Stránka 1 z 1
Jak rychle, levně a efektivně vyčistit palivovou soustavu?
Napsal: 15 zář 2011, 12:14
od Stewa
Už toho smradu z ježdění na sračky mám plnej nos a stejně tak i všichni za prdelí auta, co musej dejchat ty smrady z vejfuku.
Po spálení posledního kanystru sraček bysem rád pročistil palivovou soustavu od zbytků bůhví čeho. Našel jsem jeden zajímavý návod na téměř stejnej motor jako mám (
http://www.dieselgiant.com/injectorcleaning.htm) s celkem dostupnými potřebami, který je i pro méně zkušené opraváře.
Jak čistíte palivovou soustavu vy, abyste v zimě nezůstali zasekaní a nesmrdělo auto jako asfaltovač?
Napsal: 15 zář 2011, 17:15
od Jarda S.
vif
Napsal: 15 zář 2011, 19:05
od Stewa
Jarda S. píše:vif
VIF používám průběžně při "tankování"
Napsal: 15 zář 2011, 19:26
od sikin1987
kluci tohle potrebuju taky. znicil sme si motor olejem hlavne vyfritem a naftou od TANK Ono a potrebuju vycistit bordel nejak. VIF pouzivam ted kazdej den. liju si do 2l nafty 1 odmerku. porad se mi ucpava DRV

Napsal: 01 říj 2011, 18:44
od Martin.R
sikin1987 píše:kluci tohle potrebuju taky. znicil sme si motor olejem hlavne vyfritem a naftou od TANK Ono a potrebuju vycistit bordel nejak. VIF pouzivam ted kazdej den. liju si do 2l nafty 1 odmerku. porad se mi ucpava DRV

DRV se ti nejspíš neucpává bordelem z palivový soustavy, ale postupně se vydírajícím čerpadlem.
Napsal: 03 říj 2011, 06:49
od slovacek.milos
Stewa píše:Jarda S. píše:vif
VIF používám průběžně při "tankování"
podívej se do čerpadla a do nádrže klidně se stane že je tam čisto jak na zrcadle a není co čistit, na čerpadle nemusíš ani výhbnout s nastavovačem stačí jen horní deklík pokud ty hejblata jsou čisté bude to OK, pokud mrkneš do nádrže a budeš tam mít rosol tak žádný vif nepomůže jen mechanické čistění

Napsal: 03 říj 2011, 13:57
od hranicka
Jedna dnešní zkušenost:
Esterifikaci provádět za tepla, ale následnou filtraci nejlépe při 0°C přes prostěradlo. Včera jsem udělal zásadní chybu, že jsem asi 5 litrů přefiltroval za tepla (takže estery sádla a samotný sádlo protekly) a dnes jsem po kilometru jízdy stál a oddělal jsem palivák, nepomohla ani letlampa.
Do práce jsem dorazil s 4hodinovým zpožděním.
Napsal: 03 říj 2011, 16:18
od slovacek.milos
hranicka píše:Jedna dnešní zkušenost:
Esterifikaci provádět za tepla, ale následnou filtraci nejlépe při 0°C přes prostěradlo. Včera jsem udělal zásadní chybu, že jsem asi 5 litrů přefiltroval za tepla (takže estery sádla a samotný sádlo protekly) a dnes jsem po kilometru jízdy stál a oddělal jsem palivák, nepomohla ani letlampa.
Do práce jsem dorazil s 4hodinovým zpožděním.
zásadní chybu jsi udělal v tom že nemáš zkušenosti nalít do nádrže neznámý esterifikát je naprostý nesmysl,
musíš dát esterifikát sedimentovat a uvidíš co dělá, pokud leta víš že je OK tak si ho klidně lej do nádrže hned ale nesmíš tam mít i normílní olej z lídlu mohou spolu reagovat

Napsal: 03 říj 2011, 17:09
od hranicka
slovacek.milos píše:
zásadní chybu jsi udělal v tom že nemáš zkušenosti nalít do nádrže neznámý esterifikát je naprostý nesmysl,
musíš dát esterifikát sedimentovat a uvidíš co dělá, pokud leta víš že je OK tak si ho klidně lej do nádrže hned ale nesmíš tam mít i normílní olej z lídlu mohou spolu reagovat

Zkušeností s esterifikací je víc než dost, jen se na to sralo. Vyšlo to 20x před tím, tak to třeba vyjde zase. Pak jednou trochu větší zima a bylo vymalováno. Zrovna tahle várka byla plná sádla (vyfrit), opravovaná pomocí hcl (nepudinkatizace) a pak pro jistotu ještě pěkně připálená při vyváření.

Napsal: 03 říj 2011, 17:18
od slovacek.milos
no tak já se vydrbal s esterifikovanám burákem a pak čistým řepkovým olejem
nakonec jsem musel kochnout nádrž a minimálně centimetr rosolu tuším 5,října a problémy jsem měl jak jsem koupil v kci řepkáč se mrknu
Napsal: 03 říj 2011, 17:24
od slovacek.milos
od 25 červaqnce jsem měl problémy až se 5,9 auto definitivně zastavilo

Napsal: 03 říj 2011, 17:37
od hranicka
slovacek.milos píše:no tak já se vydrbal s esterifikovanám burákem a pak čistým řepkovým olejem
nakonec jsem musel kochnout nádrž a minimálně centimetr rosolu tuším 5,října a problémy jsem měl jak jsem koupil v kci řepkáč se mrknu
Tak čistej řepkáč by byl pro to auto lahoda, už když mu dám meřo z vyfritu z jednoho fastfoodu, kde v tom dělaj jen hranolky, tak to jede jak brus, meřo krásný. Ale je ho málo. Většinou vozím po sudech sračky z restaurace, kde je 70% sádla. A i ester sádla tuhne při +12°C, takže způsobuje problémy.
Esterifikace bejvá možná i lehce poznamenaná prevencí proti otravě metanolem, preventivní podávání protijedu (myslivec) udělá svý.

Napsal: 03 říj 2011, 18:09
od slovacek.milos
tak založ sádloesterifikace vlákno,
já zde popisoval jak mi před barák nalili cisternu 1OOO litrů něco jako kačeního sádla myslel jsem že skončím v
http://www.plkm.cz/
v lětě se to trochu rozpustilo a po estarifikyci ráno kalilo, třeba to chce nějakou kyselinu sírovou nebo podobnou cipovinu to chce vlákno a vyzrát nat tím
