Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 pro 2024, 20:15
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Odpovědi: 0
Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Na Crafteru 2.5 TDi, rok 2009, motor BJK, závada snímače otáček kliky (ale stejný systém snímače otáček je i na jiných VW), tuším to je G28.
Oživuju Craftera s neznámým původem a hlavně nevím, co s tím kdo dělal, koupeno v aukci s dírou v bloku atd... Složil jsem motor z jiného bloku a kliky, nové písty, kroužky, ložiska, udělaná hlava atd., vše bez problémů, v podstatě nový motor. Nastaveno (doufám) správně, rozvody i snímací kroužek s guferem na klice dělány s aretací kliky a vačky a diagnostika píše pouze jedinou chybu - P0322 vstupní obvod snímače otáček motoru - není signál. Snímač vyměněn za jiný z funkčního auta, to nepomohlo, potom fungl nový, opět nic. Kabeláž od 3-pin konektoru snímače na piny ECU (51, 57, 58) proměřeny, vše OK. Napadá mě už jen "studeňák" na plošňáku v ECU nebo vadná celá ECU. Nemám VAG/VCDS, použil jsem Autocom / Delphi, ale co mě mate je, že když jsem začal závadu hledat, šel jsem nejdřív po snímači otáček na vačce (taky vyměněn). Snímač na klice byl připojený a odpojený snímač na vačce a tehdy to nepíše žádnou chybu !!!, ale v "live" datech jsou otáčky motoru 0. Pokud zapojím snímač vačky a odpojím na klice, objeví se chyba P0322 (není signál), ale ukážou se otáčky motoru (na starter) kolem 180 ot./min. Takže snímač na vačce bere otáčky motoru a na klice slouží pro vstřiky atd. (myslím si). Proč ale při odpojeném snímači vačky sice zmizí otáčky, ale neukáže se žádná chyba, když při obou připojených je chyba "není signál"?
Jinak v "live" datech mi to při startování ukazuje otáčky kolem 170-185/min, tlak v liště 321bar a předepsaný 532bar. Na Boxeru byl tlak v railu kolem 250 bar a startoval bez problémů. Ale VW tolik neznám, může to s tím nějak souviset? Protože jsem se na nějakým UK fóru dočetl, že předepsaný tlak je sice přes 500 bar, ale startuje bez problémů při 250 bar.
Díky za rady...
Oživuju Craftera s neznámým původem a hlavně nevím, co s tím kdo dělal, koupeno v aukci s dírou v bloku atd... Složil jsem motor z jiného bloku a kliky, nové písty, kroužky, ložiska, udělaná hlava atd., vše bez problémů, v podstatě nový motor. Nastaveno (doufám) správně, rozvody i snímací kroužek s guferem na klice dělány s aretací kliky a vačky a diagnostika píše pouze jedinou chybu - P0322 vstupní obvod snímače otáček motoru - není signál. Snímač vyměněn za jiný z funkčního auta, to nepomohlo, potom fungl nový, opět nic. Kabeláž od 3-pin konektoru snímače na piny ECU (51, 57, 58) proměřeny, vše OK. Napadá mě už jen "studeňák" na plošňáku v ECU nebo vadná celá ECU. Nemám VAG/VCDS, použil jsem Autocom / Delphi, ale co mě mate je, že když jsem začal závadu hledat, šel jsem nejdřív po snímači otáček na vačce (taky vyměněn). Snímač na klice byl připojený a odpojený snímač na vačce a tehdy to nepíše žádnou chybu !!!, ale v "live" datech jsou otáčky motoru 0. Pokud zapojím snímač vačky a odpojím na klice, objeví se chyba P0322 (není signál), ale ukážou se otáčky motoru (na starter) kolem 180 ot./min. Takže snímač na vačce bere otáčky motoru a na klice slouží pro vstřiky atd. (myslím si). Proč ale při odpojeném snímači vačky sice zmizí otáčky, ale neukáže se žádná chyba, když při obou připojených je chyba "není signál"?
