Máte někdo praktické zkušenosti z "jednonádržovkou"

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

brutar68
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 30 říj 2007, 23:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Litomyšlsko

Příspěvek od brutar68 »

Sklenička se sítkem se mi neosvědčila, stále se ucpávala nerozpuštěnýn sádlem. Chce to velký vyhřívaný filtr, tomu sádlu chvilku trvá než se rozpustí i v teplým oleji.
Zpátečku mám taky přepinatelnou do nádrže a odvzdušňuju tímto způsobem (probublání :D )
Toť moje zkušenost.
Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

Jasně. Skleničku dát až za prvním výměníkem těsně před vstupem do hlavního filtru. Jinak se to ucpe sádlem. Lógiš...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:03, celkem upraveno 1 x.
brutar68
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 30 říj 2007, 23:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Litomyšlsko

Příspěvek od brutar68 »

KUK píše:Jasně. Skleničku dát až za prvním výměníkem těsně před vstupem do hlavního filtru. Jinak se to ucpe sádlem. Lógiš...
Mě se to sítko ucpávalo sádlem i když byl olej teplý. Jak jsem psal, to sádlo potřebuje čas na rozpuštění i v teplým oleji. Stačilo chcapnout motor a po chvilce se sádlo rozpustilo.
Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Funguje nezávislé topení na olej?Myslim jako palivo pro něj
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

jednonádržák

Příspěvek od wiguf »

no takhle, v tutom schématu je počítaný s NEmembránovym čerpadlem, ale ikdyby tam bylo tak bych tam ten obtok nechal, ptz si to chci udělat na dálkový ovládaní, ráno při odchodu z bytu aktivuju systém, zapne se čerpadýlko, ohřev hadic(e), filtru, vysokotlakýho potrubý a oběžný žhavičky, za 3 minuty bude celá palivová soustava ohřátá předpokládam tak na 60 stupňů dle mých provizorních měření, sednu do auta, všechny výhŕevy vypnu, necham jen čerpadlo, zapnu žhavičku pŕed velkym čerpadlem, normálně nažhavim a i v mrazu by to mělo chytit. Na delší cesty by byl vhodnej výměnník, popř. dva, taky to chce silnější baterku a nejlíp světla pro denní svícení, aby něco vydržela. S tou skleničkou nevim, ale v těsný blízkosti obou malejch filtrů je buď žhavička anebo vyhřívaná hadice a ta už jeho prostupnost zajistí, tim sem si jistej, tu žhavičku mam hozenou v takovym mosaznym, pořádně macatym Téčku a ta žhavićka se ho dotýká, takže se během chvilky(5-10s) celá armatura prohřeje tudíž i filtřiček.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

pajda píše:Funguje nezávislé topení na olej?Myslim jako palivo pro něj
Mě ne. Nechce to chytit, jen to hulí a pak se to samo vypne. Já tam mám teda originál topení. Ale přívod tam je z naftový zpátečka tak že by to teoreticky mělo být v poho. jenže i tou naftovou zpátečkou se při přepínání občas valí chvíli olej a když to zrovna nasaje topení a vypne se, tak v tom přívodním potrubí ten olej zustane a při dalším spuštění už je problém...
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

já jen že kdyby se motor ohřál tímhle způsobem tak by to nebylo marný.Vymyslet,aby to ohřálo vodu a při určitej teplotě to seplo palivový čerpadlo,který by hnalo olej výměníkem.kdyby se před topení dal ohřev paliva kterej by olej předehřál jen na start tak by to mohlo fungovat.Dát tam malou nádobku se žhavičkou,která by hřála řekněme 10s,topení nastartuje a začne topit.Ohřeje vodu,částečně olej a až budu startovat,mohl bych rovnou na olej.Dalo by se to ošefovat i tak,že by topení mělo svoji nádž.Neni problém při jeho spotřebě.Jen by to víc zatěžovalo dobíjení äle nebylo by to asi nic hroznýho.I když jsem se nedíval na příkony topení.A to čerpadlo moc štavit nebude.Myslim že by to ne¨muselo bejt špatný.Ale chtělo by to promyslet
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Ten bufík papá asi tolik, že za cca tři hodiny "vycucne" celou baterku :D
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Registrován: 12 pro 2006, 13:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od mm »

pajda píše:Který modely maji řadový čerpadla?
Treba my jsme meli Patrola a to melo take radove cerpadlo.... ma to vice aut Znamy prodava ted tereni auto s radovym cerpadlem (nejezdil s tim na olej) koupil si jine.. tak pokud by jsi mel zajem :-)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Koukal jsem na ten příkon.Třeba webasto má při plným výkonu 22W.což nejni zas tak moc.Vzhledem k tomu že by hřálo tak 25 minut je to hodnota zanedbatelná,pokud se pojede trochu dýl,aby se to vrátilo. (noteeth)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

pajda píše:Koukal jsem na ten příkon.Třeba webasto má při plným výkonu 22W.což nejni zas tak moc.Vzhledem k tomu že by hřálo tak 25 minut je to hodnota zanedbatelná,pokud se pojede trochu dýl,aby se to vrátilo. (noteeth)
22W ??? ... podávací palivové čerpadlo + oběhové čerpadlo + žhavička + vnitřní turbína/dmychadlo .... to rozhodně nééé (wallbash)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

webasto má při plným výkonu 22W (LOL)
při pálení nafty žhavička odpadne a palivový čerpadlo může mít oběr 30W?
to se pořád dá strávit.
A oběhový čerpadlo je myslim součást topení
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

To waqw: Samosvorný diferenciál se montoval v podstatě do všech typů, byla to jen otázka výbavy jako třebas vyhřívaný sedačky, zpravidla ho mají vozidla s vyrovnávačem výšky dle zatížení
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“