Golf II 1,6TD 51kW a jízda na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Staci nejaky obycejny vymenik aby se olej v zime predehral pokud tedy chces jezdit s pomerem vice oleje nez nafty a a obcas se projet na cistou naftu casem sam poznas kdy je na case jinak jedine co by se snad mohlo zhorsit jsou rani starty u takle stareho auta bych to opravdu neresil. (rofl)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
FR4NK!3
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27 čer 2007, 11:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od FR4NK!3 »

bobyd píše:Staci nejaky obycejny vymenik aby se olej v zime predehral pokud tedy chces jezdit s pomerem vice oleje nez nafty a a obcas se projet na cistou naftu casem sam poznas kdy je na case jinak jedine co by se snad mohlo zhorsit jsou rani starty u takle stareho auta bych to opravdu neresil. (rofl)
JJ asi tak ... jezdim na palmovej olej a ten kdyz neni predehratej tak vypada jak bramborova kaše ... ale dokud to tece do nadrze tak je to dobry ... cerpadlo si to vzdycky prebralo jen pres filtr se tomu nekdy nechce ... predehrev nevedu ... v lete cistej a na zimu decentne naredit :)
Rouballik
Přispěvovatel
Příspěvky: 148
Registrován: 06 kvě 2007, 17:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rouballik »

Kdyby měl někdo přístup k nějakýmu levnýmu oleji, tak prosím SZ. Díky Levný olej je pro mě pod 20Kč/l
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Nazdar,
rad bych vedel, kde berete palmovy olej a kolik stoji. Ja to teprve budu predelavat, ale je mi jasne, ze ted v zime to bez predehrevu nebude dobre. Neco jsem na to najezdil v Golfu II 1.6 Td , ale toho uz ma bracha a ten to ted jede pres jeden Alu vymenik na smes dva oleje, jedna nafta.
Myslim, ze filtr to nezvladne. Zitra jdu kupovat Peveko a uvidime.
Ted je venku -10 a dal jsem flasku ciste Bohemie ( 19.90) za dvere, uvidime rano, ale tipuju, ze to bude zele. Taky skladam pouzity fritak a setrim na filtry a ten jak sedimentuje, tak je naspodu fakt jako sadlo pri pokojove teplote ( asi 1/3 objemu).
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar borci.
Podělím se s váma o dojmy. Konečně jsme s brachem do toho Golfa dali to Peveko a el. výměník a takhle to nějak vypadá. Máme ale průšvih, něco jsme neodladili v elektrice ( zkrat tam není, kontroloval jsem to) velice rychle to vybije baterku. Mě to připadá, že se samy spínají žhaviče na motoru (hlavní), ty berou tak 60 A + světla (cca 20A) + výměník (cca 15 A) + Peveko (cca 2A) + ještě něco relátka. Řemen na alťáku byl volný a nešel napnout . A baterka je jasná za pár minut.
Silový obvod relátka jsou v pořádku, ale ovládání jsem zapojil z drátu, co ovládá "stop ventil " na čerpadle. To je možná ta chyba, ale nezdá se mi to.

Jestli mi někdo můžete pomoct, tak sem s tím prosím.Obrázek
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

baterka

Příspěvek od wiguf »

to bartjo: No tak neni nic jednoduššího, než ty hlavní žhaviče z motoru prostě odpojit a chvíli s tim zkusit jezdit. Je možný že se ti taky prošlehla žhavka v předehřevu a je v ní zkrat (třeba jen když se zahřeje). Zkus to postupně jedno podruhym poodpojovat. Skoukni dráty od altu jestli se neuklepaly a změř kolik dává. No a samozřejmě pokud už klíňák nejde dotahnout tak ho changeni. Možná ale alt je prostě nadimenzovanej na málo a nestihne dobíjet.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar,
to auto už je brachovo a on si to musí vyřešit. Ale zapojeni jsem na druhý den kontroloval a je to OK. Ten žhavič v předehřevu bere 15 A, to jsem měřil a to odpovídá, je dobrý. Problém je, že jak to zapneme, začne padat napětí a za chvilku je baterka vybitá a začnou blikat kontrolky na palubce, displej rádia, a stěrače, ventilátor, atd. nejdou. Nejdřív musí spravit ten alťák, protože tam je ulomený držák napínání a proto nejde napnout a prokluzuje. Prý to spraví dneska. Jinak je pravda, že je snadné to žhavení odpojit a zkusit. Já bych byl pro, zapojit relátko žhavičů přes tlačítko, tak že si ho přidržíš, jak dlouho potřebuješ a bylo by to. Uvidíme.
Nevím, jak vlastně ty žhaviče vypínají. Zapneš klíček, kontrolka naskočí a za pár sekund zhasne. Když ale začneš startovat dřív= podpětí, zhasne taky. Takže přes to tlačítko to bude jisté.
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar borci,
brácha tu teď byl a už to jede :D :D :D
Odpojil ty žhaviče a spravil klíňák a jede to jak fretka. Super.
Teď ještě dost oleje z restaurace a jedeme. :P :P
stevo
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 27 led 2008, 09:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od stevo »

no ono je to dost pekne a hlavne premyslene ale kamarat dava do peugeota 1,9 D olej nafta 1:1 a nema tam ziadne vymeniky a ani nic a fachci mozno na zimu to vysadi ale potom zase pokracuje, myslim ze to je trosku zbytocne tolko vrazat a to dokonca jazdi na vypaleny rastlinny olej teda sem tam len ho prefiltruje a (rofl)
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

2 stevo
A kolik má ten kámoš najeto na olej.
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

Zdar borci,
brácha tu dneska byl a live mi předvedl, jak to ztráci výkon na olej, nafta gut. Po asi 300 m na plný plyn se to začne dusit a nejede. Když přepne, jako by ho kopl do zadku.
Tak jsme profoukli pumpou přívodní hadice ( 10 mm vnitřkem) - jezdí na "sádlo", a nepomohlo. Nakonec jsme vyhodili ten filtr Purolator (cca 250 Kč), byl tam tak 3000 - 4000 km. Zatím jsme tam dali papírový průtokáč v plastovém pouzdře, taková střední velikost asi za 35 Kč a jede. Tak uvidíme. :)

PS. U Golfa je origo vratka do čerpadla a na vyjetí je potřeba cca 8km, pak je to OK.
Doporučil jsem brachovi přiředit sádlo naftičkou.
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

Příspěvek od wiguf »

njn neni nad vyhřívaný hadice a když bys je ještě doplnil podávacim nejlíp zubovym čerpadlem, tak to pojde i na sádlo a to doslova!!
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
stevo
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 27 led 2008, 09:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od stevo »

netvrdim ze to zohrievanie oleja nie je dobre urcite to ma nieco do seba ale clovek co jazdi cca 15 000 km rocne ...neviem, ten kamarat dava 1:1 a jazdi tak cca rok, ale ono zavisi asi aj dost od stavu motora, hlavne ake ma tlaky
bartjo
Přispěvovatel
Příspěvky: 140
Registrován: 06 pro 2007, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: východní Morava

Příspěvek od bartjo »

wiguf píše:njn neni nad vyhřívaný hadice ...

Zdar, objasni prosím.
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

s těnma hadicema jsem to už taky sylšel a dokonce mám někde nějakej leták. Dávají to snad do autobusů a náklaďáků. Uvnitř by měl být něco jako odporovej drát, kterej si sám upravuje teplotu podle teploty oleje, takže čím studenější tím víc topí :-)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“