Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC svítící kontrolka ruční brzdy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

Zdravím,

Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC

po delším stání auta a následné jízdě došlo k rozsvícení kontrolky červené kolečko s vykřičníkem (ruční brzda). Ruční brzdu mám normálně úplně dole, kola nebrzdí, ale kontrolka stále svítí. Při jízdě potom začnou budíky pípat, že je zatažená ručka. Kontrolka nikdy nezhasne ať dám páku dolů nahoru.

Zkontroloval jsem brzdovou kapalinu, odpojil jsem i čidlo brzdové kapaliny a to se začne chovat jinak. Kontrolka s vykřičníkem začne blikat a budíky začnou řvát ještě hlasitější tón. Po zapojení brzdovky se to zase uklidní a pouze svítí (nebliká).

Tak jsem začal diagnostikou, jednotka ABS / brzdy, žádné chyby. Zkontroloval jsem ve skupině spínač ruční brzdy. Stav čídla = je činný (svítí kontrolka). Po hýbání s ruční brzdou se ale stav na diagnostice vůbec neměnil. Tak říkám, je to jasné, mohu začít rozebírat. Začal jsem rozebírat středovou opěrku se středovým tunelem. Což byl porod, ale nakonec jsem to rozdělal, abych se dostal ke spínači ruční brzdy. Spínač jsem proměřil a spíná bez problémů. Dokonce jsem zkoušel i propojit piny na konektoru napřímo, ale stále se nic nezměnilo i po odpojení, pořád svítí ruční brzda a diagnostika neukazuje změnu stavu.

Pin do spínače ruční brzdy barvy = žluto hnědý + hnědý

Takže spínač brzdy je určitě v pořádku, tak potom si říkám, dobře zkontroluji vedení kabelu. Jdu do motorového prostoru odpojím jednotku ABS / brzdy (za DPF filtrem), ale problém. Žádný hnědý kabel ani žluto hnědý kabel nevede do jednotky ABS, abych mohl proměřit vedení od jednotky ke konektoru.

Ví někdo z Vás, kam je konektor od spínače ruční brzdy zapojený ať nerozebírám přístrojovou desku naslepo?
Máte někdo schéma elektrického zapojení? Předpokládejme schéma zapojení s Octavia II, to by mohlo být podobné.

Prosím poradíte, co s tím?

Děkuji.
Naposledy upravil(a) šulda dne 01 čer 2022, 20:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od Tomas6 »

Drát od ruční brzdy nejde do ABS, ale do budíků. Se
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

Souhlas, už se mi povedlo sehnat elektronické schéma na Octavia 2
aa.PNG
aa.PNG (44.76 KiB) Zobrazeno 1201 x
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

Nakonec jsem zjistil, ze golf VI ma jine schema zapojeni nez octa2. Je to pin 25. Vyjmul jsem budiky. Promeril jsem kabel z budiku do spinace rucky. Vse ok bez problemu. Zkontroloval jsem kostru spinace rucky, taky bez problemu. Kabely mezi sebou nejsou nikde zkratnute. Porad kontrolka rucky sviti a i diagnostika stale pise cinny. Ze zoufalosti uz jsem i ucvakl kabel ke spinaci rucni brzdy kousek za budikama, stale zadna zmena. Porad to tvrdi, ze je zatazena rucka. Kdyz je spinac zmackly tak je obvod rozpojeny, kdyz je seply, tak spinac je vymacknuty. Z tohoto duvodu jsem zkousel ucvaknout kabel hned za budiky, aby to nahodou nebylo nekde zkratle.

Je mi divne, ze kdyz zmerim pin 25 na budikach proti zemi se zaplym klickem, tak tam neni zadne napeti (nevim jak tedy funguje kontrola logiky spojeni a rozpojeni, cekal jsem treba 3.3V)

A kdyz zmerim spojeni na odpojenych budikach tak pin 25 neni ve zkratu se zemi.

Uz si nevim rady, proc to dela. Muzete nekdo prosim poradit?
Přílohy
79184EF6-CF4A-4DCB-9252-CF1A854BC9CC.png
79184EF6-CF4A-4DCB-9252-CF1A854BC9CC.png (277.7 KiB) Zobrazeno 1119 x
15DC19AB-F7FF-461F-9E37-514169AABE6B.png
15DC19AB-F7FF-461F-9E37-514169AABE6B.png (483.69 KiB) Zobrazeno 1119 x
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 917
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od passion »

Skús dať rezistor na pin 25 voči +12V. 10k, ak nič, tak 1k, či to nezhasne. Možno uhnil pullup v budíkoch ak tam nejaký je. Alebo či by nebolo lepšie pre istotu nie na 12V, ale na 5V. Buď z napájania nejakého čidla, alebo si vyrobiť stabíkom.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od hansdob »

Kontrolka funguje tak že z jedné strany do ni jde trvalé napětí a spínač ji ukostří.

