AHF nebo ASV ? Jak to poznám?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

petanzl
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 01 čer 2008, 18:50
Odpovědi: 0
Bydliště: uherské hradiště

AHF nebo ASV ? Jak to poznám?

Příspěvek od petanzl »

Ahojte, mám malý dotázek, jak poznám kód motoru a k čemu je to dobré, případně, který je lepší, jaké jsou rozdíly? Diky moc :?
Octavia 1,9 81Kw, kombi, 2000, 300 000
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Řekl bych že máš AHF, ASV má menší trysky (ale vyšší otvírací tlak) a lepší turbo.
Naposledy upravil(a) Tomas.cz dne 13 čer 2008, 07:39, celkem upraveno 1 x.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ono je to trochu jinak. ASV má menší trysky (ale vyšší otvírací tlak).

Nicméně ASV má mnoho konstrukčních výhod oproti AHF.

Především lepší písty, větší turbo (shodné s motorem ATD), větší intercooler a pár dalších detailů. Pro úpravy výkonu je vhodnější (nicméně i AHF vydrží dost).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Na AHF nedám dopustit, to byl dělník... ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Marek77 píše:Ono je to trochu jinak. ASV má menší trysky (ale vyšší otvírací tlak).

Nicméně ASV má mnoho konstrukčních výhod oproti AHF.

Především lepší písty, větší turbo (shodné s motorem ATD), větší intercooler a pár dalších detailů. Pro úpravy výkonu je vhodnější (nicméně i AHF vydrží dost).
Pokial zostanes len u chiptuningu, tak je to ako pises...... ale malokto s tym motorom zostane na 130-140PS ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

subz3ro_tdi píše:
Marek77 píše:Ono je to trochu jinak. ASV má menší trysky (ale vyšší otvírací tlak).

Nicméně ASV má mnoho konstrukčních výhod oproti AHF.

Především lepší písty, větší turbo (shodné s motorem ATD), větší intercooler a pár dalších detailů. Pro úpravy výkonu je vhodnější (nicméně i AHF vydrží dost).
Pokial zostanes len u chiptuningu, tak je to ako pises...... ale malokto s tym motorom zostane na 130-140PS ;)
AHF splnuje euro 2 a ASV euro 3, mechanická cast je stejna,a ty turba stejný s ATD mely AHF taky od nakýho roku. Jina je jen ridicí jednotka a vstriky,jak písí kolegové mensí trysky a vyžsí tlak. Podobný je to s AGR a ALH kde vlastně má ALH stejný turbo jak AHF a trysky stejný jak nyní ASV. S tou životností je to hlavně otom,jak se k tomu kdo chova a stara,tak podle toho mu slouží a vydrží. A špatný písty mely jen TDI v Golfu 3,typ 1Z. Ty se propalovaly když to nekdo čipoval. U octavii a 4 golfech sem se stím nesetkal,pokud nebyl ko vstrik. :)
Uživatelský avatar
hopko
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 21 zář 2007, 09:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od hopko »

Zdeněk M píše:
subz3ro_tdi píše:
Marek77 píše:Ono je to trochu jinak. ASV má menší trysky (ale vyšší otvírací tlak).

Nicméně ASV má mnoho konstrukčních výhod oproti AHF.

Především lepší písty, větší turbo (shodné s motorem ATD), větší intercooler a pár dalších detailů. Pro úpravy výkonu je vhodnější (nicméně i AHF vydrží dost).
Pokial zostanes len u chiptuningu, tak je to ako pises...... ale malokto s tym motorom zostane na 130-140PS ;)
AHF splnuje euro 2 a ASV euro 3, mechanická cast je stejna,a ty turba stejný s ATD mely AHF taky od nakýho roku. Jina je jen ridicí jednotka a vstriky,jak písí kolegové mensí trysky a vyžsí tlak. Podobný je to s AGR a ALH kde vlastně má ALH stejný turbo jak AHF a trysky stejný jak nyní ASV. S tou životností je to hlavně otom,jak se k tomu kdo chova a stara,tak podle toho mu slouží a vydrží. A špatný písty mely jen TDI v Golfu 3,typ 1Z. Ty se propalovaly když to nekdo čipoval. U octavii a 4 golfech sem se stím nesetkal,pokud nebyl ko vstrik. :)
No dovolím si nesúhlasiť. Autám a motorom sa nerozumiem až tak ako HUML, Origoš, Ladas a iný (ja som skôr cez compy), ale ako viem tak turbo ASV má 11lopatiek a turbo AHF 9 lopatiek...
Octavia TDi 81kW Elegance, MR02, ASV, 280082km, VAG-COM
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Tak to by som si nebol taky isty, ale netvrdim ze je to nemozne... Chcelo by to niekoho kto mal nejake to ASV turbo rozobrate ;)
Kazdopadne, sedliacky rozum mi hovori ze pri tlaku 0.9bar tam asi moc velke spicky byt nemozu, takze 11-lopatkova regulacia by bola viacmenej zbytocna... nevidim v tom moc velky prinos, jedine ze by si chcel to turbo modifikovat na nejaky hybridny typ, potom by to bol dobry zaklad ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, většina ASV má 11 lopatkový turbo
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

