Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No, ty záslepky, jestli je 2/2001 AJM novější PD motor, nevím, aly krajní byly obě venku ...
S tím olejem a normou, přestože liji olej, který není VW schválený jako 505.01 a výrobce tak ušetřil za proces schvalování, tak o něm výrobce tvrdí, že normě 505.01 odpovídá.
Kdyby ta norma, tedy parametry oleje, nebyly vůbec důležitý, nezměnil by VAG s nástupem LL intervalu a DPF filtrů, tedy C3 olejů, systém čepů na vstřicích (z kolíků na mističky) a povrchovou úpravu na hydroštelech, kde PD jako takový nemá od začátku takovou ovládací plochu jako rotačky ...
A story s 2.5 a normou 506.01 jen zmiňuji, sám osobně naštěstí neznám ...
S tím olejem a normou, přestože liji olej, který není VW schválený jako 505.01 a výrobce tak ušetřil za proces schvalování, tak o něm výrobce tvrdí, že normě 505.01 odpovídá.
Kdyby ta norma, tedy parametry oleje, nebyly vůbec důležitý, nezměnil by VAG s nástupem LL intervalu a DPF filtrů, tedy C3 olejů, systém čepů na vstřicích (z kolíků na mističky) a povrchovou úpravu na hydroštelech, kde PD jako takový nemá od začátku takovou ovládací plochu jako rotačky ...
A story s 2.5 a normou 506.01 jen zmiňuji, sám osobně naštěstí neznám ...
No vidíš, tak máš vysledováno, že vypadnou i u starších motorů, já to většinou řešil u novějších, ale si padaji všude noRayx píše:No, ty záslepky, jestli je 2/2001 AJM novější PD motor, nevím, aly krajní byly obě venku ...
S tím olejem a normou, přestože liji olej, který není VW schválený jako 505.01 a výrobce tak ušetřil za proces schvalování, tak o něm výrobce tvrdí, že normě 505.01 odpovídá.
Kdyby ta norma, tedy parametry oleje, nebyly vůbec důležitý, nezměnil by VAG s nástupem LL intervalu a DPF filtrů, tedy C3 olejů, systém čepů na vstřicích (z kolíků na mističky) a povrchovou úpravu na hydroštelech, kde PD jako takový nemá od začátku takovou ovládací plochu jako rotačky ...
A story s 2.5 a normou 506.01 jen zmiňuji, sám osobně naštěstí neznám ...
V poho, furt je to jen hliníkový váleček máčklý do ocelové hřídele. Ti experti, co to konstruovali, si s tím hlavu nelámali ani pro novější typy, přitom stačilo tu hřídel po zalisování těch ucpávek taky jen trochu máčknout kolem těch kanálků a starosti by nebyly ... Holt se testuje proto, aby se mohlo opravovat a prodávat nové ...
Ten olej pro 505.01 dávám Q8 Formula Excel 5W40
Ten olej pro 505.01 dávám Q8 Formula Excel 5W40
Pěkný den přeji všem tady na fóru. Jsem tu nový. Nejsem automechanik, ale dost věcí si dokážu udělat sám. Vlastním půl roku Tourana Crosse 2007, 1,9 Tdi 77kW BLS s DPF. Při koupi mělo najeto poctivých 170 tis km. Mimo problémy s ABS jednotkou KO chyba G201 (odešla při výjezdu štěrkové cesty celkem prudce do kopce s vozíkem + cca 200kg náklad. Odešlo ještě čidlo pravé strany topení, které jsem hledal dlouho jinde, než bylo.Když už jsem si myslel, že je vše ok, stalo se mi přesně to, co dosti lidem zde píšícím. Vyjela mi na dálnici při cca 110 km/h ojnice i s manželkou (v autě).
Vše dobře dopadlo a dojeli jsme mimo krajnici setrvačností.
Příčin může podle mě být několik, nebo několik souběžně.
U motoru jsem cca 1700 km před kolizí provedl proplach přípravkem TEC a do oleje jsem při výměně přidal také TEC 2000 Oil Booster (už to neudělám).
Myslím si, že pak olej tolik neteče.
