O1 1.9TDI ASV - tvrdý chod + hlučný ventilátor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
O1 1.9TDI ASV - tvrdý chod + hlučný ventilátor
zdravím,
kúpil som O1 TDI ASV, ale príde mi, že ten motor má hrozne hlučný chod, ide to vyslovene ako traktor, počuť ho aj do interiéru výrazne. Mal som kedysi Opel 1.7TD so vstrekovaním do predkomôrky a príde mi to TDIčko skoro ešte hlučnejšie. Na diagnostike všetko čisté, rozvody vymenené, predvstrek nastavený, na volnobehu spotreba 0,4l/h, nežere vela, nedymí vobec, štartuje za studena výborne, proste na oko je ten motor v super stave, ale má len hlučný chod, taký tvrdý.
Kamarát má Boru z rovnakého roku výroby 1.9TDI ale už PD 85kw, a jeho motor je oproti mojmu ako benzíňak, a to má ešte viac najazdené.
A druhý problém, je tam climatronic, a ventilátor je strašne hlučný, ako keby v nom bol padnutý nejaký list alebo niečo, ale do toho aj taký ložiskový hluk, ako zapnem aby to fúkalo na okno, tak tá hlučnosť ventilátora sa ovela viac zvýši. Keď ho prepnem aby fukal na nohy tak stíchne, ale nie úplne. Čím by to mohlo byť? Rosypané ložisko, alebo tam može byť niečo padnuté alebo čo? Je mi to divné že pri fúkaní na okno je uplne najviac hlučný a pri nohách ide ovela tichšie.
A ešte taká vec čo možno s tým aj súvisí, teraz v zime ako napadal sneh, tak stále mám zahmlené predné okno aj bočné okná, proste zapnem climatronic úplne na plno aby fúkal na okno (to už sa tam od toho hluku nedá vydržať, fakt ako vysávač) a aj tak okno je stále po obvode zahmlené, len cez stred sa vytvorí taký priezor ale okraje sú stále zahmlené.
Pelový filter je nový.
Poraďte prosím, vdaka.
kúpil som O1 TDI ASV, ale príde mi, že ten motor má hrozne hlučný chod, ide to vyslovene ako traktor, počuť ho aj do interiéru výrazne. Mal som kedysi Opel 1.7TD so vstrekovaním do predkomôrky a príde mi to TDIčko skoro ešte hlučnejšie. Na diagnostike všetko čisté, rozvody vymenené, predvstrek nastavený, na volnobehu spotreba 0,4l/h, nežere vela, nedymí vobec, štartuje za studena výborne, proste na oko je ten motor v super stave, ale má len hlučný chod, taký tvrdý.
Kamarát má Boru z rovnakého roku výroby 1.9TDI ale už PD 85kw, a jeho motor je oproti mojmu ako benzíňak, a to má ešte viac najazdené.
A druhý problém, je tam climatronic, a ventilátor je strašne hlučný, ako keby v nom bol padnutý nejaký list alebo niečo, ale do toho aj taký ložiskový hluk, ako zapnem aby to fúkalo na okno, tak tá hlučnosť ventilátora sa ovela viac zvýši. Keď ho prepnem aby fukal na nohy tak stíchne, ale nie úplne. Čím by to mohlo byť? Rosypané ložisko, alebo tam može byť niečo padnuté alebo čo? Je mi to divné že pri fúkaní na okno je uplne najviac hlučný a pri nohách ide ovela tichšie.
A ešte taká vec čo možno s tým aj súvisí, teraz v zime ako napadal sneh, tak stále mám zahmlené predné okno aj bočné okná, proste zapnem climatronic úplne na plno aby fúkal na okno (to už sa tam od toho hluku nedá vydržať, fakt ako vysávač) a aj tak okno je stále po obvode zahmlené, len cez stred sa vytvorí taký priezor ale okraje sú stále zahmlené.
Pelový filter je nový.
Poraďte prosím, vdaka.
Porovnej hluk motoru s jiným ASV a pokud bude podstatně větší a nebude to způsobeno nějakou netěsností výukové soustavy, tak zkontroluj zda nemáš velkou vůli hydraulických zdvihátek.
