hydroštěly!!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomasB »

bobG3 píše:Životnost hydroštelu se nerovná životnosti motoru, poměrně často se vyměňujou, před výěnou je dobré změřit tlak oleje, pokud je v normě vyměnit hydroštely, pokud ne, vyměnit motor :x
Jak se měří tlak oleje?
jan
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 zář 2006, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od jan »

Hydrostel(ventilove zdvihatko)nepreslechnes.Je to kovovy zvuk,ktery je v zavislosti na otackach motoru.vyssi otacky-rychlejsi frekvence a naopak.Je fakt,ze hzdrostely nemaji zivotnost motoru.mohou zacit cvakat ve 100tis.km nebo taky v 250tis.km.hodne zalezi na oleji a nekdy je znat i mestsky provoz.Vymena neni nijak obtizna a nakladna.
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomasB »

jan píše:Hydrostel(ventilove zdvihatko)nepreslechnes.Je to kovovy zvuk,ktery je v zavislosti na otackach motoru.vyssi otacky-rychlejsi frekvence a naopak.Je fakt,ze hzdrostely nemaji zivotnost motoru.mohou zacit cvakat ve 100tis.km nebo taky v 250tis.km.hodne zalezi na oleji a nekdy je znat i mestsky provoz.Vymena neni nijak obtizna a nakladna.
Přestanou cvakat když se za jízdy se zařazenou rychlostí sundá noha z plynu? Asi by měly podle mně dál cvakat i po sundání nohy z plynu.
jan
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 18 zář 2006, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od jan »

Neprestanou cvakat.nejsou v zavislosti na tahu motoru.
TomasB
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 23 led 2006, 18:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomasB »

jan píše:Neprestanou cvakat.nejsou v zavislosti na tahu motoru.
No a právě mně něco cvaká jako hydroštely, ale ty mám vyměněné, je to sice tišší, zmizlo to jejich cvakání, ale dál tam stejně cosik cvaká, zejména za studena a je to odvislé od otáček a při sundání nohy z plynu to přestane. Když se ale auto fakt dobře prohřeje, třeba po 40 km jízdy, tak to skoro není slyšet.
Jinak hydroštely jsem dával origo - INA. Ty samé jsem z motoru vyndal. Výměna byla provedene přesně dle předepsaného postupu. Čili hydroštely by to být neměly. Ty co jsem vytáhl z motoru, tak byl jeden lehce vymáčklej, dalo se na to ještě dlouho jezdit, ale vadilo mi cvakání.
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

To vypadá na vstřikovače...
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Mara123 píše:..sakra docela by me zajimalo jak se pozna ve zvuku motoru spatny hydrostely de to k necemu prirovnat? (LOL)
no cvaká to docela slušně, takový kovový zvuk, docela odlišný od zvuku kolem motoru.
Nafta patří do TDi!
toledo TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 21 bře 2006, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od toledo TDi »

presne takovy zvuk my to delalo taky byl to ten medeny tesnici krouzek pod vstrikem :)
Seat Toledo 160Hp(chip by reesha)
Fandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 365
Registrován: 30 srp 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudimsko

Ahoj

Příspěvek od Fandy »

Ahoj lidi,jak náročná je výměna hydrozdvihu a montáž vypadlého vahadla,sundavá se hlava,vačka?Ovlivnuje nefunkční hydrozdvih ostatní,myslím reg.tl. oleje,mot.2.5tdi V6.Dík.
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Re: Ahoj

Příspěvek od Toledak »

Fandy píše:Ahoj lidi,jak náročná je výměna hydrozdvihu a montáž vypadlého vahadla,sundavá se hlava,vačka?Ovlivnuje nefunkční hydrozdvih ostatní,myslím reg.tl. oleje,mot.2.5tdi V6.Dík.
Na tomhle motoru je to opravdu velmi náročné.Musíš sundat snad téměř úplně všechno.Začíná to sundáním předku, veškeré chladiče, řemeny, rozvoďák, odpojit vysokotlaké trubky od vstřiků, sundat víka ventilů, povolit a sundat vačky a hurá, seš u zdvihátek.Rovnou si kup sadu těsnění pro ty ventilová víka, hlavně kolem vstřiků to rádo prolíná.
Nafta patří do TDi!
Fandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 365
Registrován: 30 srp 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudimsko

Re: Ahoj

Příspěvek od Fandy »

Toledak píše:
Fandy píše:Ahoj lidi,jak náročná je výměna hydrozdvihu a montáž vypadlého vahadla,sundavá se hlava,vačka?Ovlivnuje nefunkční hydrozdvih ostatní,myslím reg.tl. oleje,mot.2.5tdi V6.Dík.
Na tomhle motoru je to opravdu velmi náročné.Musíš sundat snad téměř úplně všechno.Začíná to sundáním předku, veškeré chladiče, řemeny, rozvoďák, odpojit vysokotlaké trubky od vstřiků, sundat víka ventilů, povolit a sundat vačky a hurá, seš u zdvihátek.Rovnou si kup sadu těsnění pro ty ventilová víka, hlavně kolem vstřiků to rádo prolíná.
Jo, viděl jsem to rozebraný,ale nedá se to tam dostat zpátky bez demontáže vačky?Když to dokázalo samo vypadnout?Někdo to už zkoušel,je to už dlouho co sem to četl,nevím ani kde a povedlo se to,nevíte někdo?Dík
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kamarádův Passat TDi- 66kw.
Na volnoběh cvak cvak jak kdy teda, když přidám plyn tak to přestane a jakmile plyn stáhnu tak zase začne? Asi hydroštěluňky ne?
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Tomas.cz píše:Kamarádův Passat TDi- 66kw.
Na volnoběh cvak cvak jak kdy teda, když přidám plyn tak to přestane a jakmile plyn stáhnu tak zase začne? Asi hydroštěluňky ne?
a kolik má najeto na oleji?
Nafta patří do TDi!
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Toledak píše:
Tomas.cz píše:Kamarádův Passat TDi- 66kw.
Na volnoběh cvak cvak jak kdy teda, když přidám plyn tak to přestane a jakmile plyn stáhnu tak zase začne? Asi hydroštěluňky ne?
a kolik má najeto na oleji?
hlavně kolik tam má oleje
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Olej jsem včera měnil, měl tam Divinol, nalil jsem Helix Diesel na dvě třetiny měrky+ nový filtr.
Ráno jsem to startoval a necvakaly, tak uvidím.
Tom
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“