Jinak v "live" datech mi to při startování ukazuje otáčky kolem 170-185/min, tlak v liště 321bar a předepsaný 532bar. Na Boxeru byl tlak v railu kolem 250 bar a startoval bez problémů. Ale VW tolik neznám, může to s tím nějak souviset? Protože jsem se na nějakým UK fóru dočetl, že předepsaný tlak je sice přes 500 bar, ale startuje bez problémů při 250 bar.
Díky za rady...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Neříkám že Delphi je špatná diagnostika. Ale můžeš si určitě ušetřit hodně starostí použitím pořádné diagnostiky, alespoň VCDS.
Motor běží primárně na snímač otáček G28.
Vačku, G40, potřebuje kvůli synchronizaci pro start.
Dokáže nastartovat i bez G40, ale trvá mu déle, než zjistí pozici vačky, tedy kde je TDC válce 1.
Obvykle ECU dokáže nastartovat a jet i v nouzovém režimu, pokud chybí signál kliky G28. Je to ale opravdu nouzovka, není schopný pořádně odměřit úhly. A ne všechny jednotky jsou tak nastavené.
Pokud máš diagnostiku, které můžeš věřit, a píše to že chybí signál kliky.. pak bych vzal osciloskop a měřil. Ideálně na vstupu do jednotky. Rozhodně bych nedělal dříve žádné úsudky o vadné jednotce, i když to není vyloučené.
Co se týče tlaku v railu, 250bar mu rozhodně pro běh stačí.
Vymýšlet cokolilv bez měření je šamanština
Motor běží primárně na snímač otáček G28.
Vačku, G40, potřebuje kvůli synchronizaci pro start.
Dokáže nastartovat i bez G40, ale trvá mu déle, než zjistí pozici vačky, tedy kde je TDC válce 1.
Obvykle ECU dokáže nastartovat a jet i v nouzovém režimu, pokud chybí signál kliky G28. Je to ale opravdu nouzovka, není schopný pořádně odměřit úhly. A ne všechny jednotky jsou tak nastavené.
Pokud máš diagnostiku, které můžeš věřit, a píše to že chybí signál kliky.. pak bych vzal osciloskop a měřil. Ideálně na vstupu do jednotky. Rozhodně bych nedělal dříve žádné úsudky o vadné jednotce, i když to není vyloučené.
Co se týče tlaku v railu, 250bar mu rozhodně pro běh stačí.
Vymýšlet cokolilv bez měření je šamanština

Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Pretože RJ nevie, že sa motor točí, tak ani nevyhodnotí chybu G28.
Prvé motory, čo núdzovo vedeli ísť s odpojeným G28 boli 16V PD BKD. BJK je už CR, mohol by to vedieť - pozri vstrekovaciu dávku pri štarte.
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
co na sprej opatrně? chvíli poběží a napíše chyby. Si sehnal motor z kraftra a nebo to je nějaká přestavba třeba z t4,volva? Ty starý 5l maj hodně věcí stejnejch.
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Kontroloval jsi zda není špatně napinovana zásuvka u snímače?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33624
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 pro 2024, 20:15
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Odpovědi: 0
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
To: reesha - dnes jsem vzal osciloskop a byť o elektrice vím jen to, že kope, tak jsem to napojil na štekru do ECU na pin (tuším to byl 58), který jde od středního drátu na snímači (ten by měl být signální, krajní jsou napájecí) a to na obou snímačích (g28 a g40). Na obou to ukazovalo signál při startování. A mj. všechny dráty od konektorů u g28 a g40 jsem proměřil k ECU a bez problému. Při startování mi to psalo tlak v railu 238bar a otáčky 168/min. Ten tlak by asi byl v pořádku, ale nejsou nízký ty otáčky? Asi to bylo i tím, že bylo -7, když jsem to trápil. Ale není tam nějaký omezení, že to např. nepustí, pokud nejsou otáčky na nějaké min. hodnotě?
