Váha vzduchu 1Z

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Bez zasahu do programu v RJ ju plnohodnotne odstranit odstranit nejde. Proste program s nou pocita v celom rozsahu.
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 26 pro 2008, 11:29, celkem upraveno 1 x.
K-O-M-I
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 08 led 2008, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od K-O-M-I »

HammerschmiedR píše:Jek ji teda vyřadit bez zasahu do řidici jednotky jdeto vubec
Tak bez toho myslim že asi ne :roll:
TDI Forever :-)
HammerschmiedR
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 13 úno 2008, 16:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bor

Příspěvek od HammerschmiedR »

HM dik skoda hral jsem si z mislenkou nejakej odpor nebo tak proste pokus. jinak mam vahu zatim v cajku jen mi to zajimalo
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Aj keby to bolo mozne, tak tym napr. "odporom" by si iba oklalmal RJ a program by pocital z konstantnou hustotou vzduchu ktoru by stanovil ten "odpor". RJ by pri davkovani paliva brala do uvahy vzdy tu odporom pevne stanovenu hodonotu. A to by ti asi moc nepomohlo.
HammerschmiedR
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 13 úno 2008, 16:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bor

Příspěvek od HammerschmiedR »

Jo to je jasne chapu. aco nejakej figl z promnenou odporu v zavyslosti na otackach
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Lenze signal z MAF nieje zavisly iba na otackach. Otackami sa zvysuje iba prietocne mnozstvo vzduchu za jednotku casu. MAF sleduje hlavne hustotu vzduchu (aku hmotnost ma 1m3 vzduchu) ktora nieje zavysla na otackach, ale na na danych vonkajsich podmienkach pocasia. Napr. atmosfericky tlak vzduchu, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, atd. Cize to co navrhujes ti je nanic. Proste ak ti niekto odstrani v programe v RJ vahu vzduchu, to znamena ze program pri davkovani paliva nieje ovplyvneny touto velicinou. Proste ju neberie do uvahy a davku paliva urcuje na zaklade ostatnych prametrov. To znamena doslovne MAF off.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

jojo: Presne tak, ale hlavne tie atmosfericke zmeny je dobre zakomponovat do vypoctu davky paliva...... lebo inak to po dazdi bude hulit a pojde ako odtrhnuty vagon... a pri suchom pocasi a vysokom tlaku vzduchu to pojde slabo a nezacudi ani za otca (noteeth) Proste tlak turba nemoze byt jedina merna velicina pre vypocet davky paliva namiesto mnozstva nasavaneho vzduchu...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ja netvrdim, ze plniaci tlak turba je jedina velicina s ktorou pocita RJ pri davkovani paliva. Dokonca ani to mnou spominane prietocne mnozstvo vzduchu vobec nemusi brat do uvahy. Cize RJ dokaze vypocitat vhodnu davku nielen bez inf. o hustote (vahe) vzduchu, ale aj bez inf. o prietocnom mnozstve vzduchu.
Priamo v RJ je snimac atmosferickeho tlaku vzduchu, dalej (vo vacsine novych mimo RJ) su este snimace, plniaceho tlaku, teploty stlaceneho vzduchu a teploty nasavaneho vzduchu, teploty paliva, tlaku paliva, polohy plynoveho pedalu, dalej otacok motora, teploty motora, uhloveho zrychlenia kluky, vacky atd... Udaje z tychto vsetkych a aj inych snimacov si berie RJ a na ich zaklade program urcuje najvhodnejsie davkovanie paliva. Pri pisani programu do RJ sa do uvahy berie aj hodnota prierezu nasavacieho kanala s ktorou program pocita, takze aj na zaklade niektorych udajov z niektorych horeuvedenych snimacov si RJ vie dopocitat prietocne mnozstvo nasavaneho vzduchu.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

