Z kopce bez kvaltu ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
u dnešních motorů už se opravdu nemusíme bát blbýho mazání a chlazení. Většinou nevyřazuju, ale jsou kopce, kde to dělám (Ždírec n.D. - Chrudim) to jsou táhlá klesání, kde když není provoz, tak se auto bez kvaltu kulí samospádem kolem 110km, když zařadím, tak musím lehce přidat, abych tu rychlost udržel. Ale jak mám brzdit, tak samo zařazeno. Destičky mám vepředu přes 85tis a jsou za půlkou životnosti, těch 150tis není nereálných, když vezmu, že mám 2tuny a dost jezdím s nebržděným vlekem...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
A to som si nikde nevšimol,že by ste spomenuli, že na ten kopec je treba sa vyškriabať čo motor "potrápi", potom začne klesanie a ešte si ani neochladí telo a už mu dáš pauzu. Nemyslím si že by to motoru prospievalo.
Osobne - nevyraďujem a ku križovatke podraďujem.
Osobne - nevyraďujem a ku križovatke podraďujem.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
no jo, ještě by se dalo vyřadit a chcípnout motor. (to bylo asi myšleno) Z hlediska spotřeby a opotřebení motoru ideální. Na ECO RALLIE používaná věc, v provozu bych to teda neriskoval... i když posilovač řízení se oželí a na 3 zabrždění by tam měl podtlak taky zbejvat..... ale tohle teda dělat nebudu.. 
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 
chcel by som vidiet, ako vyzera to tvoje auto. Prednedavnom bol u mna clovek, ktory vyradoval, kde sa dalo, vypinal motor a potom znova startoval /aby usetril ked siel z kopca/. To auto je totalny srot. Osobne si myslim, ze kde je turbina, tak tam by sa malo vyradovat len pri zastaveni a nie niekde jazdou z kopca... Samozrejme neplati to, ked idete po dlhej jazde - tam treba nechat trochu vyklepat na volnobeh.Jirass píše:Podle mě je to blbost, to pak vypínáš motor na každý křižovatce? Nic mě nenapadá, proč by to mělo vadit motoru. Jedině za studena nebo to málo dobíjí, ale jestli je tu nějakej odborník, kterej ví víc, rád se poučím.
Uvediem priklad, ako sa da spolahlivo znicit TDi. Treba vyradovat na kazdom kopceku, rovinke, po jazde treba hned vypnut motor - aby nahodou nezralo atd. Proste je toho vela a ked uz raz odjebes TDi motor, potom si uz das pozor...
Když jedu z Prahy po dálnici na Plzeň, je tam pár sešupů, kde to nahoře rozjedu na 150km/h a jedu celej kopec dolu, minimálně dva kiláky to bude a řadím znova až dole. Nechápu, proč bych měl celou cestu brzdit motorem a v polovině klasání znova přidávat plynxxxmisko píše:chcel by som vidiet, ako vyzera to tvoje auto. Prednedavnom bol u mna clovek, ktory vyradoval, kde sa dalo, vypinal motor a potom znova startoval /aby usetril ked siel z kopca/. To auto je totalny srot. Osobne si myslim, ze kde je turbina, tak tam by sa malo vyradovat len pri zastaveni a nie niekde jazdou z kopca... Samozrejme neplati to, ked idete po dlhej jazde - tam treba nechat trochu vyklepat na volnobeh.Jirass píše:Podle mě je to blbost, to pak vypínáš motor na každý křižovatce? Nic mě nenapadá, proč by to mělo vadit motoru. Jedině za studena nebo to málo dobíjí, ale jestli je tu nějakej odborník, kterej ví víc, rád se poučím.
Uvediem priklad, ako sa da spolahlivo znicit TDi. Treba vyradovat na kazdom kopceku, rovinke, po jazde treba hned vypnut motor - aby nahodou nezralo atd. Proste je toho vela a ked uz raz odjebes TDi motor, potom si uz das pozor...
Passat 1,9TDi 81KW AFN B5 Kombi
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu
-
Tomáš Jochman
- Sběrač informací
- Příspěvky: 26
- Registrován: 07 čer 2007, 06:18
- Bydliště: Brno
Nemyslím, že je zásadní rozdíl mezi občasným vyřazením kvaltu (tam kde to jede samospádem stejně jako pod plynem) a tím že se ve městě zastavuje na červenou každých třeba 20 s. V obou případech motor na provozní teplotě běží na volnoběh. Je bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
Ajaj, koukám, že se ta akademická debata nějak přiostřuje. Jízda s kopce na neutrál se tady už kdysi řešila:
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtop ... =5&t_id=99
V posledním příspěvku to tam tenkrát myslím velmi trefně shrnul Origoš...
Nejsem žádnej odborník, ale myslím, že jízda na neutrál (se zahřátým motorem) má na životnost motoru, v porovnání například se studenými starty, zanedbatelný vliv. Spíše bych se tedy poohlédl po nezávislém topení.
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtop ... =5&t_id=99
V posledním příspěvku to tam tenkrát myslím velmi trefně shrnul Origoš...
Nejsem žádnej odborník, ale myslím, že jízda na neutrál (se zahřátým motorem) má na životnost motoru, v porovnání například se studenými starty, zanedbatelný vliv. Spíše bych se tedy poohlédl po nezávislém topení.
- Vecernicek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 400
- Registrován: 07 srp 2007, 20:59
- Bydliště: Btrnio
mezi plyn ani tak né, ajko přidání plynu a vyrovnání otáček motoru vs hnacíhřídel převodovky tak aby došlo k minimálnímu prokluzu spojky.Slavkov píše:... meziplyn Ti nic neříká?Tomáš Jochman píše: ...bych byl opatrnej, co na zařazní kvaltu třeba ve 100km rychlosti bude říkat napr. dvouhmotový setrvačník, ten má problémy s životností i tak...
pod pojmem meziplyn si vybavím řazení u autobusu kdy sešlápneš spojku, vyřadíš pustíš spojku přidáš plyn, pustíš plyn, šlápneš spojku, zařadíš pouštiš spojku.
