STK a chyba 18062
Moderátoři: šulda, Moderátoři
na emise to vliv nemá ale prázdná paměť řj motoru je jedna z podmínek než se začnou emise měřit...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Rayx, STIB díky.
Za špatnou sekci sorry, řešil jsem předtím něco na benzínu a klikl jsem na nové téma a zapomněl jsem přehodit sekce.
Já jsem taky toho názoru, že na emise to vliv nemá. Ale otázka je, jak to na tom STK je, jestli k tomu mohou takto přistoupit a pustit to.
Když jsem mluvil s tou STK, kde mi řekli, že to pustit nemůžou, tak ten člověk zněl nejistě a bylo vidět, že neví, jestli to tak opravdu je.
A právě proto, že to čidlo je mi k ničemu, nikoho jeho nefunkčností neohrožuju, tak se mi to nechce řešit jeho výměnou. Resp. výměnu bych ještě zkousnul, ale četl sem případy více lidí, kterým to stejně nepomohlo.
Btw. myslel jsem si, že by mohlo být aspoň k tomu, že když mi náhle unikne olej, tak to zahlásí a pak sem jednou prorazil vanu, když ještě fungovalo a nezahlásilo to nic.
Tak mě napadá - vím, že se na emisích kontroluje readiness, kterou mi auto nepodporuje.
Co ty závady na motoru? Je to kontrolovaný nějakým tím "státním" systémem a nebo tohle je čistě na rozhodnutí technika, jestli to pustí?
Díky, Ivo
Za špatnou sekci sorry, řešil jsem předtím něco na benzínu a klikl jsem na nové téma a zapomněl jsem přehodit sekce.
Já jsem taky toho názoru, že na emise to vliv nemá. Ale otázka je, jak to na tom STK je, jestli k tomu mohou takto přistoupit a pustit to.
Když jsem mluvil s tou STK, kde mi řekli, že to pustit nemůžou, tak ten člověk zněl nejistě a bylo vidět, že neví, jestli to tak opravdu je.
A právě proto, že to čidlo je mi k ničemu, nikoho jeho nefunkčností neohrožuju, tak se mi to nechce řešit jeho výměnou. Resp. výměnu bych ještě zkousnul, ale četl sem případy více lidí, kterým to stejně nepomohlo.
Btw. myslel jsem si, že by mohlo být aspoň k tomu, že když mi náhle unikne olej, tak to zahlásí a pak sem jednou prorazil vanu, když ještě fungovalo a nezahlásilo to nic.
Tak mě napadá - vím, že se na emisích kontroluje readiness, kterou mi auto nepodporuje.
Co ty závady na motoru? Je to kontrolovaný nějakým tím "státním" systémem a nebo tohle je čistě na rozhodnutí technika, jestli to pustí?
Díky, Ivo
To záleží na technikovi ale na druhou stranu pokud bude nasazený udavač a projde technik riskuje ztrátu licence zaměstnání a firma finanční postih takže kvůli takový blbosti se mu nevyplatí riskovat...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Nikde není uvedeno, že paměť ECU motoru má být prázdná, pouze "Emisně relevantní závady" tam nesmí být. Ani se těm technikům nedivím, že tápou, je v tom takový bordel viz linky níže ...
Ladas, jestli je něco novějšího, tak sem s tím.
Detaily k paměti závad viz stránky 14 až 16 z přílohy č.1 k Metodický postup měření emisí vozidel ve Stanicích měření emisí
http://www.mdcr.cz/getattachment/Dokume ... 1.doc.aspx
tady celý věstník
http://www.mdcr.cz/Dokumenty/Ministerst ... pravy-2015
No a tady názory zájmové organizace techniků
http://www.asem.cz/aktuality/nova-metod ... 16-prinasi
Ladas, jestli je něco novějšího, tak sem s tím.
