oktavka 1.6 75kW kruzky

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

oktavka 1.6 75kW kruzky

Příspěvek od stanomx »

Ahoj, budem menit kruzky na tomto motore. Na co si dat pozor?
najazdene 300tkm + plyn
velka spotreba oleja, auto dymi a smrdi, ma aj vybraty kat
predpokladam ze je nutna vymena aj ojnicnych srub? samozrejme dp tak prikazuje
budem to robit prvy krat, preto sa pytam
je vhodna aj vymena niecoho po ceste? hydrostely, oeljove cerpadlo, ventily apod?
nepoznam tento motor, servisoval som doteraz iba diesle
vďaka za prispevky k veci
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No minimálne hlavu by som určite spravil nakomplet
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3725
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Zjisti kolik stojí píst versus jen kroužky. Myslím že už by nebyla taková rana to nechat přebrousit. A víš že to je tutovka. Ono to při těchto km to může být krásně vyběhané. Ale toť tu 1.6 jsem nikdy neřešil. Ale 1.4 16v jsem řešil několik a rozdíl ve výsledné ceně byl tak 5 až 6 tis.A každý majitel si pak jen chrochtal jak ten motor krásně ztichl.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

robim si to pre seba
gufera urcite a zarovnat
pripadne zabrusit ventily ak bude treba
vsetko home office
ak by nebola vôla samozrejme alebo nejaka ina kokotina
_
EDIT
co sa tyka vybrusu odrazim sa od toho ako budu vyzerat valce
ale velmi sa mi do toho nechce ist ak bude vsetko ok
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 14 čer 2011, 17:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od suri »

.pár som ich robil , piestom nebýva dokopy nič , iba také čo žrali liter na sto km už sú poškodené medzi krúžkami , inak sa to dá všetko pekne vyčistiť ... krúžky sú dobré mahle s prerezanými drážkami , hlavu minimálne zrovnať , guferá , zabrúsiť ventily , vodítka podľa potreby skontrolovať ... všade nové tesnenia , sviečky a podobné veci beriem ako samozrejmosť ...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud to děláš pro sebe, má Tomas6 pravdu, ale samozřejmě je hodně práce navíc, zkontroloval bych hranu nahoru ve válcích, pokud bude neznatelná , tak bych to udělal jak říkáš, ale dal bych tam Goetze kroužky pro vyběhané motory a jelikož je to benzin, tak bych výměnu šroubů nijak nedramatizoval, ale samozřejmě je nutné nové ojniční šály , aby byl motor "utažen".. :)
nepropadat panice...
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

este mam otazku ohladne termostatu na tomto aute
malo by to mat regulovatelnu teplotu ak dobre viem
je v pohode ze po studenom starte (nizsia teplota oleja) sa drzi teplota chladiacej na 109°C? predpokladam ze naschval kedze ventilator sa nezapol
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3725
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Dívej jestli to chceš pořádně tak vemeš šupito,nebo někoho kdo ho má a budeš,budete měřit. Věřím tomu že to bude v těchto km vyběhané. Hlavu udělat komplet,na tom se nevyplácí šetřit...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Čo sa týka tej teploty termostat otvára dosť neskoro myslím 105, tak tých 109 by malo byť v poriadku. Ak máš pochybnosť o regulácii (príhreve) pozri kanál myslím 130 tam to býva či je OK, ale ak by tam bol problém vyhadzuje aj chybu a svieti kontrolka. Zrovna minule som tu mal presne toto auto, klasicky boli zlé káble, lambda za KAT a práve ten termostat, skrat na plus. A všeobecne tu je problém skoro vždy klapka, guferá na ventiloch, falošný vzduch... Stále dokola. Hlavne sprav tú hlavu, spodok myslím že budú stačiť krúžky ale ak máš chuť sa s tým hrať pozri aj valce.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3725
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Zvaž to. Díval jsem se a vybrusový píst stojí cca 1000kc... To není zas tolik.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

ono takto auto ma 300tkm pojazdi este do 400 a pojde do srotu
treba merat valec ak vidno honovanie? nemyslim, prejdem hore ci nieje hrana a dam kruzky hotovo
samozrejme ak bude chybat 0,1mm z valca tak to budem riesit inak
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

pouzivate pripravok t30011 na vystredenie hlavy pri montazi?

akurat som zistil ze nemam ten kluc ribe m10 na sruby, tak ci mam objednat aj tie voditka, lebo ako pozeram na obrazku su v bloku vsadene aj mensie voditka ci nie?
Obrázek
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Samozřejmě to chce vystředit už jen proto, že tě to navede a neklepneš hlavou o origo vystředovací vodítko. Stačí vzít starý šroub/ na tyhle origo přípravky se vykašli../ uříznout mu hlavu a na koci jej rotříznout pilkou. Natočíš je napříč přes blok nebo jak to vyjde , dáš těsnění a hlavu posadíš, chytneš hlavu origo šrouby a dírou po šroubu tam kde máš ty uřízlé šrouby je šroubovákem vytočíš a pak vytáhneš..přesným šroubovákem.. :)
P.S. a zvaž tu pořádnou opravu, protože 300000Km je dost a může se stát, že to bude dlouho trvat, než se kruhy zaběhnou a bude to žrát olej..
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3725
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nikdy jsem to nestředil, jsou tam dva kolíky a když nejsi nemehlo tak se trefíš napoprvé. Ribe 10 taky nemám. Vždycky se to nějak dokundilo torxem a auta jezdí dodnes.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Proč ne, tady u malého benzina o nic moc nejde, ale u těžších hlav je to nutnost..Ale přesto je dobré nevěřit vlastní genialitě a předpokládat , že se může klepnout a broušená hlava je zkurvená. Hliník je hliník a ne Š 12O.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“