Stránka 1 z 4
Demontaz montaz spojka dvojhmota (setrvačník) + prevodovka
Napsal: 20 lis 2009, 21:49
od Roberbo
Zdravim,
v tejto teme menim dvojhmotovy zotrvacnik vratane spojky...
..postupne ju budem aj doplnat az po finalnu montaz
Ako som spominal v predchadzajucej teme
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=51596
motor mam uz nejaku dobu vonku

a pomaly postupujem o krocik dalej
K demontazi a montazi dvojhmotoveho zotrvacnika som vyrobil z pohodeneho zeleza tento pripravok..
Na centrovanie spojky nic nemam, tak aspon takto
No povolil som skrutky (do kriza) pritlacneho kotuca
Teraz som pouzil ten pripravok
a bezproblemov povolil skrutky dvojhmoty
No len teraz pozeram...toto asi nebude v poriadku..
Vyzera to, ze ten semering uz tecie..
Chcel som to uz skladat, ale tento diel nemam...
Kde to kupit ? Tiez len vo VW, alebo sa da aj niekde inde... ?
Dnes som odtial prisiel ..kupil som nejake tesnenia na opravene turbo a tak.. +len nejake skrutky proste prkotiny a 180Eur v prdeli..
Napsal: 20 lis 2009, 21:53
od Ladas
jj vyměnit!
Napsal: 21 lis 2009, 00:17
od Roberbo
No tak montaz novej sady spojky vidim az na stredu..musim ten semering vo VW objednat..
Postup sem zas pripnem
Zatial asi prejdem na turbo ..demontaz montaz .. a postup bude v novej teme

Napsal: 26 lis 2009, 20:08
od Roberbo
DNES POKRACOVANIE..
No tak, zistil som, ze ten semering je vlastne cela priruba a vo VW stoji 95Eur.. , co sa mi zda byt trosku prehnana suma ...nastal teda cas hladat ineho dodavatela ND..
Nakoniec som ho v BA kupil za 33Eur...
Na lavo je stary, na pravo novy
Po ocisteni vane
Novy tmel
Nastavil som 15Nm a priskrutkoval prirubu
Nasleduje dvojhmotovy zotrvacnik (do kriza) na 65Nm
Lamela spojky (pozor nie naopak)
Centrovanie (kontrola aby bola ozaj v strede vertikalne-horizontalne)
Pritlacny kotuc utahovat do kriza
A nakoniec utiahnut na moment 25Nm
Len fotka je z hora ..ale som to meral je to na stred...
a uz len odmontovanie pripravku na zaaretovanie zotrvacnika..
a malo by to byt ..aspon dufam, ze dobre
Mozte sa mi na to mrknut ?

ci dobre..
Napsal: 26 lis 2009, 20:14
od pafka
když jsi utahoval ten setrvačník do kříže na 65Nm , tak nikde nevidím popsaný druhý krok , utáhnout znovu šrouby o 90 stupňů?
Napsal: 26 lis 2009, 20:18
od Roberbo
pafka píše:když jsi utahoval ten setrvačník do kříže na 65Nm , tak nikde nevidím popsaný druhý krok , utáhnout znovu šrouby o 90 stupňů?
Som cital, ze bud 30Nm a potom +90 stupnov , alebo rovno hned 65Nm, tak neviem ..

Napsal: 26 lis 2009, 20:20
od Tomas.cz
Já to dělám 60nm a pak pevným klíčem cca 90stupňů.
Ale i tak ti to nevychází, 30nm a pak 90 stupňů nedá 65nm

Napsal: 26 lis 2009, 20:24
od Huml
ten setrvák máš málo, dotahuje se na 60Nm a pak o 90° a pak ještě k tomu zadnímu víku, když se nesundá vana, tak, aby ti to těsnilo, když to přitom nasazování shrábneš do vany ten silikon
sakra, než jsem to dopsal je tu tolik odpovědí

Napsal: 26 lis 2009, 20:43
od Roberbo
Hmm... tych 30Nm + 90 stupnov som nasiel v original letaku na internete, ked ho najdem tak ho tu aj postnem..
Nevadi, tak si to este raz zopakujem.
Skrutky na ten zotrvacnik mam omylom az dve sady..raz od VW co som si kupil a druhe boli pribalene priamo v sade ku zotrvacniku ..tak to rozoberiem a s novymi skrutkami to dotiahnem uz spravne..
Co s tymi skrutkami na 25Nm pre ten pritlacny kotuc, tie uz druhe nemam..mam ich kupit, ci pouzit tie iste
No a s tym tesnenim neviem potom ako, az ked namontujem motor rozobrat vanu, alebo aj nejak inak sa to da..
Napsal: 26 lis 2009, 20:54
od Huml
no kdybys to v tý dělící rovině mezi vanou a tím víkem přemázl zlehka zvenku, tak budeš mít určitě větší jistotu, že to nepoteče a nebo jsi měl zkusit vytáhnout ty kolíky a pak je tam naklepnout zvenku

Napsal: 26 lis 2009, 20:58
od slovacek.milos
Tomas.cz píše:Já to dělám 60nm a pak pevným klíčem cca 90stupňů.
Ale i tak ti to nevychází, 30nm a pak 90 stupňů nedá 65nm

nedá ale už si viděl povolenoý přítlačák já ne, udělám postup podle návodu nebo dat a zdar neřeším dál jesli co a jak vychází miloš
Napsal: 26 lis 2009, 21:18
od Transporter
Ty srouby setrvacniku nemusis znovu menit, protoze jsi je nedotahl na pozadovany moment. A ten simerink ma Huml pravdu, mas skoro zarucene ze ti to potece, protoze ten silicon co nahrnez dozadu ti nedovoli to rovnomerne dotahnout. Ja bych sundal vanu kdyz uz to je rozdelane.
Napsal: 26 lis 2009, 22:36
od Roberbo
No nejak som to zas objavil,
30Nm+90 stupnov len format bol v PDF, musel som to najprv nejak prekonvertovat do jpg, aby som to sem dostal
je tam sice f. Valeo, lenze tie momenty utahovacie...ako to vlastne je
a vraj sa treba vyvarovat nadmernemu utiahnutiu
a dalej je tiez pisanych tych 25Nm na pritlacny kotuc... TAK NEVIEM...
( Tych 65Nm adekvatne k tomuto utiahnutiu uz teraz zas neviem najst..

)
Co myslite, ako to bude spravne ..??
Napsal: 26 lis 2009, 22:57
od pafka
podle obrázku je to jednohmota , správně je 60nm+90st
Napsal: 26 lis 2009, 23:03
od Roberbo
pafka píše:podle obrázku je to jednohmota , správně je 60nm+90st
Ak menite dvojhmotu za jednohmotu ...menite aj moment na pritiahnutie tych skrutiek..