Detaily k paměti závad viz stránky 14 až 16 z přílohy č.1 k Metodický postup měření emisí vozidel ve Stanicích měření emisí
http://www.mdcr.cz/getattachment/Dokume ... 1.doc.aspx
tady celý věstník
http://www.mdcr.cz/Dokumenty/Ministerst ... pravy-2015
No a tady názory zájmové organizace techniků
http://www.asem.cz/aktuality/nova-metod ... 16-prinasi
pokud neposílá on-line výpis chyb a redinnes (což by měl) který se ukládá tak když ho nikdo nechytne tak nejni kontrolován ale jak říkám nestojí mu za to aby kvůli takový hovadině přišel o práci...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Rayx díky. Prošel jsem to a musím říct, že z toho nejsem moudrej.
Moje závada je P1654.
Takže nepatří do těch skupin Px7XX a Px8xx.
Ale nevím, jestli nepatřím do té sekce malých vozidel, pak by to asi bylo OK.
Každopádně kontrolku "MIL" nemám, takže ta nic hlásit nebo nehlásit nebude.
Jak to vidíš Ty?
Dva postřehy:
- zní to fakt docela komplikovaně
- pokud tady někdo píše, že musí být pamět závad prázdná, tak z toho dokumentu, co jsi poslal, je zřejmé, že nemusí být prázdná
• Pokud příznak MIL signalizuje svícení nebo blikání, hodnotí se vozidlo vždy jako nevyhovující s výjimkou případů, kdy se jedná o vyjmenované chyby subsystému NOx/SCR popsané v Příloze č. 2 této metodiky nebo chyby automatické převodovky a převodového ústrojí (skupiny závad Px7xx a Px8xx) - závady se v tomto případě vypíší do protokolu, ale nemají vliv na hodnocení vozidla, zdůvodnění se uvede do poznámky ve tvaru "Registrované DTC nejsou emisně relevantní".
• U malých vozidel, používajících protokol ISO 15031, je nepřípustný výskyt závad skupiny P0xxx, s výjimkou skupin P07xx a P08xx bez ohledu na to, zda příznak MIL signalizuje její svícení nebo nikoli.
• U ostatních vozidel je přípustný výskyt jakékoli závady za předpokladu, že příznak MIL signalizuje její nesvícení - jedná se o tzv. odeznělé závady.
Moje závada je P1654.
Takže nepatří do těch skupin Px7XX a Px8xx.
Ale nevím, jestli nepatřím do té sekce malých vozidel, pak by to asi bylo OK.
Každopádně kontrolku "MIL" nemám, takže ta nic hlásit nebo nehlásit nebude.
Jak to vidíš Ty?
Dva postřehy:
- zní to fakt docela komplikovaně
- pokud tady někdo píše, že musí být pamět závad prázdná, tak z toho dokumentu, co jsi poslal, je zřejmé, že nemusí být prázdná
• Pokud příznak MIL signalizuje svícení nebo blikání, hodnotí se vozidlo vždy jako nevyhovující s výjimkou případů, kdy se jedná o vyjmenované chyby subsystému NOx/SCR popsané v Příloze č. 2 této metodiky nebo chyby automatické převodovky a převodového ústrojí (skupiny závad Px7xx a Px8xx) - závady se v tomto případě vypíší do protokolu, ale nemají vliv na hodnocení vozidla, zdůvodnění se uvede do poznámky ve tvaru "Registrované DTC nejsou emisně relevantní".
• U malých vozidel, používajících protokol ISO 15031, je nepřípustný výskyt závad skupiny P0xxx, s výjimkou skupin P07xx a P08xx bez ohledu na to, zda příznak MIL signalizuje její svícení nebo nikoli.
• U ostatních vozidel je přípustný výskyt jakékoli závady za předpokladu, že příznak MIL signalizuje její nesvícení - jedná se o tzv. odeznělé závady.
Myslím, že sis to našel sám, P1654 je zcela mimo rozsah P0xxx, z kterých tolerovatelné jsou pouze P07xx a P08xx, tedy to není Závada emisně relevantní.aivosh píše: Moje závada je P1654.
Takže nepatří do těch skupin Px7XX a Px8xx.
• U malých vozidel, používajících protokol ISO 15031, je nepřípustný výskyt závad skupiny P0xxx, s výjimkou skupin P07xx a P08xx bez ohledu na to, zda příznak MIL signalizuje její svícení nebo nikoli.
• U ostatních vozidel je přípustný výskyt jakékoli závady za předpokladu, že příznak MIL signalizuje její nesvícení - jedná se o tzv. odeznělé závady.
