Váha vzduchu 1Z
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 13 úno 2008, 16:18
- Bydliště: Bor
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 13 úno 2008, 16:18
- Bydliště: Bor
Lenze signal z MAF nieje zavisly iba na otackach. Otackami sa zvysuje iba prietocne mnozstvo vzduchu za jednotku casu. MAF sleduje hlavne hustotu vzduchu (aku hmotnost ma 1m3 vzduchu) ktora nieje zavysla na otackach, ale na na danych vonkajsich podmienkach pocasia. Napr. atmosfericky tlak vzduchu, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, atd. Cize to co navrhujes ti je nanic. Proste ak ti niekto odstrani v programe v RJ vahu vzduchu, to znamena ze program pri davkovani paliva nieje ovplyvneny touto velicinou. Proste ju neberie do uvahy a davku paliva urcuje na zaklade ostatnych prametrov. To znamena doslovne MAF off.
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
jojo: Presne tak, ale hlavne tie atmosfericke zmeny je dobre zakomponovat do vypoctu davky paliva...... lebo inak to po dazdi bude hulit a pojde ako odtrhnuty vagon... a pri suchom pocasi a vysokom tlaku vzduchu to pojde slabo a nezacudi ani za otca
Proste tlak turba nemoze byt jedina merna velicina pre vypocet davky paliva namiesto mnozstva nasavaneho vzduchu...

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Ja netvrdim, ze plniaci tlak turba je jedina velicina s ktorou pocita RJ pri davkovani paliva. Dokonca ani to mnou spominane prietocne mnozstvo vzduchu vobec nemusi brat do uvahy. Cize RJ dokaze vypocitat vhodnu davku nielen bez inf. o hustote (vahe) vzduchu, ale aj bez inf. o prietocnom mnozstve vzduchu.
Priamo v RJ je snimac atmosferickeho tlaku vzduchu, dalej (vo vacsine novych mimo RJ) su este snimace, plniaceho tlaku, teploty stlaceneho vzduchu a teploty nasavaneho vzduchu, teploty paliva, tlaku paliva, polohy plynoveho pedalu, dalej otacok motora, teploty motora, uhloveho zrychlenia kluky, vacky atd... Udaje z tychto vsetkych a aj inych snimacov si berie RJ a na ich zaklade program urcuje najvhodnejsie davkovanie paliva. Pri pisani programu do RJ sa do uvahy berie aj hodnota prierezu nasavacieho kanala s ktorou program pocita, takze aj na zaklade niektorych udajov z niektorych horeuvedenych snimacov si RJ vie dopocitat prietocne mnozstvo nasavaneho vzduchu.
Priamo v RJ je snimac atmosferickeho tlaku vzduchu, dalej (vo vacsine novych mimo RJ) su este snimace, plniaceho tlaku, teploty stlaceneho vzduchu a teploty nasavaneho vzduchu, teploty paliva, tlaku paliva, polohy plynoveho pedalu, dalej otacok motora, teploty motora, uhloveho zrychlenia kluky, vacky atd... Udaje z tychto vsetkych a aj inych snimacov si berie RJ a na ich zaklade program urcuje najvhodnejsie davkovanie paliva. Pri pisani programu do RJ sa do uvahy berie aj hodnota prierezu nasavacieho kanala s ktorou program pocita, takze aj na zaklade niektorych udajov z niektorych horeuvedenych snimacov si RJ vie dopocitat prietocne mnozstvo nasavaneho vzduchu.
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
jojo: to je vsetko pekne co si tu napisal, ale viac by ma zaujimali prakticke poznatky.... nie je vela ludi co dokazu MAF senzor korektne odhlasit z RJ a tym ze ho odhlasis tak predpokladam ze niektore mapy sa nepouzivaju vobec, alebo su pozmenene... ja nie som chiptuner ale myslim si ze tie hodnoty zo senzorov co si popisal sa na vypocte davky paliva neprejavu tak markantne aby mohli mat podstatny resp. rozhodujuci vplyv... teoretizovanie a to co vsetko RJ moze robit a co v skutocnosti robi su 2 rozne veci... teoretikov je vela, ludi co jazdia s MAF off zase tak vela nie je (aspon co viem)... napr. ja mam pisany soft bez MAF takze mozem porovnat ako sa to sprava aspon z pohladu pouzivatela, aj ked by ma samozrejme zaujimal aj ten druhy pohlad
Otazka teda znie, ktore vsetky hodnoty sa beru ako merne pre vypocet davky paliva pri MAF off... realne... co je mozne zasahom v ramci chiptuningovych moznosti do RJ dosiahnut 


Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 13 úno 2008, 16:18
- Bydliště: Bor
Takhle jsem to nezkoušel, ale jednou jsem zkusil upravit váhu sw tak, aby nikdy neomezovala IQ a auto (v podpisu) jelo v pohodě.Aj keby to bolo mozne, tak tym napr. "odporom" by si iba oklalmal RJ a program by pocital z konstantnou hustotou vzduchu ktoru by stanovil ten "odpor". RJ by pri davkovani paliva brala do uvahy vzdy tu odporom pevne stanovenu hodonotu. A to by ti asi moc nepomohlo.

Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
a v prechodovych rezimoch sa spravalo ako ? okrem toho ze dymilo ?jini píše:Takhle jsem to nezkoušel, ale jednou jsem zkusil upravit váhu sw tak, aby nikdy neomezovala IQ a auto (v podpisu) jelo v pohodě.Aj keby to bolo mozne, tak tym napr. "odporom" by si iba oklalmal RJ a program by pocital z konstantnou hustotou vzduchu ktoru by stanovil ten "odpor". RJ by pri davkovani paliva brala do uvahy vzdy tu odporom pevne stanovenu hodonotu. A to by ti asi moc nepomohlo.
Já měl na autě ten kuželový filtr,najezdil jsem na něj asi 8tis. km...žádnej problém s motorem..filtr byl špinavej..tak sem koupil novej a dalšich 8 tis bez problému...tak nevim jestli to tomu tak škodí jak Někdy píšete...jenom mi ze zaćátku přišlo že když sem vyhodil ten Airbox a dal ten kužel že to jelo o néco hůř,až tak po 200-300km to jelo jako pŕedtim..možná jenom pocit...jak to víc hućelo a nebo nevim..ale jinak žádnej problém s váhou nic...DDRagoo píše:jen jestli nemá třeba zasekaný ve filtru bordel, ze strany váhy a nebo třebas jestli nemá sport filtr(hlavně ty naimpregnované(špatně))
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car