Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- reesha
- Site Admin
- Příspěvky: 1271
- Registrován: 20 led 2006, 12:15
- Bydliště: Czech republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Obrázky - promiň, spletl jsem si to s jiným příspěvkem (Audi BMK).
Odpor drátu by měl být téměř nulový. Když k tomu připojíš cokoliv vedle, tak by se to změnit nemělo. Rozhodně ti to ale klidně uzemní signál, nebo provede cokoliv jiného.
Nevím co to má za snímač, předpokládám asi HALL (napájení 5V, ZEM, signál)..? Když nebude signál, můžeš mít klidně problém v napájecích drátech. Osciloskop máš, začni měřením signálu v jednotce.
Vstřikovaná dávka - zajímá tě aktuální vstřikovaná dávka (ta u vypnutého motoru bude 0mg).
Odpor drátu by měl být téměř nulový. Když k tomu připojíš cokoliv vedle, tak by se to změnit nemělo. Rozhodně ti to ale klidně uzemní signál, nebo provede cokoliv jiného.
Nevím co to má za snímač, předpokládám asi HALL (napájení 5V, ZEM, signál)..? Když nebude signál, můžeš mít klidně problém v napájecích drátech. Osciloskop máš, začni měřením signálu v jednotce.
Vstřikovaná dávka - zajímá tě aktuální vstřikovaná dávka (ta u vypnutého motoru bude 0mg).
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Jo, odpor tam je minimální a na všech drátech stejný (mezi ECU a 3-pinem u snímače). Ale Zkusím i proti kostře, jestli někde není blbá izolace. Je tam Hall, jak správně odhaduješ. Takže zatím s ECU nebudu nic dělat, jen to znovu změřím od místa, kde je konektor připájenej k desce až po snímač. I když se bojím, že tam to bude OK, to by bylo moc jednoduchý. Spíš tajně doufám, že to bude třeba jen napájení nebo kostra, na ECU jich je několik...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Dnešní update... pořád přetrvává chyba P0322 (1x se místo toho objevila chyba P0321, ale to je v podstatě to samé). Na konektoru snímače otáček při zapnutém klíčku naměřeno napětí 5.02V mezi +a-, ale i na "signálu" bylo napětí 5V, nevím, jestli tam má být.
Při startování ukazuje otáčky 128/min (ale při plné baterce kolem 170), tlak v liště 200-230 bar, dávka paliva při startu 42.54 mg/h.
...a ani neškrtne
Při startování ukazuje otáčky 128/min (ale při plné baterce kolem 170), tlak v liště 200-230 bar, dávka paliva při startu 42.54 mg/h.
...a ani neškrtne

Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Pred vianocmi som riešil Peugeot 307 tiež velmi špatne štartoval niekedy vobec a niekedy sa muselo točiť aj 20sek než naskočil. Chyby v RJ snímač polohy kluky. Problem bol v signalovom kabli ktorý vyzeral ohmicky OK aj voči kostre nebol v skrate skušal som ho zaťažit 3Ampermi všetko sa javilo OK. Po vymene kábla to štartovalo na šupu. Logika mi to nebrala či mal ten kabel vysoký utlm alebo bol niekde zlepený v zvazku s iným kablom neviem.
tady su fotky signalu pred vymenou a po výmene.
tady su fotky signalu pred vymenou a po výmene.
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Tohle asi nebude tento případ. Dnes jsem mimo proměření kabeláže zkoušel vymontovat snímač otáček, abych se ujistil, že je ok. Napájecí napětí tam je 5V, na signálním kabelu ukazuje 0-5V, pokud přiblížím magnet. Měřeno na pinech konektoru v místě připájení na desce v ECU. Tu jsem rozdělal, jestli není zatečená, zaoxidovaná, ale vše čisté.
Ale zkusím to i osciloskopem, jen se s ním musít naučit měřit, mám ho nový a zatím bádám nad tím, jak ho použít.
Mám ještě dotaz mimo. Všude jsem se dočetl, že hall je v podstatě "přepínač", kdy změnou magnetického pole mění napětí. Ale trigger na klice je plechový kroužek 60-2 zuby, žádný magnet. Znamená to, že hall reaguje na pohyb zubů, byť nejsou magnetické?
Ale zkusím to i osciloskopem, jen se s ním musít naučit měřit, mám ho nový a zatím bádám nad tím, jak ho použít.
Mám ještě dotaz mimo. Všude jsem se dočetl, že hall je v podstatě "přepínač", kdy změnou magnetického pole mění napětí. Ale trigger na klice je plechový kroužek 60-2 zuby, žádný magnet. Znamená to, že hall reaguje na pohyb zubů, byť nejsou magnetické?
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
U toho pezotu bolo tiez vsetko OK. RJ videla aj otacky motoru v Live datach.
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Takže radíš to překabelovat? Protože při startování mi to otáčky ukazuje...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Aj mne to ukazovalo otacky v diag. Bud zober osciloskop a skontroluj signal alebo skus provizorne natahnut novy
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322
Vyzkouším...nějaký nový piny do konektoru ke snímači tu mám, v konektoru ECU asi budou jiný, ale pohledám, novýma drátama nic nepokazím...
