Fabie RS Tdi-Jaký olej? interval rozvodů?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

NOB
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 09 zář 2011, 20:12
Odpovědi: 0

Fabie RS Tdi-Jaký olej? interval rozvodů?

Příspěvek od NOB »

Mám čerstvě toto auto...Prolítl jsem poctivě celé toto forum a po asi 4h co jsem to nějak tedy pročetl se stejně ještě zeptám:-)

V kolika km se poprvé dělají rozvody na tomhle autě, po jakém intervalu?

Jaký doporučítě olej do tohodle motoru...Specifikaci??? 0W30-0W40?
Chci tomu dopřát to nej, na oleji jsem nikdy nešetřil. Jen jsem měl vždy benzín auta, tak se ptám konkrétně k tomuhle autu, jestli dát viz.výše nebo 5W30-5W40 nevím...?

Výměny oleje plánuju max.po 10tis km. Palivák měníte po kolika?

Díky za odpověď lidi.
Naposledy upravil(a) NOB dne 10 zář 2011, 00:40, celkem upraveno 1 x.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Rozvody 120.000 km.

Olej VW 505.01 nebo VW 507.00.

Palivový filtr 60.000 km.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
whitefabiaRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 22 dub 2011, 09:49
Odpovědi: 0
Bydliště: NZ

Příspěvek od whitefabiaRS »

rozvody po 90 000 tisic a ostatne veci ako pisal Marek...alebo ako uznas ty za vhodne...
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

u ASZ BLT jsou rozvody po 120tkm, olej 505.01 viskozitu u nás bych volil 5W30, nebo 5W40, palivák dle výrobce 60, osobně měním po 40tkm :)

pokud se bude chipovat, nebo se jezdí dost město, je dobrý olej měnit dříve (předepsáno po 15tkm, měním po 10tk)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
NOB
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 09 zář 2011, 20:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od NOB »

ASZ BLT co to je?kod motoru? jsou pak nějaký jiný i trošku, že mají třeba a kladku více méně bo co?:-)

Díky za odpovědi kluci
whitefabiaRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 22 dub 2011, 09:49
Odpovědi: 0
Bydliště: NZ

Příspěvek od whitefabiaRS »

Sakra ASZ a BLT maju predlzene intervaly...??!?? :?
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

je to tak, že Fabia ATD do cca rv první poloviny 2003 má rozvodovou sadu 038 198 119 s intervaly výměny 90tkm, kde je menší kladka a navíc tlumič vybrací řemene......novější ATD, AXR (motory 74kw) + ASZ, BLT (kody motorů 96kw) mají již sadu 038 198 119 A s intervalem 120tkm již bez tllumiče vybrací řemene ;)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

NOB píše:ASZ BLT co to je?kod motoru? jsou pak nějaký jiný i trošku, že mají třeba a kladku více méně bo co?:-)

Díky za odpovědi kluci
Hlavní rozdíl je v plnění emisních norem Euro 3 nebo 4.
whitefabiaRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 262
Registrován: 22 dub 2011, 09:49
Odpovědi: 0
Bydliště: NZ

Příspěvek od whitefabiaRS »

kibi dakujem za upresnenie ... ale podla mna 90 tisic na kazde rozvody je uz dost moj nazor...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Proč dost, proboha??? Moderní rozvody vydrží strašně moc.

Poslední rotačky mají výměnný interval 150.000 km, stejně tak motory PD posledních ročníků. Známý na C4 Piccaso má výměnný interval 240.000 km.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Má 1.6HDi ne?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Piccaso má HDI a tam moc námahy řemen nemá. Kolikrát má člověk pocit , že má rozvod pár km/při výměně/..Rozvody odejdou hlavně když třeba praskne šteft, nebo je napínací kladka/dopínák/ v konci a řemen je volný..Když továrna řekne, měnit při 90000km, nechává si tam velkou reservu..Dnes se nestává, že by odešla kladka tím, že již běží nasucho..,dokonce u některého modelu se můžou ponechat na 2 období , přežijí 2 řemeny..A kolik kdo zná lidí, kterým se potkal motor /po odborné montáži/ tím, že praskl napnutý řemen, já moc ne a většinou to má jiné příčiny/přetočený motor- cucnutí si oleje, čipování a jiné přemáhání, apod./
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo, přesně tak. Osobně neznám člověka, co by mu na motoru odešly rozvody jen tak samy od sebe. Pokud se někomu kopnul motor, mělo to pokaždé nějaký důvod, který se samotným rozvodovým mechanismem neměl nic společného.

BTW: Já měl na napínací kladce najeto 270.000 km. A když jsem teď dělal rozvody a už jsem se tedy opravdu rozhodl, že ji vyměním, byla lepší než ta nová, připravená k montáži.
Malá kladka mi vydržela 170.000 km, pak začala šustit suchým provozem.

Vydrží to, vydrží.....

Dokonce mi nedávno říkal jeden borec, co dělá motory mnohem déle než já, že použiju-li na AFN řemen s teflonovými zuby (např. DAYCO 137SHX250HT), je jeho výměnný interval 120.000 km, nikoli pouze 90.000 km, jako obvykle. Riskovat to nechci (navíc teflonový řemen nemám), ale něco na tom je a zní to logicky.
Přece takhle nějak podobně to bylo u Octavie v roce 2000, ne? Zavedením řemenu s eMkem na konci (místo původního s Déčkem) se u TDi/SDi v O1 prodloužil interval z 90 na 120 tkm (a později v kombinaci s jinými kladkami až na 150 tkm).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Když jsem byl na návštěvě u Buggse.Bunnyho tak mi ukazoval napínací kladku z AHU nebo nějakýho prvoligovýho TDi, měla najeto 450tis myslím a otáčela se jak zamlada.

Já měnil u sebe hydroštěly, napínací kladka ok, ale 3 vodící kladky nic moc a to měl rozvod jen 65 tis. km, z vodní pumpy je vidět jak odtokovou dírkou od gufera prolíná chladící kapalina, původní vodní pumpa měla 300tis. km z roku 98 a neronila.
Tak nevím :(
NOB
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 09 zář 2011, 20:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od NOB »

At nezakládám další téma..Dotaz.

Chtěl bych na dát Fabku větší brzdy z Octy RS 1, je potřeba dát jen třmeny z Octy.. Nebo i těhlici ??
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“