To: passion - už jsem měl polomrtvou baterku, tak po nabití vyzkouším tu start. dávku, jen s ničím neporovnám, nevím, kolik by tam mělo být
To: volvo pan - jo, zkoušel jsem to, i když ne na čistič, to je prasárna, používám sprej na přístrojovky, není tam aceton. A na ten to chytí a dokud stříkám do sání, tak to běží. A motor je crafter, stejnej, co tam byl, jen tam byla hlava v háji. Z něj jsem použil blok, kliku a ojnice, z původního v podstatě jen vršek. Na původním se škubla ojnice a vylezla blokem ven. Prdel je, že ten motor před rozpitváním šel na sprej natočit i na 4 válce, ojnice byla utržená pod pístním čepem a nad hlavním ložiskem...
To: geo - ne, pouze jsem kontroloval signál, krajní +/- by snad nikdo nepřehodil, když do té doby bylo vše funkční
To: slovacek.milos - tohle není cesta, kterou bych se chtěl pouštět...
To: passion - už jsem měl polomrtvou baterku, tak po nabití vyzkouším tu start. dávku, jen s ničím neporovnám, nevím, kolik by tam mělo být
To: volvo pan - jo, zkoušel jsem to, i když ne na čistič, to je prasárna, používám sprej na přístrojovky, není tam aceton. A na ten to chytí a dokud stříkám do sání, tak to běží. A motor je crafter, stejnej, co tam byl, jen tam byla hlava v háji. Z něj jsem použil blok, kliku a ojnice, z původního v podstatě jen vršek. Na původním se škubla ojnice a vylezla blokem ven. Prdel je, že ten motor před rozpitváním šel na sprej natočit i na 4 válce, ojnice byla utržená pod pístním čepem a nad hlavním ložiskem...

To: geo - ne, pouze jsem kontroloval signál, krajní +/- by snad nikdo nepřehodil, když do té doby bylo vše funkční
To: slovacek.milos - tohle není cesta, kterou bych se chtěl pouštět...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Pokud můžeš, zkus sem poslat průběh signálu. Craftera jsem snad nikdy neměřil. Předpokládám, že to bude mít vzor 60-2. Tzn. 60 zubů na otáčku, z toho dva vynechané zuby v jednom místě.
Měřil bych to přímo na pinu řídící jednotky (to důležité, pokud by drát měl problém). Ještě se podívej, jestli není zoxidovaný kontakt ve štekru nebo na jednotce.
Pokud na pinu řídící jednotky signál je a má správný průběh, tak by to opravdu nemělo hlásit, že není signál z G28.
Nicméně pokud ti to ukazuje 160 rpm, tak to spíš vypadá že to otáčky vidí, a mohlo by to chytit. Otáčky by snad neměly být příliš nízké.
Moje zkušenost s Crafter jednotkou při programování je taková, že obvykle potřebuje na zdroj aby měla dobré napětí. Skoro bych odhadoval, že i při startu může mít při nízkém napětí problém.
Diagnostikou si měř otáčky, tlak v railu a vstřikovanou dávku paliva. Pokud je 0 mg, tak jednotku něco omezuje. Tlak paliva 250bar asi nebude problém. Odpojil bych váhu vzduchu i všechna čidla v sání.
V tuto chvíli je prostě důležité vědět, jestli má jednotka správný signál otáček z kliky. Pokud ano, tak je potřeba hledat proč to nepustí dávku. Pokud ne, je potřeba vyřešit ty otáčky, ty jsou zásadní
Měřil bych to přímo na pinu řídící jednotky (to důležité, pokud by drát měl problém). Ještě se podívej, jestli není zoxidovaný kontakt ve štekru nebo na jednotce.
Pokud na pinu řídící jednotky signál je a má správný průběh, tak by to opravdu nemělo hlásit, že není signál z G28.

Nicméně pokud ti to ukazuje 160 rpm, tak to spíš vypadá že to otáčky vidí, a mohlo by to chytit. Otáčky by snad neměly být příliš nízké.
Moje zkušenost s Crafter jednotkou při programování je taková, že obvykle potřebuje na zdroj aby měla dobré napětí. Skoro bych odhadoval, že i při startu může mít při nízkém napětí problém.