Otázkou je, jak to bylo s frekvencí výměny oleje předchozím majitelem..
Jediné, co mohu bezpečně říct je to, že motor měl sice dobré jízdní vlastnosti, ale na volnoběh měl občas takové jemnou nepravidelnou odezvu, nic tvrdého, hlučného, ostrého, jen nepravidelného.
To mě mělo asi varovat a bylo by vše jinak.
Motor jsem zakoupil jiný a je jako nový, čtyři roky stál a najeto měl nějakých 17tkm. Bohužel rok výroby 2007.
V dobrém servisu mi ho přehodili a zjistili, že je v háji dvouhmotový strvačník, spojka prý by ještě tak 30 tis.km vydržela.
Dalo se vše nové, nechal jsem vyčistit i DPF.
Motor jsem dovezl a v garáži rozebral.
Ojnice 1.válce byla šprajclá o díru v bloku a opřená o klikovou hřídel.
Šrouby ojniční mi s pomocí momenťáku i odhadu nepřišly nijak přetažené, nebo nedotažené. Pánve spodní nic moc, na vrchních krátery a mapy byly více. Loupe se na některých trochu ta vrchní vrstva jako slída.
Poškozené pánve těžko říct, ale asi byla načatá nejvíc ta vylítlá ...
Sítko ve vaně zdá se je průchozí a čisté.
Tak jako tak asi výměnu pánví a šroubů provedu před dovolenou i na tomto motoru. Jsem zvědavý na délku šroubů v porovnání se starými.
Dle názoru pana majitele servisu byla na vině zřejmě dvouhmota a prasklý šroub.
Podle mě má pravdu, ale ty pánve mi vrtají hlavou pořád, jestli hrály v tomto případě svou roli i ony.
Mám nerva s tím jet čím dál víc a tak to možná nechám předělat velmi rychle, protože nevím, jestli třeba jen zub času na stojícím motoru a jeho ojničních pánvích neprovedl svou práci. Takže až to bude, dám sem fotky těch skoro nejetých pánví. Asi bych to zvládnul, ale nemám kde zvedout a trvat to bude tak max. dvě hodiny si myslím.
Máte na to někdo prosím jiný názor ?
Skoro se mi chce jim do VW napsat alespoň Danke schon za váš výrobek i s fotografiemi jejich povedeného výtvoru z let 07-08.
Děkuji Karfík



Vše dobře dopadlo a dojeli jsme mimo krajnici setrvačností.
Příčin může podle mě být několik, nebo několik souběžně.
U motoru jsem cca 1700 km před kolizí provedl proplach přípravkem TEC a do oleje jsem při výměně přidal také TEC 2000 Oil Booster (už to neudělám).
Myslím si, že pak olej tolik neteče.
Otázkou je, jak to bylo s frekvencí výměny oleje předchozím majitelem..
Jediné, co mohu bezpečně říct je to, že motor měl sice dobré jízdní vlastnosti, ale na volnoběh měl občas takové jemnou nepravidelnou odezvu, nic tvrdého, hlučného, ostrého, jen nepravidelného.
To mě mělo asi varovat a bylo by vše jinak.
Motor jsem zakoupil jiný a je jako nový, čtyři roky stál a najeto měl nějakých 17tkm. Bohužel rok výroby 2007.
V dobrém servisu mi ho přehodili a zjistili, že je v háji dvouhmotový strvačník, spojka prý by ještě tak 30 tis.km vydržela.
Dalo se vše nové, nechal jsem vyčistit i DPF.
Motor jsem dovezl a v garáži rozebral.
Ojnice 1.válce byla šprajclá o díru v bloku a opřená o klikovou hřídel.
Šrouby ojniční mi s pomocí momenťáku i odhadu nepřišly nijak přetažené, nebo nedotažené. Pánve spodní nic moc, na vrchních krátery a mapy byly více. Loupe se na některých trochu ta vrchní vrstva jako slída.
Poškozené pánve těžko říct, ale asi byla načatá nejvíc ta vylítlá ...
Sítko ve vaně zdá se je průchozí a čisté.
