Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ( nastavení rozvodů )

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

kinedryl píše:ak ide lahko pretocit golou cez srobu na klukovke, normalne to natoc a uvidis. alebo vytoc vstreky, zhod dekel a len tak na starter mozes pozorovat, co sa deje vo vnutri. pokazit to viac uz nemozes :) ale tipujem to na tie koniky, ako uz bolo spomenute vyssie. to je najslabsi clanok celeho retazca ( nastastie ).
Golou jsem protočil a v pohodě, pak jsem zkoušel startovat, a když to chytlo tak to mlátilo a nešlo do otáček.
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

kinedryl píše:ak ide lahko pretocit golou cez srobu na klukovke, normalne to natoc a uvidis. alebo vytoc vstreky, zhod dekel a len tak na starter mozes pozorovat, co sa deje vo vnutri. pokazit to viac uz nemozes :) ale tipujem to na tie koniky, ako uz bolo spomenute vyssie. to je najslabsi clanok celeho retazca ( nastastie ).
Takže vyhodím vstřiky a sundám ten vrchní dekl a mrknu na to jak to vypadá ;) říkám to správně?
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Pidiluke píše:
kinedryl píše:ak ide lahko pretocit golou cez srobu na klukovke, normalne to natoc a uvidis. alebo vytoc vstreky, zhod dekel a len tak na starter mozes pozorovat, co sa deje vo vnutri. pokazit to viac uz nemozes :) ale tipujem to na tie koniky, ako uz bolo spomenute vyssie. to je najslabsi clanok celeho retazca ( nastastie ).
Takže vyhodím vstřiky a sundám ten vrchní dekl a mrknu na to jak to vypadá ;) říkám to správně?
Houby i rozvody musí dolů!!!
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Tak jsou zlomený 3 kozlíky.
kinedryl
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 srp 2014, 08:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kinedryl »

hehe, tak to mas zatial stastie. este potom skusit ventily, ci nedrhnu vo voditkach.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak ale vyměň 4, tj. i na druhém ventilu toho válce.

Já jsem měl ko všechny sací, ale ani jeden výfuk, co jsem si pak tlačil na ventily topůrkem kladívka tak výfukový ventil má asi větší vybrání v pístu, šel dále zatlačit než sací.

Co se týče vaček, jak si aretuješ výfukovou tak stejný postup je na sací a musí to jít zaaretovat navzájem.
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Tomas.cz píše:Tak ale vyměň 4, tj. i na druhém ventilu toho válce.

Já jsem měl ko všechny sací, ale ani jeden výfuk, co jsem si pak tlačil na ventily topůrkem kladívka tak výfukový ventil má asi větší vybrání v pístu, šel dále zatlačit než sací.

Co se týče vaček, jak si aretuješ výfukovou tak stejný postup je na sací a musí to jít zaaretovat navzájem.
Vyměním všech 16. Nebudu riskovat, že bude nějaký naprasklí. Jinak ventily mi nedrhnou.

A ta aretace stačí jen na jedné straně ne? Protože to je spojeno přes ozubená kola, takže nemám šanci s tím pohnout.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ano, na jedné straně stačí když budeš ladit rozvody.

Ale je potřeba udělat kontrolu jestli to časování sedí mezi vačkama, jak se psalo, stane se, že se pohne svěrný spoj na ozubených kolech vaček, pak to ustřelí, toho proveď kontrolu.

A pokud bys ty rozvody chtěl mít opravdu pintlich, tak povol řemenové kolo výfukové vačky, má tam sice "nos", ale i tak umožňuje cca 20st. pootáčení, pak s již nasazeným řemenem utáhnout napínací kladku, podržet kolo vačky a sevřít jeho šroub, oddělat aretace, 2x otočit motorem a zaaretovat pro kontrolu znova.
Pidiluke
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 28 pro 2010, 11:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pidiluke »

Tomas.cz píše:Ano, na jedné straně stačí když budeš ladit rozvody.

Ale je potřeba udělat kontrolu jestli to časování sedí mezi vačkama, jak se psalo, stane se, že se pohne svěrný spoj na ozubených kolech vaček, pak to ustřelí, toho proveď kontrolu.

A pokud bys ty rozvody chtěl mít opravdu pintlich, tak povol řemenové kolo výfukové vačky, má tam sice "nos", ale i tak umožňuje cca 20st. pootáčení, pak s již nasazeným řemenem utáhnout napínací kladku, podržet kolo vačky a sevřít jeho šroub, oddělat aretace, 2x otočit motorem a zaaretovat pro kontrolu znova.
Než jsem přečetl, že mám zkontrolovat to časování tak jsem to už celý složil. Jinak po složení jsem to nastartoval a krásný tichý chod. Teď to běží úplně fantasticky. Kdybych nevěděl, že je to diesel tak bych řekl, že to beží klidně jak benziňák ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tak vidíš, jaký jsi šikula, dobře odvedená práce je největší pochvala a člověk se tak vlastně pochválí sám.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“