Jak rychle, levně a efektivně vyčistit palivovou soustavu?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Jak rychle, levně a efektivně vyčistit palivovou soustavu?

Příspěvek od Stewa »

Už toho smradu z ježdění na sračky mám plnej nos a stejně tak i všichni za prdelí auta, co musej dejchat ty smrady z vejfuku.
Po spálení posledního kanystru sraček bysem rád pročistil palivovou soustavu od zbytků bůhví čeho. Našel jsem jeden zajímavý návod na téměř stejnej motor jako mám (http://www.dieselgiant.com/injectorcleaning.htm) s celkem dostupnými potřebami, který je i pro méně zkušené opraváře.

Jak čistíte palivovou soustavu vy, abyste v zimě nezůstali zasekaní a nesmrdělo auto jako asfaltovač?
Naposledy upravil(a) Stewa dne 15 zář 2011, 20:03, celkem upraveno 1 x.
Mercedes-Benz W210 300D
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

vif
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Jarda S. píše:vif
VIF používám průběžně při "tankování"
Mercedes-Benz W210 300D
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

kluci tohle potrebuju taky. znicil sme si motor olejem hlavne vyfritem a naftou od TANK Ono a potrebuju vycistit bordel nejak. VIF pouzivam ted kazdej den. liju si do 2l nafty 1 odmerku. porad se mi ucpava DRV :(
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

sikin1987 píše:kluci tohle potrebuju taky. znicil sme si motor olejem hlavne vyfritem a naftou od TANK Ono a potrebuju vycistit bordel nejak. VIF pouzivam ted kazdej den. liju si do 2l nafty 1 odmerku. porad se mi ucpava DRV :(
DRV se ti nejspíš neucpává bordelem z palivový soustavy, ale postupně se vydírajícím čerpadlem.
Elektronika auta a technika........
776 829390
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Stewa píše:
Jarda S. píše:vif
VIF používám průběžně při "tankování"
podívej se do čerpadla a do nádrže klidně se stane že je tam čisto jak na zrcadle a není co čistit, na čerpadle nemusíš ani výhbnout s nastavovačem stačí jen horní deklík pokud ty hejblata jsou čisté bude to OK, pokud mrkneš do nádrže a budeš tam mít rosol tak žádný vif nepomůže jen mechanické čistění ;) ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Jedna dnešní zkušenost:
Esterifikaci provádět za tepla, ale následnou filtraci nejlépe při 0°C přes prostěradlo. Včera jsem udělal zásadní chybu, že jsem asi 5 litrů přefiltroval za tepla (takže estery sádla a samotný sádlo protekly) a dnes jsem po kilometru jízdy stál a oddělal jsem palivák, nepomohla ani letlampa. (noteeth)
Do práce jsem dorazil s 4hodinovým zpožděním.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

hranicka píše:Jedna dnešní zkušenost:
Esterifikaci provádět za tepla, ale následnou filtraci nejlépe při 0°C přes prostěradlo. Včera jsem udělal zásadní chybu, že jsem asi 5 litrů přefiltroval za tepla (takže estery sádla a samotný sádlo protekly) a dnes jsem po kilometru jízdy stál a oddělal jsem palivák, nepomohla ani letlampa. (noteeth)
Do práce jsem dorazil s 4hodinovým zpožděním.

zásadní chybu jsi udělal v tom že nemáš zkušenosti nalít do nádrže neznámý esterifikát je naprostý nesmysl,

musíš dát esterifikát sedimentovat a uvidíš co dělá, pokud leta víš že je OK tak si ho klidně lej do nádrže hned ale nesmíš tam mít i normílní olej z lídlu mohou spolu reagovat ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

slovacek.milos píše:
zásadní chybu jsi udělal v tom že nemáš zkušenosti nalít do nádrže neznámý esterifikát je naprostý nesmysl,

musíš dát esterifikát sedimentovat a uvidíš co dělá, pokud leta víš že je OK tak si ho klidně lej do nádrže hned ale nesmíš tam mít i normílní olej z lídlu mohou spolu reagovat ;)
Zkušeností s esterifikací je víc než dost, jen se na to sralo. Vyšlo to 20x před tím, tak to třeba vyjde zase. Pak jednou trochu větší zima a bylo vymalováno. Zrovna tahle várka byla plná sádla (vyfrit), opravovaná pomocí hcl (nepudinkatizace) a pak pro jistotu ještě pěkně připálená při vyváření. :)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

no tak já se vydrbal s esterifikovanám burákem a pak čistým řepkovým olejem

nakonec jsem musel kochnout nádrž a minimálně centimetr rosolu tuším 5,října a problémy jsem měl jak jsem koupil v kci řepkáč se mrknu
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

od 25 červaqnce jsem měl problémy až se 5,9 auto definitivně zastavilo ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

slovacek.milos píše:no tak já se vydrbal s esterifikovanám burákem a pak čistým řepkovým olejem

nakonec jsem musel kochnout nádrž a minimálně centimetr rosolu tuším 5,října a problémy jsem měl jak jsem koupil v kci řepkáč se mrknu
Tak čistej řepkáč by byl pro to auto lahoda, už když mu dám meřo z vyfritu z jednoho fastfoodu, kde v tom dělaj jen hranolky, tak to jede jak brus, meřo krásný. Ale je ho málo. Většinou vozím po sudech sračky z restaurace, kde je 70% sádla. A i ester sádla tuhne při +12°C, takže způsobuje problémy.
Esterifikace bejvá možná i lehce poznamenaná prevencí proti otravě metanolem, preventivní podávání protijedu (myslivec) udělá svý. :)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tak založ sádloesterifikace vlákno,

já zde popisoval jak mi před barák nalili cisternu 1OOO litrů něco jako kačeního sádla myslel jsem že skončím v http://www.plkm.cz/

v lětě se to trochu rozpustilo a po estarifikyci ráno kalilo, třeba to chce nějakou kyselinu sírovou nebo podobnou cipovinu to chce vlákno a vyzrát nat tím ;)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“