Na STK/SME to bude jeden velký cirkus, chudáci obě strany ...
A já jsem tedy to malé vozidlo používající Protokol ISO 15031? To se dá zjistit kde?Rayx píše:Myslím, že sis to našel sám, P1654 je zcela mimo rozsah P0xxx, z kterých tolerovatelné jsou pouze P07xx a P08xx, tedy to není Závada emisně relevantní.aivosh píše: Moje závada je P1654.
Takže nepatří do těch skupin Px7XX a Px8xx.
• U malých vozidel, používajících protokol ISO 15031, je nepřípustný výskyt závad skupiny P0xxx, s výjimkou skupin P07xx a P08xx bez ohledu na to, zda příznak MIL signalizuje její svícení nebo nikoli.
• U ostatních vozidel je přípustný výskyt jakékoli závady za předpokladu, že příznak MIL signalizuje její nesvícení - jedná se o tzv. odeznělé závady.
Na STK/SME to bude jeden velký cirkus, chudáci obě strany ...
Dík
ono taky záleží čím to kdo čte protože závady v OBD diagnostice třeba od bosche a VCDS se můžou a nemusí zjevovat osobní zkušenost...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
To je nerelevantní, prostě buď jsi malé vozidlo s chybou mimo nedovolený rozsah a nebo ostatní vozidlo, kdy nesvítí MIL, protože jde o odeznělou závadu.
Závada odeznělá - závada registrovaná v řídicím systému s OBD, která již není určitou dobu, stanovenou předpisovou základnou, aktivní. Kontrolka MIL v tomto případě nesvítí, v paměti DTC je však závada ještě nejméně 40 startů motoru po jejím odeznění uvedená, pokud není proveden její reset.
2002 už MIL má mít, toto Ti snad helpne
str. 33 a částečně i 30 kontrolka žhavení
Takže aby pro Tebe platila i první část, musela by MIL svítit či blikat... Takže můžeme zobecnit že Emisně relevantní závady jsou v rozsahu P0xxx mimo P07xx a P08xx, tedy P0001 až P0699 a pak P0900 až P0999.
Závada odeznělá - závada registrovaná v řídicím systému s OBD, která již není určitou dobu, stanovenou předpisovou základnou, aktivní. Kontrolka MIL v tomto případě nesvítí, v paměti DTC je však závada ještě nejméně 40 startů motoru po jejím odeznění uvedená, pokud není proveden její reset.
2002 už MIL má mít, toto Ti snad helpne

Kód: Vybrat vše
https://ulozto.cz/!morhC2rYNh9d/07-panely-pristroju-pdf
Rayx už to asi chápu.
Já jsem malé vozidlo, takže prostě u mě jde jen o ty rozsahy výše napsané a nic dalšího se mě netýká.
Jen pro můj klid duše - komunikuje moje Octa teda přes ISO 15031?
Dík moc za odkaz. Prošel jsem to a já fakt na autě MIL nemám - tedy tu kontrolku, co vypadá jak ponorka s vrtulema
Moje auto nemá ani readiness.
Mladá na svojí AXR z r.2007 MIL má.
Tak a teďka jim musím ještě nějak příjemně a politicky na STK vysvětlit, že se nemusí bát mě s touto závadou pustit dál, protože ničemu nevadí.
Děkuju moc za fakt věcnou a přínosnou diskuzi! Snad pomůže i někomu dalšímu.
Ivo
Já jsem malé vozidlo, takže prostě u mě jde jen o ty rozsahy výše napsané a nic dalšího se mě netýká.
Jen pro můj klid duše - komunikuje moje Octa teda přes ISO 15031?
Dík moc za odkaz. Prošel jsem to a já fakt na autě MIL nemám - tedy tu kontrolku, co vypadá jak ponorka s vrtulema

Mladá na svojí AXR z r.2007 MIL má.
Tak a teďka jim musím ještě nějak příjemně a politicky na STK vysvětlit, že se nemusí bát mě s touto závadou pustit dál, protože ničemu nevadí.
Děkuju moc za fakt věcnou a přínosnou diskuzi! Snad pomůže i někomu dalšímu.
Ivo