jojo: to je vsetko pekne co si tu napisal, ale viac by ma zaujimali prakticke poznatky.... nie je vela ludi co dokazu MAF senzor korektne odhlasit z RJ a tym ze ho odhlasis tak predpokladam ze niektore mapy sa nepouzivaju vobec, alebo su pozmenene... ja nie som chiptuner ale myslim si ze tie hodnoty zo senzorov co si popisal sa na vypocte davky paliva neprejavu tak markantne aby mohli mat podstatny resp. rozhodujuci vplyv... teoretizovanie a to co vsetko RJ moze robit a co v skutocnosti robi su 2 rozne veci... teoretikov je vela, ludi co jazdia s MAF off zase tak vela nie je (aspon co viem)... napr. ja mam pisany soft bez MAF takze mozem porovnat ako sa to sprava aspon z pohladu pouzivatela, aj ked by ma samozrejme zaujimal aj ten druhy pohlad :) Otazka teda znie, ktore vsetky hodnoty sa beru ako merne pre vypocet davky paliva pri MAF off... realne... co je mozne zasahom v ramci chiptuningovych moznosti do RJ dosiahnut ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

jednotka si množství vzduchu tak jako tak počítá, (požadovanou hodnotu MAF) prostě by se musela v programu určit jako vstupní hodnota ta požadovaná vypočtená
:( ale já to neumim
CFHC
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

uz to moc komplikujete. bud maf alebo map, inak to nejde. nejake dosadene hodnoty nechame na inych pokusomylatorov. (noteeth) . treba vahu vyradit, a bude klud. a s tymi emisiami je to dobre, ked to dobre nastavis tak funguje aj EGR.
HammerschmiedR
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 13 úno 2008, 16:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bor

Příspěvek od HammerschmiedR »

Tak a mam v hlave gulas kdyby ste napsaly pichni dva draty do mrkve tak to asi skusim delam si srandu jen jsem laik zvedavej (wallbash)
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Aj keby to bolo mozne, tak tym napr. "odporom" by si iba oklalmal RJ a program by pocital z konstantnou hustotou vzduchu ktoru by stanovil ten "odpor". RJ by pri davkovani paliva brala do uvahy vzdy tu odporom pevne stanovenu hodonotu. A to by ti asi moc nepomohlo.
Takhle jsem to nezkoušel, ale jednou jsem zkusil upravit váhu sw tak, aby nikdy neomezovala IQ a auto (v podpisu) jelo v pohodě. ;)
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

jini píše:
Aj keby to bolo mozne, tak tym napr. "odporom" by si iba oklalmal RJ a program by pocital z konstantnou hustotou vzduchu ktoru by stanovil ten "odpor". RJ by pri davkovani paliva brala do uvahy vzdy tu odporom pevne stanovenu hodonotu. A to by ti asi moc nepomohlo.
Takhle jsem to nezkoušel, ale jednou jsem zkusil upravit váhu sw tak, aby nikdy neomezovala IQ a auto (v podpisu) jelo v pohodě. ;)
a v prechodovych rezimoch sa spravalo ako ? okrem toho ze dymilo ?
P.e.p.i.n
Přispěvovatel
Příspěvky: 993
Registrován: 13 črc 2008, 09:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od P.e.p.i.n »

DDRagoo píše:jen jestli nemá třeba zasekaný ve filtru bordel, ze strany váhy a nebo třebas jestli nemá sport filtr(hlavně ty naimpregnované(špatně))
Já měl na autě ten kuželový filtr,najezdil jsem na něj asi 8tis. km...žádnej problém s motorem..filtr byl špinavej..tak sem koupil novej a dalšich 8 tis bez problému...tak nevim jestli to tomu tak škodí jak Někdy píšete...jenom mi ze zaćátku přišlo že když sem vyhodil ten Airbox a dal ten kužel že to jelo o néco hůř,až tak po 200-300km to jelo jako pŕedtim..možná jenom pocit...jak to víc hućelo a nebo nevim..ale jinak žádnej problém s váhou nic...
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“