Tak jako tak asi výměnu pánví a šroubů provedu před dovolenou i na tomto motoru. Jsem zvědavý na délku šroubů v porovnání se starými.
Dle názoru pana majitele servisu byla na vině zřejmě dvouhmota a prasklý šroub.
Podle mě má pravdu, ale ty pánve mi vrtají hlavou pořád, jestli hrály v tomto případě svou roli i ony.
Mám nerva s tím jet čím dál víc a tak to možná nechám předělat velmi rychle, protože nevím, jestli třeba jen zub času na stojícím motoru a jeho ojničních pánvích neprovedl svou práci. Takže až to bude, dám sem fotky těch skoro nejetých pánví. Asi bych to zvládnul, ale nemám kde zvedout a trvat to bude tak max. dvě hodiny si myslím.
Máte na to někdo prosím jiný názor ?
Skoro se mi chce jim do VW napsat alespoň Danke schon za váš výrobek i s fotografiemi jejich povedeného výtvoru z let 07-08.
Děkuji Karfík



S přátelským pozdravem Karfík
toto vyzera na trochu iny problem, ked pozrie vyssie vsetky problematicky panvy "TH" boli vzdy vydrene tak ze boli az do spodneho materialu, a tuto na . tvojich je vidiet ako by ich nieco dodobalo, nie vydralo, kazdopadne je to zvlastne
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Je to v pr... ale i KS to umí ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 34#1154434
Otázka je, jaký olej to mělo, ale že je to DPF, tak to musela být C3 tedy VW504.00
A tohle tedy už někdo preventivně měnil, to není díl dodaný do VW ...
Vyměněný motor bych určitě na spodku zkouknul, a pak preventivně přešel na 15tkm interval výměny oleje. Nic jinýho kromě kontroly záslepek hřídele s vahadly pro PD jednotky a případně změření tlaku oleje s tím asi nelze dělat.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 34#1154434
Otázka je, jaký olej to mělo, ale že je to DPF, tak to musela být C3 tedy VW504.00
A tohle tedy už někdo preventivně měnil, to není díl dodaný do VW ...
Vyměněný motor bych určitě na spodku zkouknul, a pak preventivně přešel na 15tkm interval výměny oleje. Nic jinýho kromě kontroly záslepek hřídele s vahadly pro PD jednotky a případně změření tlaku oleje s tím asi nelze dělat.
Byl tam tento a je tam znovu.
Motorový olej Castrol Magnatec Diesel DPF 5W-40, 5L
olej motorový, syntetický, balení 5 litrů, specifikace: SAE 5W-40, ACEA C3, API SM/CF, VW 502 00/ 505 00/ 505 01, MB-Approval 229.31, Ford WSS-M2C917-A, BMW LL-04, Fiat 9.55535-S2
Tak teď je otázkou jaké vlastně šály koupit.
Ale dle všeho budou plně vhovovat tyto zde doporučené:
http://www.cc-autodily.cz/panev-ojnicni-2_2
Jinak díky za doporučení.
Vše prověřím.
Motorový olej Castrol Magnatec Diesel DPF 5W-40, 5L
olej motorový, syntetický, balení 5 litrů, specifikace: SAE 5W-40, ACEA C3, API SM/CF, VW 502 00/ 505 00/ 505 01, MB-Approval 229.31, Ford WSS-M2C917-A, BMW LL-04, Fiat 9.55535-S2
Tak teď je otázkou jaké vlastně šály koupit.
Ale dle všeho budou plně vhovovat tyto zde doporučené:
http://www.cc-autodily.cz/panev-ojnicni-2_2
Jinak díky za doporučení.
Vše prověřím.
S přátelským pozdravem Karfík
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Přesně takhle mělo pánve jedno BLS, co jsem viděl. Dovoz DE, cca 160 tis. Po dovozu jsem na tom známému udělal rozvody, olej a pár věcí. Ještě jsem se ho ptal, jestli raději nekoukneme na šály a nedáme je nové. Nechtěl, že se to týká jen BXE... najelo to ještě asi 1000km a konec. Naštěstí se protočila šála a na volnoběh to klepalo - "jen" to zničilo kliku a tu jednu ojnici, motor to přežil.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