Pokud máš hlučný ventilátor, tak vyndej odkládací schránku před spolujezdcem a budeš moci zkontrolovat celý ventilátor, případně ho můžeš zkusit i přimáznout.
Při teplotách pod 5°C až k nule a velké vlhkosti je u těchto vozidel problém. "Soft" totiž nedovolí zapnout kompresor a tudíž se vlhkost dostává až do kabiny a sráží se na nejchladnějších místech /oknech/. Pokud kompresor běží, je nejchladnějším místem soustavy výparník, na kterém se pak vlhkost sráží a nedostane se do kabiny.
Pokud máš hlučný ventilátor, tak vyndej odkládací schránku před spolujezdcem a budeš moci zkontrolovat celý ventilátor, případně ho můžeš zkusit i přimáznout.
Při teplotách pod 5°C až k nule a velké vlhkosti je u těchto vozidel problém. "Soft" totiž nedovolí zapnout kompresor a tudíž se vlhkost dostává až do kabiny a sráží se na nejchladnějších místech /oknech/. Pokud kompresor běží, je nejchladnějším místem soustavy výparník, na kterém se pak vlhkost sráží a nedostane se do kabiny.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Zkontroluj hydroštely jak už bylo zmíněno někdy to může dělat volnoběžka na altíku.Záleží odkud ten zvuk jde a jaký je to zvuk.Jinak předkomůrka je vždy tišší měl jsem 1.9TDI ALH I ASV jsou to v podstatě totožné motory a oba byly hlučnější a nebyl jediný problém tyhle motory jsou hlučnější už to tu bylo probíráno hodněkrát tyto motory plní euro3 a tak trysky mají jiný otevírací tlak a motor může běžet hlučněji než jiné.Jinak někdo tvrdí že pokud motor dělá velký bordel tak zkusit seštelovat volnoběžnou dávku kolik máš?Ko a PD nemůžeš srovnávat je to nebe a dudy to je normální 

VW GOLF IV 66KW ALH
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
VW GOLF IV 81KW ASV
VW GOLF IV 74KW AKL
Hele,když to bylo tak strasne hlucny,proc jsi to kupoval?😆
Je to tezky takto od stolu urcit,muze to mit predvstrik jak brno a pak je to tvrdy,nebo klepou hydra,vacka,nekdy mlati i samotny cerpadlo - treba kdyz nekdo jezdil na olej a pak tam das zpatky naftu...
Sam to asi nevyzkoumas,chce to zajit za nekym kdo se vyzna...
Vetrak vytahni a omrkni ho,na tom je prd,muze mit klidne i ulamany lopatky nebo je tam bordel,jednou tam mel borec golfovej micek,nechapu jak se tam dostal...
Je to tezky takto od stolu urcit,muze to mit predvstrik jak brno a pak je to tvrdy,nebo klepou hydra,vacka,nekdy mlati i samotny cerpadlo - treba kdyz nekdo jezdil na olej a pak tam das zpatky naftu...
Sam to asi nevyzkoumas,chce to zajit za nekym kdo se vyzna...
Vetrak vytahni a omrkni ho,na tom je prd,muze mit klidne i ulamany lopatky nebo je tam bordel,jednou tam mel borec golfovej micek,nechapu jak se tam dostal...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15 bře 2013, 01:18
Auto je v super stave, remene vymenene, altik novy, ako neviem zatial som to len s PD porovnaval, a presadol som do toho z 2.5 V6 benzinu takze som mozno len rozmaznany. A nepovedal by som ze ten zvuk ide od hydrostelov, dokonca ani hned po studenom starte ich nepocut, co som cital ze vacsinou byva problem u tychto TDI. Inak motor ide krasne pravidelne, len ma taky tvrdy chod uplne ako traktor. Skusim pozriet cez diag tu davku paliva. Podla stavu to ma max 300-350t je to dost zachovale.
Prka dakujem za objasnenie s tymi oknami.
Prka dakujem za objasnenie s tymi oknami.
VW Passat 96kw AWX
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5114
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5