Z kopce bez kvaltu ?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

u dnešních motorů už se opravdu nemusíme bát blbýho mazání a chlazení. Většinou nevyřazuju, ale jsou kopce, kde to dělám (Ždírec n.D. - Chrudim) to jsou táhlá klesání, kde když není provoz, tak se auto bez kvaltu kulí samospádem kolem 110km, když zařadím, tak musím lehce přidat, abych tu rychlost udržel. Ale jak mám brzdit, tak samo zařazeno. Destičky mám vepředu přes 85tis a jsou za půlkou životnosti, těch 150tis není nereálných, když vezmu, že mám 2tuny a dost jezdím s nebržděným vlekem...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

uz pro ten pocit ze na me palubak sviti nulovou spotrebou zasadne s kvaltem (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Já z kopce také nevyřazuji a před křižovatkou podřazuji, protože je to pohodlnější a lepší pro motor, ale 150 000km mi nevydrží ani kotouče. (noteeth)
de-nitro
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 12 úno 2007, 22:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od de-nitro »

zadarmo z kopce jezděj jenom motory s řj u těch starejch tam de volnoběžná dávka
Proctor
Přispěvovatel
Příspěvky: 267
Registrován: 29 dub 2007, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: brno

Příspěvek od Proctor »

Já pro jistotu neřadím vůbec ;)
VW Passat, Golf, Sharan, T4 tdi
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

A to som si nikde nevšimol,že by ste spomenuli, že na ten kopec je treba sa vyškriabať čo motor "potrápi", potom začne klesanie a ešte si ani neochladí telo a už mu dáš pauzu. Nemyslím si že by to motoru prospievalo.
Osobne - nevyraďujem a ku križovatke podraďujem. :-)
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

no jo, ještě by se dalo vyřadit a chcípnout motor. (to bylo asi myšleno) Z hlediska spotřeby a opotřebení motoru ideální. Na ECO RALLIE používaná věc, v provozu bych to teda neriskoval... i když posilovač řízení se oželí a na 3 zabrždění by tam měl podtlak taky zbejvat..... ale tohle teda dělat nebudu.. :o
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
xxxmisko
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 19 říj 2007, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od xxxmisko »

Jirass píše:Podle mě je to blbost, to pak vypínáš motor na každý křižovatce? Nic mě nenapadá, proč by to mělo vadit motoru. Jedině za studena nebo to málo dobíjí, ale jestli je tu nějakej odborník, kterej ví víc, rád se poučím. (crazy)
chcel by som vidiet, ako vyzera to tvoje auto. Prednedavnom bol u mna clovek, ktory vyradoval, kde sa dalo, vypinal motor a potom znova startoval /aby usetril ked siel z kopca/. To auto je totalny srot. Osobne si myslim, ze kde je turbina, tak tam by sa malo vyradovat len pri zastaveni a nie niekde jazdou z kopca... Samozrejme neplati to, ked idete po dlhej jazde - tam treba nechat trochu vyklepat na volnobeh.

Uvediem priklad, ako sa da spolahlivo znicit TDi. Treba vyradovat na kazdom kopceku, rovinke, po jazde treba hned vypnut motor - aby nahodou nezralo atd. Proste je toho vela a ked uz raz odjebes TDi motor, potom si uz das pozor...
Jirass
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 31 srp 2006, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirass »

xxxmisko píše:
Jirass píše:Podle mě je to blbost, to pak vypínáš motor na každý křižovatce? Nic mě nenapadá, proč by to mělo vadit motoru. Jedině za studena nebo to málo dobíjí, ale jestli je tu nějakej odborník, kterej ví víc, rád se poučím. (crazy)
chcel by som vidiet, ako vyzera to tvoje auto. Prednedavnom bol u mna clovek, ktory vyradoval, kde sa dalo, vypinal motor a potom znova startoval /aby usetril ked siel z kopca/. To auto je totalny srot. Osobne si myslim, ze kde je turbina, tak tam by sa malo vyradovat len pri zastaveni a nie niekde jazdou z kopca... Samozrejme neplati to, ked idete po dlhej jazde - tam treba nechat trochu vyklepat na volnobeh.

Uvediem priklad, ako sa da spolahlivo znicit TDi. Treba vyradovat na kazdom kopceku, rovinke, po jazde treba hned vypnut motor - aby nahodou nezralo atd. Proste je toho vela a ked uz raz odjebes TDi motor, potom si uz das pozor...
Když jedu z Prahy po dálnici na Plzeň, je tam pár sešupů, kde to nahoře rozjedu na 150km/h a jedu celej kopec dolu, minimálně dva kiláky to bude a řadím znova až dole. Nechápu, proč bych měl celou cestu brzdit motorem a v polovině klasání znova přidávat plyn (wallbash) A rozhodně motor nevypínám, tos vyčetl kde??? Trošku se vzpamatuj, než začneš někoho napadat!!! Chtěl bych vidět tvoje auto, plnej plyn i na červený na křižovatce (wallbash)
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

No nevím, jak je to s tím šetřením, ono udržovat rychlost z táhlého kopce se zařazeným kvaltem nebude zas až takový rozdíl o proti tomu volnoběhu, palubák uakzuje spotřebu do 2l/100km.
Hlavně nechápu, co tento příspěvek dělá v sekci zvyšování výkonu (offtopic)
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

no volnobeh taky zpomaluje jenom min ;) rozhodne volnobeh jenom na cerveny at se svina neflaka (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Tomáš Jochman
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 07 čer 2007, 06:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Tomáš Jochman »

Nemyslím, že je zásadní rozdíl mezi občasným vyřazením kvaltu (tam kde to jede samospádem stejně jako pod plynem) a tím že se ve městě zastavuje na červenou každých třeba 20 s. V obou případech motor na provozní teplotě běží na volnoběh. Je bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

Ajaj, koukám, že se ta akademická debata nějak přiostřuje. Jízda s kopce na neutrál se tady už kdysi řešila:
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtop ... =5&t_id=99
V posledním příspěvku to tam tenkrát myslím velmi trefně shrnul Origoš...

Nejsem žádnej odborník, ale myslím, že jízda na neutrál (se zahřátým motorem) má na životnost motoru, v porovnání například se studenými starty, zanedbatelný vliv. Spíše bych se tedy poohlédl po nezávislém topení.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Tomáš Jochman píše: ...bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
... meziplyn Ti nic neříká?
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Btrnio

Příspěvek od Vecernicek »

Slavkov píše:
Tomáš Jochman píše: ...bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
... meziplyn Ti nic neříká?
mezi plyn ani tak né, ajko přidání plynu a vyrovnání otáček motoru vs hnacíhřídel převodovky tak aby došlo k minimálnímu prokluzu spojky. ;)

pod pojmem meziplyn si vybavím řazení u autobusu kdy sešlápneš spojku, vyřadíš pustíš spojku přidáš plyn, pustíš plyn, šlápneš spojku, zařadíš pouštiš spojku.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“