O1 1.9TDI ASV - tvrdý chod + hlučný ventilátor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Steelstorm
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Odpovědi: 0

O1 1.9TDI ASV - tvrdý chod + hlučný ventilátor

Příspěvek od Steelstorm »

zdravím,

kúpil som O1 TDI ASV, ale príde mi, že ten motor má hrozne hlučný chod, ide to vyslovene ako traktor, počuť ho aj do interiéru výrazne. Mal som kedysi Opel 1.7TD so vstrekovaním do predkomôrky a príde mi to TDIčko skoro ešte hlučnejšie. Na diagnostike všetko čisté, rozvody vymenené, predvstrek nastavený, na volnobehu spotreba 0,4l/h, nežere vela, nedymí vobec, štartuje za studena výborne, proste na oko je ten motor v super stave, ale má len hlučný chod, taký tvrdý.

Kamarát má Boru z rovnakého roku výroby 1.9TDI ale už PD 85kw, a jeho motor je oproti mojmu ako benzíňak, a to má ešte viac najazdené.

A druhý problém, je tam climatronic, a ventilátor je strašne hlučný, ako keby v nom bol padnutý nejaký list alebo niečo, ale do toho aj taký ložiskový hluk, ako zapnem aby to fúkalo na okno, tak tá hlučnosť ventilátora sa ovela viac zvýši. Keď ho prepnem aby fukal na nohy tak stíchne, ale nie úplne. Čím by to mohlo byť? Rosypané ložisko, alebo tam može byť niečo padnuté alebo čo? Je mi to divné že pri fúkaní na okno je uplne najviac hlučný a pri nohách ide ovela tichšie.

A ešte taká vec čo možno s tým aj súvisí, teraz v zime ako napadal sneh, tak stále mám zahmlené predné okno aj bočné okná, proste zapnem climatronic úplne na plno aby fúkal na okno (to už sa tam od toho hluku nedá vydržať, fakt ako vysávač) a aj tak okno je stále po obvode zahmlené, len cez stred sa vytvorí taký priezor ale okraje sú stále zahmlené.

Pelový filter je nový.

Poraďte prosím, vdaka.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Porovnej hluk motoru s jiným ASV a pokud bude podstatně větší a nebude to způsobeno nějakou netěsností výukové soustavy, tak zkontroluj zda nemáš velkou vůli hydraulických zdvihátek.
Pokud máš hlučný ventilátor, tak vyndej odkládací schránku před spolujezdcem a budeš moci zkontrolovat celý ventilátor, případně ho můžeš zkusit i přimáznout.
Při teplotách pod 5°C až k nule a velké vlhkosti je u těchto vozidel problém. "Soft" totiž nedovolí zapnout kompresor a tudíž se vlhkost dostává až do kabiny a sráží se na nejchladnějších místech /oknech/. Pokud kompresor běží, je nejchladnějším místem soustavy výparník, na kterém se pak vlhkost sráží a nedostane se do kabiny.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Bezpy
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Registrován: 08 říj 2014, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezpy »

Zkontroluj hydroštely jak už bylo zmíněno někdy to může dělat volnoběžka na altíku.Záleží odkud ten zvuk jde a jaký je to zvuk.Jinak předkomůrka je vždy tišší měl jsem 1.9TDI ALH I ASV jsou to v podstatě totožné motory a oba byly hlučnější a nebyl jediný problém tyhle motory jsou hlučnější už to tu bylo probíráno hodněkrát tyto motory plní euro3 a tak trysky mají jiný otevírací tlak a motor může běžet hlučněji než jiné.Jinak někdo tvrdí že pokud motor dělá velký bordel tak zkusit seštelovat volnoběžnou dávku kolik máš?Ko a PD nemůžeš srovnávat je to nebe a dudy to je normální ;)
VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele,když to bylo tak strasne hlucny,proc jsi to kupoval?😆
Je to tezky takto od stolu urcit,muze to mit predvstrik jak brno a pak je to tvrdy,nebo klepou hydra,vacka,nekdy mlati i samotny cerpadlo - treba kdyz nekdo jezdil na olej a pak tam das zpatky naftu...
Sam to asi nevyzkoumas,chce to zajit za nekym kdo se vyzna...
Vetrak vytahni a omrkni ho,na tom je prd,muze mit klidne i ulamany lopatky nebo je tam bordel,jednou tam mel borec golfovej micek,nechapu jak se tam dostal...
meeiro
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 05 čer 2014, 10:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde u Znojma

Příspěvek od meeiro »

normalne :) hral golf v oktavce :-D muzes mit povoleny nejaky drzak a pak to trepka a dela rachot jak krava... to chce poradne prolezt... ale nemysli si ze rotacka bude sepotat jak benzinak
Audi A4 B5, gt2260v, spodek AVF,hlava AHF, 12mm,spičky 0.310, výfuk 70mm, saní 55mm, FMIC
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To ne no,zalezi co to ma v realu za sebou..☺
Steelstorm
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Steelstorm »

Auto je v super stave, remene vymenene, altik novy, ako neviem zatial som to len s PD porovnaval, a presadol som do toho z 2.5 V6 benzinu takze som mozno len rozmaznany. A nepovedal by som ze ten zvuk ide od hydrostelov, dokonca ani hned po studenom starte ich nepocut, co som cital ze vacsinou byva problem u tychto TDI. Inak motor ide krasne pravidelne, len ma taky tvrdy chod uplne ako traktor. Skusim pozriet cez diag tu davku paliva. Podla stavu to ma max 300-350t je to dost zachovale.

Prka dakujem za objasnenie s tymi oknami.
VW Passat 96kw AWX
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

kukni tdi graf a volnobežnu dávku a máš jasno
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Na topení nemáš zapnutou vnitřní cirkulaci ? Pak se ti to musí mlžit a dost řve větrák.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Bezpy
Přispěvovatel
Příspěvky: 145
Registrován: 08 říj 2014, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bezpy »

Mohl se ti posrat motorek ovládání klapky pro recirkulaci vzduchu a je pořád zavřená mě se to stalo u fábie...
VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“