opel zafira 2.2DTI problem

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dany950
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 25 pro 2009, 14:12
Odpovědi: 0

opel zafira 2.2DTI problem

Příspěvek od dany950 »

zdravim mam opel zafira 2.2dti,92Kw,r.v.2002 a mam takyto problem:svieti mi kontrolka motoru,po napojeni na diag.ukazalo :
P0400-system recikulace spalin-prerusenie
P1590-podtlakovy system-prerusenie
auto normalne nastartujemale ale vytocim ho iba na 2500ot.
poradte co s tym.
dakujem za kazdu radu
joe
Aktivista
Příspěvky: 1549
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

vymenit EGR ventil
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

vyndej podtlak z egr a zaslepho pak to jed testnout pokud to pojede ko membrána.
dany950
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 25 pro 2009, 14:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dany950 »

dakujem pekne za radu.
a co sa tyka toho podtlaku mam vybrat hadicku co ide z egr a zaslepit egr?
a ked auto pojde potom vymenit egr?a cosa tyka tej druhej zavadyP1590
to ma suvis egr?
joe
Aktivista
Příspěvky: 1549
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

aka hadicka ? tam je elektricke EGR a cistenie mu prakticky nikdy nepomoze, vzdy treba vymenit. vyrobca Wahler, stoji okolo 300 Euro.

a ta druha zavada je chybny ventil, ktory pusta podtlak do a zo zasobnej nadobky v pravom prednom podblatniku. s tym sa da zit. (a ak nie, tak vymenit :D )
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Aha tak to beru zpět myslel jsem že je tam podtlakový EGR.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

joe píše:aka hadicka ? tam je elektricke EGR a cistenie mu prakticky nikdy nepomoze, vzdy treba vymenit. vyrobca Wahler, stoji okolo 300 Euro.

a ta druha zavada je chybny ventil, ktory pusta podtlak do a zo zasobnej nadobky v pravom prednom podblatniku. s tym sa da zit. (a ak nie, tak vymenit :D )
Vyčištění pomůže, ale není to na dlouho do roka je to nanovo.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9262
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

S čištěním těchto EGR nemám dobré zkušenosti
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
joe
Aktivista
Příspěvky: 1549
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

geo píše:Aha tak to beru zpět myslel jsem že je tam podtlakový EGR.
u EDC15M je podtlakovy, ale toto je PSG16, takze elektricky.

ale ani u EDC15M nie je mozne bez upravy softu zaslepit EGR - okamzite sa rozsvieti kontrolka a motor ide v nudzaku. EDC15M porovnava prietok cez vahu vzduchu a EGR a v sucte mu to musi sadnut. ak nesadne = P0400 a nudzak.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

joe píše:
geo píše:Aha tak to beru zpět myslel jsem že je tam podtlakový EGR.
u EDC15M je podtlakovy, ale toto je PSG16, takze elektricky.

ale ani u EDC15M nie je mozne bez upravy softu zaslepit EGR - okamzite sa rozsvieti kontrolka a motor ide v nudzaku. EDC15M porovnava prietok cez vahu vzduchu a EGR a v sucte mu to musi sadnut. ak nesadne = P0400 a nudzak.
ale já ho chtěl zaslepit jen na test zda se mu nestrácí podtlak z ovládání turba. že se zapíše závada je mě jasný.Akorát jsen si popletl systémy jak to prostě nevidím tak si je pletu už jsem holt starej a blbej.
dany950
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 25 pro 2009, 14:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dany950 »

joe píše:aka hadicka ? tam je elektricke EGR a cistenie mu prakticky nikdy nepomoze, vzdy treba vymenit. vyrobca Wahler, stoji okolo 300 Euro.

a ta druha zavada je chybny ventil, ktory pusta podtlak do a zo zasobnej nadobky v pravom prednom podblatniku. s tym sa da zit. (a ak nie, tak vymenit :D )
dakujem pekne ,to znamena ze ked vymenim EGR,tak ten podlakovy ventil menit nemusim a auto by malo ist v pohode,ako si napisal s tym podtlakovym ventilom sa da zit ,alebo ho musim tiez vymenit .
dakujem za odpoved
alzafir
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 16 úno 2011, 18:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od alzafir »

Chyba 1590 je celkem typická pro 2,2jky. S tím se skutečně dá žít, ten ventil nuně měnit nemusíš.
Měl jsem to samé, vyměnil za nový , origo GM, chba byla opět!! Strávil jsem na tom nějaký výzkum, nakonec jsem musel přehodit dráty k tomu ventilu, měl namotané vinutí opačně, takže se ventil neotvíral. To jsem vyřešil, ale na jízdních vlastnostech jsem nic nepoznal.
Egr vyměň, tady tomu elektronickému nic nepomůže.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
Odpovědět

Zpět na „Opel“