___
Vyměněn signální kabel, nové piny v konektoru, žádná změna. Ještě zkusím vyměnit i dva zbývající (+/-). Pokud to nepomůže, bude chyba už jen v jednotce...
Vyměněny i zbývající kabely, neúspěšně. Všechny 3 nové, proměřeno a bez závad, napětí na snímači otáček je, ale pořád závada P0322...
___
Ještě bych měl dotaz na ty, kteří tomu rozumí. V případě, že bych musel měnit ECU, stačí vyblokovat imo nebo se musí i nějak spárovat se spínačkou?
___
Vyměněn signální kabel, nové piny v konektoru, žádná změna. Ještě zkusím vyměnit i dva zbývající (+/-). Pokud to nepomůže, bude chyba už jen v jednotce...
Vyměněny i zbývající kabely, neúspěšně. Všechny 3 nové, proměřeno a bez závad, napětí na snímači otáček je, ale pořád závada P0322...
___
Ještě bych měl dotaz na ty, kteří tomu rozumí. V případě, že bych musel měnit ECU, stačí vyblokovat imo nebo se musí i nějak spárovat se spínačkou?
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
Ahoj. Můj původní příspěvek už trochu usnul, ale ještě chci poprosit o názor.
Sehnal jsem druhou stejnou ECU, odblokoval immo a stejná závada - G28 nemá signál (P0322). Změřil jsem i vůli (otiskem na zubařskej vosk) mezi triggerem a snímačem, tam je 0.9mm (má být 0.5-1.5), takže velkou vzdáleností to taky nebude. Otáčky při startu s nabitou baterkou kolem 190/min, tlak v railu při začátku startování vyleze z 0 až k 900 bar, pak se sníží na kolem 530 bar (předepsaný 503.7). Vymontovaný snímač kliky G28 jsem napojil na konektor, vytáhnul střední (pin 2)signální drát a dal na osciloskop proti kostře a reaguje to na pohyb magnetu kolem snímače (0V/5V). Na signálním pinu v jednotce to samé, takže nikde po cestě od snímače do jednotky chyba není (předtím jsem i zkoušel nové dráty, bez výsledku). Při startování mi VCDS píše 180-190ot/min, tlak v railu těch 530, ale vstřikované množství 0mg. Do paměti to pak zapíše chybu P0322 není signál z G28, trvalá chyba, ale občas napíše sporadická!! Zkusil jsem odpojit snímač otáček vačky a sice to psalo otáčky 0 (asi to bere otáčky motoru z tohoto snímače), ale vstřikované množství už bylo 39.8mg. Co je ale největší záhada, s odpojeným snímačem otáček vačky to nepíše žádnou chybu, takže se to tváří, že G28 je v pořádku, ale proč to nezaznamená chybu G40? Proto bych rád znal názor zkušenějších, jestli je možné, že:
1) nějak se bije snímač vačky G40 se snímačem kliky G28
2) trigger na klice (60-2) je zmetek, nemagnetický nebo něco podobného (nový FeBi, měněno kvůli guferu, když jsem motor skládal).
Ještě poznámka, na start sprej chytne bez problémů a dokud přistříkávám, tak motor běží pěkně, takže rozvody atd. v pořádku (nastaveno s aretací kliky/vačky, stejně tak snímací trigger na klice). Díky za každý názor, už jsem z toho na prášky...
Sehnal jsem druhou stejnou ECU, odblokoval immo a stejná závada - G28 nemá signál (P0322). Změřil jsem i vůli (otiskem na zubařskej vosk) mezi triggerem a snímačem, tam je 0.9mm (má být 0.5-1.5), takže velkou vzdáleností to taky nebude. Otáčky při startu s nabitou baterkou kolem 190/min, tlak v railu při začátku startování vyleze z 0 až k 900 bar, pak se sníží na kolem 530 bar (předepsaný 503.7). Vymontovaný snímač kliky G28 jsem napojil na konektor, vytáhnul střední (pin 2)signální drát a dal na osciloskop proti kostře a reaguje to na pohyb magnetu kolem snímače (0V/5V). Na signálním pinu v jednotce to samé, takže nikde po cestě od snímače do jednotky chyba není (předtím jsem i zkoušel nové dráty, bez výsledku). Při startování mi VCDS píše 180-190ot/min, tlak v railu těch 530, ale vstřikované množství 0mg. Do paměti to pak zapíše chybu P0322 není signál z G28, trvalá chyba, ale občas napíše sporadická!! Zkusil jsem odpojit snímač otáček vačky a sice to psalo otáčky 0 (asi to bere otáčky motoru z tohoto snímače), ale vstřikované množství už bylo 39.8mg. Co je ale největší záhada, s odpojeným snímačem otáček vačky to nepíše žádnou chybu, takže se to tváří, že G28 je v pořádku, ale proč to nezaznamená chybu G40? Proto bych rád znal názor zkušenějších, jestli je možné, že:
1) nějak se bije snímač vačky G40 se snímačem kliky G28
2) trigger na klice (60-2) je zmetek, nemagnetický nebo něco podobného (nový FeBi, měněno kvůli guferu, když jsem motor skládal).