hopko píše:
Zdeněk M píše:
subz3ro_tdi píše: Pokial zostanes len u chiptuningu, tak je to ako pises...... ale malokto s tym motorom zostane na 130-140PS ;)
AHF splnuje euro 2 a ASV euro 3, mechanická cast je stejna,a ty turba stejný s ATD mely AHF taky od nakýho roku. Jina je jen ridicí jednotka a vstriky,jak písí kolegové mensí trysky a vyžsí tlak. Podobný je to s AGR a ALH kde vlastně má ALH stejný turbo jak AHF a trysky stejný jak nyní ASV. S tou životností je to hlavně otom,jak se k tomu kdo chova a stara,tak podle toho mu slouží a vydrží. A špatný písty mely jen TDI v Golfu 3,typ 1Z. Ty se propalovaly když to nekdo čipoval. U octavii a 4 golfech sem se stím nesetkal,pokud nebyl ko vstrik. :)
No dovolím si nesúhlasiť. Autám a motorom sa nerozumiem až tak ako HUML, Origoš, Ladas a iný (ja som skôr cez compy), ale ako viem tak turbo ASV má 11lopatiek a turbo AHF 9 lopatiek...
jo presne tak a ASV v serii tlaci max 1,05 a AHF tusim teraz ze 0.95 or 0.945 :O)
GIV var asz 4mot upraveny
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

jordee_23 píše:
hopko píše:
Zdeněk M píše: AHF splnuje euro 2 a ASV euro 3, mechanická cast je stejna,a ty turba stejný s ATD mely AHF taky od nakýho roku. Jina je jen ridicí jednotka a vstriky,jak písí kolegové mensí trysky a vyžsí tlak. Podobný je to s AGR a ALH kde vlastně má ALH stejný turbo jak AHF a trysky stejný jak nyní ASV. S tou životností je to hlavně otom,jak se k tomu kdo chova a stara,tak podle toho mu slouží a vydrží. A špatný písty mely jen TDI v Golfu 3,typ 1Z. Ty se propalovaly když to nekdo čipoval. U octavii a 4 golfech sem se stím nesetkal,pokud nebyl ko vstrik. :)
No dovolím si nesúhlasiť. Autám a motorom sa nerozumiem až tak ako HUML, Origoš, Ladas a iný (ja som skôr cez compy), ale ako viem tak turbo ASV má 11lopatiek a turbo AHF 9 lopatiek...
jo presne tak a ASV v serii tlaci max 1,05 a AHF tusim teraz ze 0.95 or 0.945 :O)
To nevým ale 11 lopatek sem vydel jen na ASZ,jestli jde o plnicí tlak tak tech 9 lopatek ti natlací 1,2-1,4 baru taky,ciste teoreticky -tech 11 lopatek by melo ten plnici tlak udelat rychleji ale je to hlavne o regulaci. Ja mam B4 v kombiku AFN 81kw mam tam turbo s 9 lopatkama a plní to seriove 1,2-1,4bar ,AHF a ASV plní seriove mín ,max 1,2baru. Pocet lopatek na vykon vliv nema,jen plnicí tlak. Jinak ty turba jsou podle etky zameny .AHF za ASV a ATD
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Podle ETKy je záměnné turbo ASV a ATD, potom AHF a ALH, ale mezi sebou nee.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

Zdeněk M píše:
jordee_23 píše:
hopko píše: No dovolím si nesúhlasiť. Autám a motorom sa nerozumiem až tak ako HUML, Origoš, Ladas a iný (ja som skôr cez compy), ale ako viem tak turbo ASV má 11lopatiek a turbo AHF 9 lopatiek...
jo presne tak a ASV v serii tlaci max 1,05 a AHF tusim teraz ze 0.95 or 0.945 :O)
To nevým ale 11 lopatek sem vydel jen na ASZ,jestli jde o plnicí tlak tak tech 9 lopatek ti natlací 1,2-1,4 baru taky,ciste teoreticky -tech 11 lopatek by melo ten plnici tlak udelat rychleji ale je to hlavne o regulaci. Ja mam B4 v kombiku AFN 81kw mam tam turbo s 9 lopatkama a plní to seriove 1,2-1,4bar ,AHF a ASV plní seriove mín ,max 1,2baru. Pocet lopatek na vykon vliv nema,jen plnicí tlak. Jinak ty turba jsou podle etky zameny .AHF za ASV a ATD
Tak to sa mi nezda ze by AFNko v serii tlacilo tak vela ... sam mam AFN a v serii to maximalne tlacilo 0.9482 ...mame doma aj oktu ASV a maximalne tlaci 1.0298 ...viac som v serii nevidel ...z upravovanymi softami ano.... (myslim maximalnu ziadanu hodnotu na ktoru pak doreguluje tlak , spicky su vacsie)
GIV var asz 4mot upraveny
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Podobný je to s AGR a ALH kde vlastně má ALH stejný turbo jak AHF a trysky stejný jak nyní ASV
Ty trysky přece nejsou stejný? :?

Jinak moje ASV má 11-ti lopatkový turbo - fotil jsem to když jsem je čistil :D
Obrázek
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To je správně, buď rád :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“