Diagnostikou si měř otáčky, tlak v railu a vstřikovanou dávku paliva. Pokud je 0 mg, tak jednotku něco omezuje. Tlak paliva 250bar asi nebude problém. Odpojil bych váhu vzduchu i všechna čidla v sání.
V tuto chvíli je prostě důležité vědět, jestli má jednotka správný signál otáček z kliky. Pokud ano, tak je potřeba hledat proč to nepustí dávku. Pokud ne, je potřeba vyřešit ty otáčky, ty jsou zásadní
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Kdy se závada zapíše?Hned po zapnutí klíčku nebo až po startu.?
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 pro 2024, 20:15
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Odpovědi: 0
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
To: reesha - budu u toho až od 1.1., teď jsem odjel na pár dnů na Slovensko. Ihned po návratu se do toho pustím. Mezitím jsem vyndal ECU a otevřel, jestli není např. zatečená, ale uvnitř čistá, ani žádná oxidace. Dál jsem do ní nelezl, vím o tom kulový a než něco posrat, nechám to chytřejším. Ale teď aspoň můžu dát osciloskop přímo na pin 58, kde je napájený do desky. Průběh signálu zkusím nějak zaznamenat. Dráty jsou ale určitě OK, měřil jsem na nich odpor od konektoru ECU po 3-pin štekr na snímači a v pohodě. Zajímavá je tvoje poznámka o "pořádném napětí". Na to se podívám, jestli je napájení jednotky v pořádku, protože po složení a prvních pokusech to jen "cvakalo" a pak jsem zjistil, že je blbě ukostřenej motor. Dal jsem Cu pásek 40x3 mm od kastle na motor a hned se to probralo. Tady může být něco podobnýho, takže tím začnu a projedu i všechny dráty do ECU od kostry, těch tam je několik, může být i nějaká "mrtvá kostra". K té dávce paliva, ještě než jsem odjel z baráku, tak jsem to zkusil na polomrtvou baterku, v delphi (přesněji autocom) jsem zadal "dávka paliva při startu" a vyhodilo to 44 (nebo 0,44) mg, to si teď přesně nevybavím. Ale evidentně tam nějaká nafta jde. Napadá mě, jestli nemůžou být v hajzlu vstřiky, že by to všechno šlo ven přepadem a nebyl tam dostatek tlaku na vstříknutí, ale zase pochybuju, že by umřelo 5 vstřiků najednou. Mám tu ještě 4 nějaký jetý, tak je rozkuchám, vyčistím ultrazvukem a případně je tam zkusím dát a jeden nechám původní. Čerpadlo, ventil na railu a čidlo asi budou OK, jinak by tam nebylo těch 250 bar (ale i ty mám náhradní z druhýho motoru). A ano, trigger tam je 60-2, systém je stejnej, jako mám na závoďáku, to je sice benzin ABF, tam je na klice našroubovanej, tady je nalisovanej pod setrvákem u zadního gufera. Mám na SK kluka, co o tom něco ví, zítra mu dám ECU, jestli ji bude umět nějak proměřit a prověřit (pokud to jde), ale i tak mě zaujal postřeh o špatným napájení jednotky, protože dokud bude vypisovat, že není signál od triggeru, dál se asi nepohnu...
To: geo - po vymázání je to "čistý", chyba se zapíše až potom, co zatočím motorem
To: geo - po vymázání je to "čistý", chyba se zapíše až potom, co zatočím motorem
Naposledy upravil(a) PVL59 dne 26 pro 2024, 20:35, celkem upraveno 2 x.
