Vážení zkušení esterifikanti....

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Peťus
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 19 srp 2008, 09:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Peťus »

Hmm, to ale neni reseni... vubec kolem me nejde videt ...si pripadam jak Krakonos jak vystupoval z oblaku:)))
Nepomohlo ani 30 km na cistou naftu
Mitsubishi Colt 1.8D 1987 s ohrevem a s dvemi nadrzemi. Ted Ford Galaxy 1.9TDI 66kW s ohrevem a s dvemi nadrzemi.
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51
Odpovědi: 0

.

Příspěvek od svars »

Před tím než to naleješ do nádže je dobrý vzít vzorek a protřepat s vodou. Když se ti vytvoří emulze a do pár minut se neoddělí voda, je v esterifikátu zbytek sádla nebo nezreagovaného oleje a bude zle. Pokud se jen zakalí je to ok, stačí vysušit.

Obrázek

toto je emulze, jedna mi už 2měsíce stojí na stole a ani náznak oddělení !!!
Škoda 1.9, 81
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33741
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já bych založil raději téma vážení zkušení mlíkaři ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

slovacek.milos píše:já bych založil raději téma vážení zkušení mlíkaři ;)
(noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od svars »

slovacek.milos píše:já bych založil raději téma vážení zkušení mlíkaři ;)
! :-D :-D :-D !
Škoda 1.9, 81
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4291
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

kdo koukáte na TV tak prima cool vyrábí MEŘO (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33741
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Jarda S. píše:kdo koukáte na TV tak prima cool vyrábí MEŘO (LOL)
koukni taky na kravíny tam vyrábí mlíko
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Tak se mi povedlo udělat ester sádla s teplotou tuhnutí pod 5°C, pomohlo povaření s hcl, akorát se to při tom povaření povedlo pěkně připálit, takže teď v tom plave pěknej černej bordel a celý to má barvu spíš jak ten glycerín. Než ten sud schladl pod 100°C, trvalo to 5 hodin.
No nic, fusekle to jistí. :)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33741
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

za souseda bych tě mít nechtěl na barák si nech namontovat požární hlásič ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

slovacek.milos píše:za souseda bych tě mít nechtěl na barák si nech namontovat požární hlásič ;)
Já to vařím venku na ohni. :)
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Bulhar
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 25 lis 2011, 22:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bulhar »

Zdravím,
jsem tady nový. Zajímá mě výroba vlastní bionafty, ani tak z ekonomických důvodů jako spíš z pohledu soběstačnosti a zvědavosti. Pár zkušeností mám, třeba s výrobou saponátů a různých složitějších potravinářských produktů. Nejdříve jsem hledal na serverech zahraničních, pak jsem si pročetl toto fórum, základnímu výrobnímu postupu jsem porozuměl. Zajímalo by mne, jak dosáhnout pouze samotnou výrobou nebo přidáním dalších aditiv co nejdokonalejšího produktu, jestli to jde, a co nejvíce eliminovat ty negativní dopady (co jsem se tak dočetl): kouřivost při spalování, poškození pryž. částí, tuhnutí při nízkých teplotách. Produkt bych zkoušel na VW Transporter Shuttle, 2,5 TDI, r 2003, 175hp. Mám přístup k laboratornímu vybavení a materiálu, takže se v tom rád pohrabu. Předem děkuji.
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Tak jsem zkoušel esterifikovat tu slavnou slunečnici za 22,20 z globusu, za 24hodin se to ani nehlo, tak jsem byl nucen vytáhnout zkumavky.
Teda řeknu, esterifikovatelnost srovnatelná se sádlem, pod 60°C se nic neděje a po ohřátí nad a natlakování byl výsledek celkem zajímavej:
Obrázek

Ester vypadá doslova jak voda. :)
Těch 60 flašek, co mám koupených ještě zpracuju, ale víc toho kupovat nebudu, příliš pracný...
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Hranicka:
Zajimavy experiment, fakt. Ta barva je zvlastni, z novych oleju ma ester uplne jinou barvu, krasne svetlou, ale tohle je sila :o. Tmave na spodu glycerin? Neni ho nejak moc v pomeru ku "vode"?
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

radluk píše:Hranicka:
Zajimavy experiment, fakt. Ta barva je zvlastni, z novych oleju ma ester uplne jinou barvu, krasne svetlou, ale tohle je sila :o. Tmave na spodu glycerin? Neni ho nejak moc v pomeru ku "vode"?
Je, výtěžnost bude asi horší, než u řepky. Ale půjdou z něj dobře dělat mejdla, po podchlazení pěkně ztuhnul a už neroztál a má tu správnou konzistenci.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

(crazy) a je to teda vůbec olej? taky mám pár beden v garáži... střídavě s takovýma zásobama krmím nás nebo auto.. tak aby to obojí přežilo...už jste to někdo jedl nebo na to jel?
nemám žádnou kárku na naftu...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“