zhaveni pri teplotach nad nulou 1.9 tdi 81kw ASV / o kolik přenastavit číslo ve vag ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: zhaveni pri teplotach nad nulou 1.9 tdi 81kw ASV / o kolik přenastavit číslo ve vag ?

Příspěvek od hnzk »

prka píše: 14 úno 2022, 17:43 Nevadí. Nejdříve hydroštel začne cvakat po studeném startu. Potom je ho slyšet víc a víc i při teplém motoru. Tyto motory však klidně jezdí i desítky tisíc km když jsou jim slyšet hydroštely i za tepla a nezanechává to na vačkové hřídeli následky tak jako u motorů PD. Pokud chceš mít klid na duši, tak to nahraj a dej sem.
Dík za info, to je radost slyšet :-D což takle přejít z 5w30 na 5w40 ? auto jezdí ale spíš kratší trasy a kolikrát se ani nestihne ohřát. a u toho je lepší 5w30 sem četl.... co myslíte ?
MARKYS
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 09 říj 2021, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Re: zhaveni pri teplotach nad nulou 1.9 tdi 81kw ASV / o kolik přenastavit číslo ve vag ?

Příspěvek od MARKYS »

Prvé číslo ti udáva viskozitu "za studena", teda čím vyššie číslo, tým je studený olej hustejší.
Druhé číslo ti udáva viskozitu za tepla, čím vyššie číslo, tým má olej lepšie mazacie účinky keď je rozohriaty.

Nechaj olej taký aký tam máš, ak by si chcel dať olej s inou viskozitou musel by sa motor prepláchnuť inak by sa ti v ňom tvorili hrudky/usadeniny.
Octavia 1 Combi - AHF, 2001, 49x xxx km -ex
Octavia Tudor - 1961, 42PS, 17 xxx km
Octavia 1 Combi - ASV, 2002, 34x xxx km
Alhambra 1 - ANU, 2003, odhadom 400 xxx km
Jožo1009
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 13 lis 2016, 15:36
Odpovědi: 0

Re: zhaveni pri teplotach nad nulou 1.9 tdi 81kw ASV / o kolik přenastavit číslo ve vag ?

Příspěvek od Jožo1009 »

A tie hrudky sa budú tvoriť akože z čoho?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“