V zimě to je jasný, že ho chvilku nechat běžet.
Škoda Octavia Combi 1.9TDI, 81kW, 110PS, ASV, Ambiente
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

Při startování nemusíš nechat motor běžet, stačí, když pojedeš tak jak bylo psáno. Důležitá je hlavně teplota oleje, na budíkách máš teplotu vody, takže pokud máš 90C vodu, nemusí to znamenat 90C na oleji, většinou trvá ještě chvilku než voda ohřeje i olej, teprve pak tomu můžeš naložit. Ale nakládat tomu v rozumných otáčkách, tzn. pod 2000tis. tomu nedávat podlahu, nebo raději podřadit.
Uživatelský avatar
Sejky
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 27 dub 2010, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Sejky »

Takže takovýhle pověry jako: NASTARTUJ A NECH AUTÍČKO ZAHŘÁT A PAK MŮŽEŠ JET. Jezdím rano a je pravda, že když se poprvé dostane voda na 90° auto je ještě takový liný, ale po par km už cejtím, že chce jet. Takže díky za rady...
Škoda Octavia Combi 1.9TDI, 81kW, 110PS, ASV, Ambiente
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Studený motor na místě rozhodně NE !!! Nastartovat, počkat dejme tomu deset, dvacet vteřin, aby se motor dobře promazal olejem (to je doba akorát pro pásy, světla, zrcátko.....) a klidně a rozvážně vyjet.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nekdy si to vyzkousej jak dlouho to trva, nez se to zahreje na provozni teplotu pri volnobehu. Vez, ze to bude trvat hodne dlouho. Ja nastartuju, necham to 10 sekund tocit a "lechtajice plynovy pedal" vyjedu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Sejky
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 27 dub 2010, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Sejky »

JJ a co v zimě? Platí totéž? Já se omlouvám, za tyto pro vás naprosto studipní otázky, ale mám TDI poprvé a rád se k autu choval tak jak se sluší a patří.

A když dojedu tak nechat dochladit turbo 2-3 min?
Škoda Octavia Combi 1.9TDI, 81kW, 110PS, ASV, Ambiente
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

To je vporadku, takovy zodpovedny pristup se dnes uz jentak nevidi. Vetsina lidi jedna s autem jako se spotrebnim zbozim a na takove veci kasle.

V zime je to to same, snad treba pul minuty. Kdyz jsem zapadlej nebo jsem nekde v doliku, tak ja delam to, ze motor necham bezet chvilku (2 minuty) a pak ho chvilku podrzim na vyssich, nezli volnobeznych otackach abych mu trochu v ohrivani pomohl. Vim, neni to asi prilis setrne, ale verim, ze je to setrnejsi, nezli po nem hned chtit vykony pod zatezi. Tot muj subjektivni pristup, budu rad, kdyz se k tomu nekdo vyjadri a poradi jak to delat setrneji.

Turbo se dochlazuje bud poklidnou jizdou v zaveru nebo pri stani na miste jak zminujes - oboji jen v pripade, ze jsi tomu daval. Po "rozumne" jizde netreba.
Naposledy upravil(a) Forest dne 03 srp 2011, 13:47, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
yf79
Přispěvovatel
Příspěvky: 329
Registrován: 29 čer 2010, 13:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Nymburk

Příspěvek od yf79 »

Sejky píše:JJ a co v zimě? Platí totéž? Já se omlouvám, za tyto pro vás naprosto studipní otázky, ale mám TDI poprvé a rád se k autu choval tak jak se sluší a patří.

A když dojedu tak nechat dochladit turbo 2-3 min?
V zimě taky nechávám ohřát tak 2-4 min. To je čas za který oškrábu okna (parkuji nonstop venku) a pak to nevytáčim kým se neohřeje motor na provozní teplotu. Dochlazuji turbo vždy při delší zátěži motoru (je jedno jestli je léto nebo zima).
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

Jak psal Jayson, teplota na budíkách je teplota vody a ne oleje. Olej se zahřívá na provozní teplotu podstatněji dýl a to hlavně v zimě. 4 minuty mi přijde už dost dlouho, ale při teplotách nad 0 to zas tak neva. Ale když je pod nulou tak radši oškrábu okna apk teprve startuju. Stejně se motor za 4 minuty na volnoběh nemá šanci ohřát ani o píď. Souhlsím s Markem77, nastartuju, zapnu světla atd. a během 20s odjíždím lehkou nohou.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“