Ještě poznámka, na start sprej chytne bez problémů a dokud přistříkávám, tak motor běží pěkně, takže rozvody atd. v pořádku (nastaveno s aretací kliky/vačky, stejně tak snímací trigger na klice). Díky za každý názor, už jsem z toho na prášky...
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
Chce to nahrát klika a vačka aby se daly porovnat signály.
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
jo, ale proč to při odpojení snímače vačky přestane házet chybu snímače otáček kliky?
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
Jo tak na to odpověď nemám
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
Pretože pri odpojenom snímači na vačke RJ nevie, že sa motor točí a má očakávať pulzy z kľuky? Teda za predpokladu, že snímač na kľuke je zlý. Už som ti to písal v prvom vlákne.
Môžeš sem napísať tvoj aktuálny a presný popis chyby snímača na kľuke z VCDS?
Re: Snímač otáček kliky G28 (Crafter 2.5TDi) chyba P0322 - 2. díl
To: passion Ano, ale pokud při odpojení G40 se najednou objeví vstřikovaná dávka, tak bych řekl, že motor jednotka sice neví, že se motor točí, ale je jí to jedno, protože vstřiky ovládá G28. Potom G40 je jen pro načtení počtu otáček a synchronizaci, ale v podstatě jednotce je jedno, jak rychle se motor točí, stačí jí, že z G28 ví, že má pustit vstřik a kdy. To by odpovídalo i tomu, co psal "reesha" v prvním vlákně, že motor by měl nastartovat i bez zapojení G40.
VCDS chyby při obou připojených snímačích (G28 i G40)
Addresa 91: LT3 Motor Labely: 074-906-032.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 074 906 032 AT HW: 074 906 032
Systém a/nebo verze: R5 2,5L EDC 0400SG 5175
Kódování: 0003032
Číslo dílny: WSC 80093 222 71269
VCID: 64C71997A75BB6616D-8030
2 závad nalezeno.
000802 - cidlo otacek motoru (G28)
P0322 - 000 - zadny signal - Kontrolka závad ZAP
info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Kroutící moment: 280.6 Nm
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napětí: 10.64 V
Provozní stav: 00000000
Otáčky: 63 /min ................................................... odkud se tu bere těch 63ot/min?
Provozní stav: 00000000
005660 - Žhavicí svícka válce 3 -Q12 (tahle závada s tím asi nesouvisí)
P161C - 001 - prerušení
info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Kroutící moment: 283.0 Nm
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napětí: 13.68 V
Provozní stav: 00000000
Teplota: -3.6*C
Provozní stav: 00110000
VCDS chyby s odpojeným G40, zapojen pouze G28 (na klice)
Addresa 91: LT3 Motor Labely:
Objednací číslo řídící jednoky:
Systém a/nebo verze:
Kódování:
Číslo dílny:
VCID: 55A13453AC015FE9EA-FFFE
1 nalezena chyba:
005660 - Žhavicí svícka válce 3 -Q12
P161C - 001 - prerušení
info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Kroutící moment: 278.2 Nm
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napětí: 10.18 V
Provozní stav: 00000000
Teplota: -1.8*C
Provozní stav: 00110000
VCDS chyby při obou připojených snímačích (G28 i G40)
Addresa 91: LT3 Motor Labely: 074-906-032.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 074 906 032 AT HW: 074 906 032
Systém a/nebo verze: R5 2,5L EDC 0400SG 5175
Kódování: 0003032
Číslo dílny: WSC 80093 222 71269
VCID: 64C71997A75BB6616D-8030
2 závad nalezeno.
000802 - cidlo otacek motoru (G28)
P0322 - 000 - zadny signal - Kontrolka závad ZAP
info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Kroutící moment: 280.6 Nm
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napětí: 10.64 V
Provozní stav: 00000000
Otáčky: 63 /min ................................................... odkud se tu bere těch 63ot/min?
Provozní stav: 00000000
005660 - Žhavicí svícka válce 3 -Q12 (tahle závada s tím asi nesouvisí)
P161C - 001 - prerušení
info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Kroutící moment: 283.0 Nm
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napětí: 13.68 V
Provozní stav: 00000000
Teplota: -3.6*C
Provozní stav: 00110000
VCDS chyby s odpojeným G40, zapojen pouze G28 (na klice)
Addresa 91: LT3 Motor Labely:
Objednací číslo řídící jednoky:
Systém a/nebo verze:
Kódování:
Číslo dílny:
VCID: 55A13453AC015FE9EA-FFFE
1 nalezena chyba:
005660 - Žhavicí svícka válce 3 -Q12
P161C - 001 - prerušení
info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Kroutící moment: 278.2 Nm
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napětí: 10.18 V
Provozní stav: 00000000
Teplota: -1.8*C
Provozní stav: 00110000
Crafter 2.5TDi
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9
Ibiza 6K1 2.0-16V
Escort MK2 - RS1800
Escort MK1 - 1600
Transit MK2
Volvo XC70 II
Fiat X1/9