Fabie RS Tdi-Jaký olej? interval rozvodů?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabie RS Tdi-Jaký olej? interval rozvodů?
Mám čerstvě toto auto...Prolítl jsem poctivě celé toto forum a po asi 4h co jsem to nějak tedy pročetl se stejně ještě zeptám:-)
V kolika km se poprvé dělají rozvody na tomhle autě, po jakém intervalu?
Jaký doporučítě olej do tohodle motoru...Specifikaci??? 0W30-0W40?
Chci tomu dopřát to nej, na oleji jsem nikdy nešetřil. Jen jsem měl vždy benzín auta, tak se ptám konkrétně k tomuhle autu, jestli dát viz.výše nebo 5W30-5W40 nevím...?
Výměny oleje plánuju max.po 10tis km. Palivák měníte po kolika?
Díky za odpověď lidi.
V kolika km se poprvé dělají rozvody na tomhle autě, po jakém intervalu?
Jaký doporučítě olej do tohodle motoru...Specifikaci??? 0W30-0W40?
Chci tomu dopřát to nej, na oleji jsem nikdy nešetřil. Jen jsem měl vždy benzín auta, tak se ptám konkrétně k tomuhle autu, jestli dát viz.výše nebo 5W30-5W40 nevím...?
Výměny oleje plánuju max.po 10tis km. Palivák měníte po kolika?
Díky za odpověď lidi.
Naposledy upravil(a) NOB dne 10 zář 2011, 00:40, celkem upraveno 1 x.
-
whitefabiaRS
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 262
- Registrován: 22 dub 2011, 09:49
- Bydliště: NZ
-
whitefabiaRS
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 262
- Registrován: 22 dub 2011, 09:49
- Bydliště: NZ
je to tak, že Fabia ATD do cca rv první poloviny 2003 má rozvodovou sadu 038 198 119 s intervaly výměny 90tkm, kde je menší kladka a navíc tlumič vybrací řemene......novější ATD, AXR (motory 74kw) + ASZ, BLT (kody motorů 96kw) mají již sadu 038 198 119 A s intervalem 120tkm již bez tllumiče vybrací řemene 
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky 
-
whitefabiaRS
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 262
- Registrován: 22 dub 2011, 09:49
- Bydliště: NZ
Piccaso má HDI a tam moc námahy řemen nemá. Kolikrát má člověk pocit , že má rozvod pár km/při výměně/..Rozvody odejdou hlavně když třeba praskne šteft, nebo je napínací kladka/dopínák/ v konci a řemen je volný..Když továrna řekne, měnit při 90000km, nechává si tam velkou reservu..Dnes se nestává, že by odešla kladka tím, že již běží nasucho..,dokonce u některého modelu se můžou ponechat na 2 období , přežijí 2 řemeny..A kolik kdo zná lidí, kterým se potkal motor /po odborné montáži/ tím, že praskl napnutý řemen, já moc ne a většinou to má jiné příčiny/přetočený motor- cucnutí si oleje, čipování a jiné přemáhání, apod./
nepropadat panice...
Jo, přesně tak. Osobně neznám člověka, co by mu na motoru odešly rozvody jen tak samy od sebe. Pokud se někomu kopnul motor, mělo to pokaždé nějaký důvod, který se samotným rozvodovým mechanismem neměl nic společného.
BTW: Já měl na napínací kladce najeto 270.000 km. A když jsem teď dělal rozvody a už jsem se tedy opravdu rozhodl, že ji vyměním, byla lepší než ta nová, připravená k montáži.
Malá kladka mi vydržela 170.000 km, pak začala šustit suchým provozem.
Vydrží to, vydrží.....
Dokonce mi nedávno říkal jeden borec, co dělá motory mnohem déle než já, že použiju-li na AFN řemen s teflonovými zuby (např. DAYCO 137SHX250HT), je jeho výměnný interval 120.000 km, nikoli pouze 90.000 km, jako obvykle. Riskovat to nechci (navíc teflonový řemen nemám), ale něco na tom je a zní to logicky.
Přece takhle nějak podobně to bylo u Octavie v roce 2000, ne? Zavedením řemenu s eMkem na konci (místo původního s Déčkem) se u TDi/SDi v O1 prodloužil interval z 90 na 120 tkm (a později v kombinaci s jinými kladkami až na 150 tkm).
BTW: Já měl na napínací kladce najeto 270.000 km. A když jsem teď dělal rozvody a už jsem se tedy opravdu rozhodl, že ji vyměním, byla lepší než ta nová, připravená k montáži.
Malá kladka mi vydržela 170.000 km, pak začala šustit suchým provozem.
Vydrží to, vydrží.....
Dokonce mi nedávno říkal jeden borec, co dělá motory mnohem déle než já, že použiju-li na AFN řemen s teflonovými zuby (např. DAYCO 137SHX250HT), je jeho výměnný interval 120.000 km, nikoli pouze 90.000 km, jako obvykle. Riskovat to nechci (navíc teflonový řemen nemám), ale něco na tom je a zní to logicky.
Přece takhle nějak podobně to bylo u Octavie v roce 2000, ne? Zavedením řemenu s eMkem na konci (místo původního s Déčkem) se u TDi/SDi v O1 prodloužil interval z 90 na 120 tkm (a později v kombinaci s jinými kladkami až na 150 tkm).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Když jsem byl na návštěvě u Buggse.Bunnyho tak mi ukazoval napínací kladku z AHU nebo nějakýho prvoligovýho TDi, měla najeto 450tis myslím a otáčela se jak zamlada.
Já měnil u sebe hydroštěly, napínací kladka ok, ale 3 vodící kladky nic moc a to měl rozvod jen 65 tis. km, z vodní pumpy je vidět jak odtokovou dírkou od gufera prolíná chladící kapalina, původní vodní pumpa měla 300tis. km z roku 98 a neronila.
Tak nevím
Já měnil u sebe hydroštěly, napínací kladka ok, ale 3 vodící kladky nic moc a to měl rozvod jen 65 tis. km, z vodní pumpy je vidět jak odtokovou dírkou od gufera prolíná chladící kapalina, původní vodní pumpa měla 300tis. km z roku 98 a neronila.
Tak nevím