Není ta kontrolka společná s hladinou brzdový kapaliny? Ze by jsi měl krpu tam??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

Ano, to jsem si rikal hned, brzdovka. Bohuzel. Odpojil jsem brzdovou kapalinu na cidle. Jakmile zapnu klicek, tak kontrolka brzdy zacne blikat a zacnou budiky strasne rvat. Jakmile zapojim brzdovku zpet, budiky se uklidni, kontrolka prestane blikat, ale trvale sviti (takze rucka).

Zkousel jsem ten pin 25 spojit rovnou s kostrou, ale zadna zmena. Proste obvod je nekde trvale seply, kdyz kontrolka sviti.

S tim rezistorem na pin 25 to mohu vyzkouset. Dam L7805 5v stabik a pres rezistor napojim na ten pin 25 a uvidime zda to pomuze. Ale je divne, ze na pinu 25 neni zadne napeti, ale kdyz ho propipnu se zemi, tak taky neni spojeny.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od hansdob »

Vždyť kontrolka je LED tak asi spojení nenaměříš.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od slovacek.milos »

nebo taková blbost že ti jakoby lanovod potlačí ručku na kterem zubu ti brzdi ručka :?
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

To ze je sepnuta rucka zjisti pouze spinac rucky. Lanovod na to nema vliv. Tunel mam rozebrany a spinac odpojeny. Ikdyby visely brzdice nebo lanovody tak kontrolka s tim nema nic spolecneho.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

hansdob píše: 31 kvě 2022, 16:02 Kontrolka funguje tak že z jedné strany do ni jde trvalé napětí a spínač ji ukostří.

Není ta kontrolka společná s hladinou brzdový kapaliny? Ze by jsi měl krpu tam??
Jsi si jistý? Když jsem měl rozdělené budíky, tak jsem měřil, kam vede pin 25. Z pinu na budíkách vede pin 25 do smd rezistoru, který měl 1,2kOhm, následně z toho odporu to vedlo do SMD tranzistoru (něco jako je na fotce). A dál od toho tranzistoru vedly cesty pod displej (tam už jsem se s měřením nedostal, nevěděl, jsem jak to rozebrat). Když jsem zkoušel měřit všechny 3 cesty od tranzistoru k LED, tak nikde nebylo spojení (tzn. že tam je ještě v té cestě něco, přes co se to ovládá)

Ale nedává mi to moc smysl, pokud se nepletu, tak podle obrázku by měl být kolektor tranzistoru přes 1,2k odpor přes pin 25 a spínač ruční brzdy spojovaný na kostru. Proč by tam byl ten tranzistor, který by něco (přes bázi) spínalo na kostru, když tam rovnou stačil jen ten spínač ruční brzdy, který by to vždy spojil na kostru.

A kontrolka svítí jen v případě, když je seplý spínač ruční brzdy, to znamená, že ten kolektor tranzistoru je spojený s kostrou. Nojo jenže, když mám pin 25 "odpojený", tak jaktože svítí kontrolka, když nemá spojení na kostru?
passion píše: Skús dať rezistor na pin 25 voči +12V. 10k, ak nič, tak 1k, či to nezhasne.
Dále mi nedává moc smysl, pokud pustím 5v přes 1k-10k odpor na pin 25, tak podle schématu na pinu 25 by měla být kostra, proč by mělo pomoci tam poslat nějaké napětí přes odpor? ..

Děkuji.
Přílohy
aaa.PNG
aaa.PNG (72 KiB) Zobrazeno 998 x
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od hansdob »

Neupravovalo se SW něco v budikach?

Nemáš jiný budiky jen na připojení na konektor?
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

Nic se s SW nedělalo, ani to nejsou jiné budíky, vše originál a jsou VDO.

Normálně jeden den bez problémů normálně jezdím, pak jsem auto nechal chvíli zaparkované v garáži, dojdu zpět po pár dnech, zapnu klíček natočím a kontrolka svítí z ničeho nic se stalo.

Bohužel jiné budíky na test nemám a asi by mi ani nepomohly, kódy/PINy by nesouhlasily a nefungovaly by mi v autě.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9193
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od hansdob »

Ano nefungovali by na jízdu ale kontrolka by byla OK nebo KO a měl by jsi jistotu zda není chyba v samotných budikach
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

Problém vyřešen, rozdělal jsem komplet celé budíky až na DPS i pod LCD. Objevil jsem poškozené prokovy v cestách od pinu 25. Neumím si to vysvětlit, jak se to mohlo stát. Udělal jsem bypassy a světe div se, závada vyřešena.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“