Baterka - dobíjení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lumix
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 29 bře 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od Lumix »

No hura, aspon niekto. Na aku bateriu ju pouzivas (alebo budes pouzivat) a ake ampere jej davas?
caly
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 04 lis 2006, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od caly »

1.motorka 14 Ah gelovka (2A)
2.auto 72 Ah PB Ca (5A) nespecham, (10 A)specham
3.auto 44 Ah PB klasika (5A)
4.Trakcni 105 Ah PB (5A) nespecham, (10A) specham
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

já jsem si dneska taky udělal radost
v Lidlu jsem si koupil nabíječku ultimate speed T4X SE za 500
někde na netu spekulovali,že má střeva stejný jako nejmenovaná značková nabíječka..
a tohle je její novější verze
ještě jsem jí nestihl vyzkoušet..

Jinak na všechno jinýho než olovo mám výkonnou modelářskou nabíječku..
Na olovo je jí škoda..tahle bude stačit
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

lt.kubosh píše:
bobG3 píše:Naštěstí akumulátory ve
vozidlech jsou udržovány dobíjecí soustavou stále v nabitém stavu.
Jsem přesvědčen, že tohle je blbost. Vzhledem k průběhu nabíjení baterky nebude ve vozidle nabitá na víc než 70-80%.

Kolega mi vysvětloval, že nejčastější likvidace hluboce vybité baterky jsou dvě:
1) Chemická reakce - degenerace deske, jak tu psal někdo výše.
2) Pokud se přes to, že je vybitá po ní chce ještě start, tak se často stane, že se jeden článek přepóluje. Což člověk nemá šanci napravit...
(hm)
Potom výrobce aku Exide který materiál napsal nerozumí tomu co vyrábí, můžu Ti to pojednání poslat celý. (LOL)
Pokud máš nabíjení v pořádku, v aku správnou hustotu a jezdíš normálně, funguje to. Pokud máš Aku se zátkami, kup si slušnej hustoměr multimetr a měř, uvidíš sám. Dá se to i spočítat.
G3 Variant synchro
Lumix
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 29 bře 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od Lumix »

Ja som ju v Lidli tiez drzal v ruke ale odolal som. Zoberiem ten IDCharger, ved to nekupujem na 2 roky a je tam aj Ca.
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

mělo by to umět všechno olovo...
akorát že není výkonná max.3.8 A
to mě nevadí,
Lumix
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 29 bře 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od Lumix »

V navode k baterke sa pise, ze sa da dobijat aj prudom nizsim az do 0,1xI 3 do plne nabiteho stavu. (I 3= 0,10xC kde C je kapacita Aku).
To by znamenalo u 55 Ah prud 0,55A, takze tych 3,8 malo neni.
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

já jsem to myslel tak,že na velký baterky třeba do traktoru to nestačí....
na to musí bejt něco lepšího třeba ta tvoje IDchanger 15
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

lt.kubosh píše: Jsem přesvědčen, že tohle je blbost. Vzhledem k průběhu nabíjení baterky nebude ve vozidle nabitá na víc než 70-80%.
Tak tak. Záleží na četnosti startů, délce trasy atp. U auta který jezdí po městě pár km a 20x denně start-stop to může být i méně.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Lumix píše:V navode k baterke sa pise, ze sa da dobijat aj prudom nizsim az do 0,1xI 3 do plne nabiteho stavu. (I 3= 0,10xC kde C je kapacita Aku).
To by znamenalo u 55 Ah prud 0,55A, takze tych 3,8 malo neni.
standardně 1/10 kapacity neboli 0,1x = 5,5A pro 55Ah

Nižším je možno, ale trvá to delší dobu. Naprosto jednoduše pro základní orientační určení doby nabíjení ve vztahu k dobíjecímu proudu:

Jestliže budu nabíjet akumulátor 55Ah proudem 5,5A pak mi to bude trvat cca 55/5,5 = 10 hodin než se aku nabije. Pokud tam budu pouštět 2A pak je to 55/2 = 27,5 hodiny pro nabití.

Při proudu 0,55A by to trvalo 100 hodin.
Lumix
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 29 bře 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od Lumix »

fabiátor píše:
Lumix píše:V navode k baterke sa pise, ze sa da dobijat aj prudom nizsim az do 0,1xI 3 do plne nabiteho stavu. (I 3= 0,10xC kde C je kapacita Aku).
To by znamenalo u 55 Ah prud 0,55A, takze tych 3,8 malo neni.
standardně 1/10 kapacity neboli 0,1x = 5,5A pro 55Ah

Nižším je možno, ale trvá to delší dobu. Naprosto jednoduše pro základní orientační určení doby nabíjení ve vztahu k dobíjecímu proudu:

Jestliže budu nabíjet akumulátor 55Ah proudem 5,5A pak mi to bude trvat cca 55/5,5 = 10 hodin než se aku nabije. Pokud tam budu pouštět 2A pak je to 55/2 = 27,5 hodiny pro nabití.

Při proudu 0,55A by to trvalo 100 hodin.

1, Ten cas je mysleny pre uplne vybity akumulator ze?
2, Je pravda, ze nabijenie prudom nizsim ako 1/10 je pre akumulator setrnejsie?
caly
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 04 lis 2006, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od caly »

Je pravda, ze nabijenie prudom nizsim ako 1/10 je pre akumulator setrnejsie?

Presne tak, urcite mensi proud neublizi jen prodlouzi cas nabijeni.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Lumix píše: 1, Ten cas je mysleny pre uplne vybity akumulator ze?
2, Je pravda, ze nabijenie prudom nizsim ako 1/10 je pre akumulator setrnejsie?
ad 1 - Ano, uplne vybity
ad 2 - Neublizi to, ale zasadni vyhody bych v tom nehledal
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Ve skutečnosti nemá aku 100%ní ůčinnost, takže pro plné nabití je potřeby nabíjet déle. Nabíjet se má do znaků plného nabití, tj hustoty a napětí.
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“