ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Měl bych dotaz na místní mechaniky či znalce. Je na motoru ASZ na olejovém čerpadle nějaký zpětný ventil ?
Nebo někde v okruhu mazání ?
O co mi jde, po nastartování studeného motoru mi cca dvě vteřiny klepu nejspíš hydroštely. Dělá to od začátku co jsem auto koupil a dělá mi to i potom co se měnila vačka a vše kolem včetně hydroštelu INA.
Po oněch dvou vteřinách motor ztichne a dál už přede jak kotě.
Žádný jiný problémy s motorem nemám, olej dávám Valvoline 5W40 505.01 a měním po 10ti max po 12ti tisících km včetně všech filtrů.
Napadá mě jen, že se prostě během stání a chládnutí motoru tlak v mazacím okruhu ztratí a po nastartování se musí opět natlakovat.
Jezdím občas i s Lančií Lybra 1.9 JTD a tam motor vydává od první chvíle po nastartování stále stejný zvuk. Žádný náznak klepání či něčeho podobného a vzhledem k tomu, že všechny dnešní auta mají hydroštely, tak si říkám, že to klepání asi nebude úplně OK, byť jen ty dvě vteřiny.
Jde mi oto jestli to mám řešit a případně na co se zaměřit.
Díky za každou radu.
Nebo někde v okruhu mazání ?
O co mi jde, po nastartování studeného motoru mi cca dvě vteřiny klepu nejspíš hydroštely. Dělá to od začátku co jsem auto koupil a dělá mi to i potom co se měnila vačka a vše kolem včetně hydroštelu INA.
Po oněch dvou vteřinách motor ztichne a dál už přede jak kotě.
Žádný jiný problémy s motorem nemám, olej dávám Valvoline 5W40 505.01 a měním po 10ti max po 12ti tisících km včetně všech filtrů.
Napadá mě jen, že se prostě během stání a chládnutí motoru tlak v mazacím okruhu ztratí a po nastartování se musí opět natlakovat.
Jezdím občas i s Lančií Lybra 1.9 JTD a tam motor vydává od první chvíle po nastartování stále stejný zvuk. Žádný náznak klepání či něčeho podobného a vzhledem k tomu, že všechny dnešní auta mají hydroštely, tak si říkám, že to klepání asi nebude úplně OK, byť jen ty dvě vteřiny.
Jde mi oto jestli to mám řešit a případně na co se zaměřit.
Díky za každou radu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
aughostino
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 557
- Registrován: 17 bře 2011, 17:23
- Bydliště: Slovensko
U teplého motoru jsem to nespozoroval.
Ta kulička s pružinou mě napadla zda tam nebude jako u felicie 1.3 , ale u tohoto motoru jsem zatím ještě panic a ve střevech jsem se mu moc hrabat zatím nemusel, tak nemám ponětí jak je tady čerpadlo řešený.
Pokud je to OK tak díky za info.
Podívat se do DP mě nenapadlo.
A tak jsem se do DP podíval a nic se tam kolem hydroštelů nepíše.
Ta kulička s pružinou mě napadla zda tam nebude jako u felicie 1.3 , ale u tohoto motoru jsem zatím ještě panic a ve střevech jsem se mu moc hrabat zatím nemusel, tak nemám ponětí jak je tady čerpadlo řešený.
Pokud je to OK tak díky za info.
Podívat se do DP mě nenapadlo.
A tak jsem se do DP podíval a nic se tam kolem hydroštelů nepíše.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
v tělese filtru by měl být ventil proti odtoku oleje, s čerpadlem bych si nehrál..
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Nevíte někdo, kde se nachází zpětný ventil na motoru ASV? Resp. ventil, který brání odtoku oleje zpět do vany, když je motor vypnutý?
Díky.
Díky.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5142
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
To same misto,pod vlozkou olejfiltru.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
A jak se k němu leze? Na rozkresu se mi nepodařilo nic najít..
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5142
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Vyndas vlozku filtru.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Tak to tu zase trošku oživím.
Očividně řeším stejný problém, jako autor původního příspěvku. Klepání cca 3s po startu, pak je klid. Stačí odstavit zase třeba na 4h a klepání je zpět. S rozvodama se měnily hydra a teď i domek olejového filtru ze staršího motoru (jsou v něm zalisované 2 ventily), beze změny.
Není na těch rotačkách nějaké známé místo, kde se může ten olej vracet? V hlavě už žádný ventil není? Na olejovém čerpadle?
Tohle je tedy tuším ALH, ale předpokládám, že to bude stejné, jako třeba to ASV..
Díky.
Očividně řeším stejný problém, jako autor původního příspěvku. Klepání cca 3s po startu, pak je klid. Stačí odstavit zase třeba na 4h a klepání je zpět. S rozvodama se měnily hydra a teď i domek olejového filtru ze staršího motoru (jsou v něm zalisované 2 ventily), beze změny.
Není na těch rotačkách nějaké známé místo, kde se může ten olej vracet? V hlavě už žádný ventil není? Na olejovém čerpadle?
Tohle je tedy tuším ALH, ale předpokládám, že to bude stejné, jako třeba to ASV..
Díky.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5142
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Normalne ti vytecou hydra,to nema se zpetnym ventilem nic spolecneho,kdyz to natlakuje za 3s. Spatny hydra.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
No ale hydra jsou teď měněná a projev zůstal úplně beze změny. INA se tam dávala.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5142
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Chybu hledej v novém dílu. Neřeš.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34039
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
nebo přesně
problém treba hladať už v novom dieli,
problém se dá zlepšit že nesedíš u netu a hledáš ty nejlevnější značkové díly ale že je bereš od vyzkoušeného dodavatele
problém treba hladať už v novom dieli,
problém se dá zlepšit že nesedíš u netu a hledáš ty nejlevnější značkové díly ale že je bereš od vyzkoušeného dodavatele
Re: ASZ - zpětný ventil olejového čerpadla
Jak je tohle myšleno? Jakože kdyby to neudrželo olej v systému, bude to trvat déle než ty 3s?martinsidlo píše: ↑10 zář 2025, 10:18 Normalne ti vytecou hydra,to nema se zpetnym ventilem nic spolecneho,kdyz to natlakuje za 3s. Spatny hydra.