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 pro 2024, 20:15
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Odpovědi: 0
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Btw., objednal jsem "číňana" VCDS CAN HEX-V2, je to sice fejkovej klon, ale snad se tím dostanu tam, kam delphi neumí...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
tak když by byly vstřiky mrtvý na start,tak jak to chytlo na sprej už by to běželo. Jinak bych se do vstřiků nesral,ne že by to nešlo,ale zbytečná práce. To už bych spíš změřil ty přepady,ale jak píšu vejš. A píšeš,že tlak na liště to udělá. Já myslím,že jak to nemá signál z kliky,tak to nepoběží,i když kluci píšou,že by mohlo. Bez vačky jo,to bych ještě zkusil na ten sprej s odpojenou. Kdyby tam byl nesouběh. Váha je zapojená i na sání a neni zkrat na vstřiku? Tomu dalšímu už nerozumim.
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
benzín s naftou je dobrej. Hele,to opatrně píšu pro jistotu,leckdo napere celej sprej do sání,protože to kolikrát chvíli trvá,než se to tam dostane a pak má motor v plnejch několik sekund a nic s tim neuděláš. Určitě už i nějakej šel po tomhle do kytek.slovacek.milos píše: ↑26 pro 2024, 13:50proč opatrně, buchna dvacka plná benálu jehla a v pohodě, bez jehly si buchnu sání umí brát i samo ani nemusíš mačkat![]()
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1272
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Dokud nemáš jistotu, že to není v kabelech, tak bych jednotku radši nikomu nedával. Ať si ještě nepřiděláš starosti.
Měl jsem za to, že jsem tady viděl obrázky z diagnostiky, ale asi jsi to smazal. Byl tam měřený správný parametr a myslím že bylo vidět, že tam dávka nejde. Nevím proč ty obrázky zmizely.
Kabel může být průchozí, pokud ale bude někde prodřená izolace a bude se to kostřit, stejně tam signál nebude. Takže za mě osciloskop. V jednotce úplně nejlepší, protože uvidíš to co vidí jednotka.
Pokud jednotka komunikuje při startu a komunikace nevypadává, považoval bych to za OK.
Dávka při startu je sice pěkná, ale podle mě tam uvidíš 44mg i když auto stojí. Pokud je to tak, tak víš že je to nesmysl.
Měl jsem za to, že jsem tady viděl obrázky z diagnostiky, ale asi jsi to smazal. Byl tam měřený správný parametr a myslím že bylo vidět, že tam dávka nejde. Nevím proč ty obrázky zmizely.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 28
- Registrován: 25 pro 2024, 20:15
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Odpovědi: 0
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
To: reesha - určitě ne, zatím jsem obrázky nedával, nezmizely. Pokud jde o dráty a jejich prodření, potom by ale neměly všechny 3 +/- stejnej odpor, kdyby se nějakej prodřel na kostru, ne? Každopádně zkusím i odpor drátu změřit proti kostře, kdyby náhodou. Jak budu zpátky, na tu startovací dávku se podívám. Ale asi i půjdu po tom napájení a ukostření. Sice komunikace je stálá a nepadá to, ale pokud by někde byl slabší průchod, v zátěži při startu se to může projevit. Tím nic nezkazím.
To: volvo pan - benzinem na to určitě nepůjdu, kdysi dávno jsem takto oživoval transita a když chytil, bylo to 5 vteřin, kdy jsem si málem měnil trencle a čekal, z kterýho válce vyleze ojnice. Takový otáčky nemá ani F1 a nic s tím neuděláš. Stál jsem navíc vedle auta, takže nešlo tam dát kvalt a ubrzdit to. Naštěstí to odsral jen řetěz na olejovým čerpadle a ještě ke konci, než to chcíplo, takže se to ani nepřidřelo. Ale zažít to už nepotřebuju.
To: volvo pan - benzinem na to určitě nepůjdu, kdysi dávno jsem takto oživoval transita a když chytil, bylo to 5 vteřin, kdy jsem si málem měnil trencle a čekal, z kterýho válce vyleze ojnice. Takový otáčky nemá ani F1 a nic s tím neuděláš. Stál jsem navíc vedle auta, takže nešlo tam dát kvalt a ubrzdit to. Naštěstí to odsral jen řetěz na olejovým čerpadle a ještě ke konci, než to chcíplo, takže se to ani nepřidřelo. Ale zažít to už nepotřebuju.
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9