Mísení olejů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Hovadiny to nejsou. Jen moc čteš věci, kterým asi až tolik nerozumíš, a proto v tom hledáš fatální problém.

Mísení olejů různých viskozit nikdy ničemu nevadilo, to je úplně jedno. Jediné, co je důležité, je, abys do motoru lil pouze oleje, které do toho motoru můžeš použít. A v Tvém případě konkrétně - pro motory PD lze použít oleje VW 505.01 i oleje VW 507.00. Takže pokud to tam naleješ, nic se motoru nestane, a to ani v případě, že tyto oleje v motoru vzájemně smísíš.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
torrent
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 05 lis 2016, 11:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od torrent »

super. děkuji. takovou odpoved jsem potreboval...

fatální problém v tom nehledám, jen na některých webech je to tak podáváno, že neexituje míchání olejů jiné viskozity, značky či norem ač obě do motoru mohou patřit.
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

No ja bych s tim zas tak nesouhlasil. Je jasne, ze se zrejme nic nestane pokus se tyto oleje smisi. Nicmene by se mela u urcitych motoru dodrzovat dana specifikace a ne tzv.nadrazena. Ta je sice pouzitelna, ale v dobe, kdy vyjeli prvni PD tato norma neexistovala. Byla urcena norma 505.01. Norma 507 je pro naftove motory s DPF filtry a dale to nerozvadim. Kazdy se dopatra a pocte si. Zaver tedy takovy, ze pokud mas specifika i 505.01, tak lej toto a ne nic "nadrazeneho".
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

blonn píše:No ja bych s tim zas tak nesouhlasil. Je jasne, ze se zrejme nic nestane pokus se tyto oleje smisi. Nicmene by se mela u urcitych motoru dodrzovat dana specifikace a ne tzv.nadrazena. Ta je sice pouzitelna, ale v dobe, kdy vyjeli prvni PD tato norma neexistovala. Byla urcena norma 505.01. Norma 507 je pro naftove motory s DPF filtry a dale to nerozvadim. Kazdy se dopatra a pocte si. Zaver tedy takovy, ze pokud mas specifika i 505.01, tak lej toto a ne nic "nadrazeneho".
de taky o míru pitvání problému pokud deš do morku kosti nesmíš míchat nic ani se k ničemu vyjadřovat pokud nemáš test ;)
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Tak jasneee Milosi. Proto jsem to vzal jen tak okrajove (noteeth)
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

A pak přijede taxikář přiveze každejch 20tis 15w40 dotoho naleje lahvičku aditiva a jezdí 300tis km a na motor nešáhne jen jezdí.Máme to tak na passatoj O II a třetí starého mergla s 550 tis. Tak kde je spravedlnost zbytek zákazníků je vyklepanej co dolejt aby se motor neposral a raději ho pak hned vymění a jim to jezdí porád.
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

To je otazka. To je stejny jako borci autobusaci lejou do novejch aut, ktery si koupi po dvaceti letech olej z Li..u s tim, ze je to plna synt. a za dobry penize. Specifikaci hlavne u PD neresi, bo o tom prd vi a nysli si, ze to bude mazat stejne dobre jako olej pro tento druh motoru urceny. Proc tomu tak je, nema smysl vysvetlovat bo je stejne pote clovek za vola. Proste to maze a per to tam...
Ja zkratka nehapu, proc lidi nepouziji po 15t km olej, ktery splnuje danou specifikaci s tim, ze se na internetu doctou jaky olej je "kvalitni" a nedrzi se toho dlouhodobe. To je porad: jaky olej, muzu, nemuzu atd. Tyhle otazky jsou vcelku slusne popsany v jine sekci...
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

V obchodě kde beru oleje přestali prodávat M7ADSIV turbo to byl dobrý olej. :(
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

burton.b22 píše:V obchodě kde beru oleje přestali prodávat M7ADSIV turbo to byl dobrý olej. :(
nesmysl pořád je, je i M7ADS III znám borco co na to u OII jezdí LL má kolem 4OO.OOO no problém
torrent
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 05 lis 2016, 11:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od torrent »

Nutno podotknout ze ja v laute dpf mam. Neni to ten klasicky ale je to nejaky trn dodatne montovany. Pasivni asi. Nemci pak meli nejake ulevy danove.
Rebelista
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2007, 13:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rebelista »

Přesně.Dolít můžeš bez probléemů buďto 505.01 nebo 507.00..
Passat B5 1.9TDI 85kw AJM 1999
Passat 3C 2.0TDI 103KW CBAB Rline
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

torrent píše:Nutno podotknout ze ja v laute dpf mam. Neni to ten klasicky ale je to nejaky trn dodatne montovany. Pasivni asi. Nemci pak meli nejake ulevy danove.
Pokud máš v autě filtr pevných částic, mel bys používat oleje Low Sap, a to bez výjimky. Takže VW 507.00 klidně, ovšem VW 505.01 pouze v případě, že současně splňuje ACEA C2 (aspoň).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
torrent
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 05 lis 2016, 11:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od torrent »

Marek77 píše:
torrent píše:Nutno podotknout ze ja v laute dpf mam. Neni to ten klasicky ale je to nejaky trn dodatne montovany. Pasivni asi. Nemci pak meli nejake ulevy danove.
Pokud máš v autě filtr pevných částic, mel bys používat oleje Low Sap, a to bez výjimky. Takže VW 507.00 klidně, ovšem VW 505.01 pouze v případě, že současně splňuje ACEA C2 (aspoň).
ano to vím
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20583
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

můj děda říkával - hlavně aby tam nějaký olej byl, lepší klidně dolejt i vyjeťák než nenalejt nic :o), to pak přijde ten konec velmi rychle
(rofl)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To je sice fakt, ovšem to bývalo v dobách, kdy poslední benzinka na okrese zavírala v osm večer. Dneska je non-stopových benzinek plná řiť a kousek a tyhle oleje mají všude.

Nehledě k tomu, že logicky uvažující řidič má flašku s olejem v kufru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“