reesha píše: ↑28 pro 2024, 03:57
Woko_O, zkus sem nebo mě do zprávy napsat VIN auta. Mrknu co je v autě za jednotku, sw číslo.
Tvůj problém klidně může být blbě vypnutým EGRem, nebo to může být kombinace problémů. Asi by to chtělo více prodiagnostikovat, nevím jestli to přes fórum vyřešíš.
Takže, jednotka je 03L.906.023.PJ - 1.6l R4 CR td, HW43, SW aktuálně 6941
Co jsem dneska zkoušel:
Auto přijelo se svítící kontrolkou DPF, liné v nouzi. V měřených hodnotách:
Soot calculated 9,28g
Soot measured 7,76
Oil Ash 0,429g
Poslední regenerace cca 430km zpět
To už samo o sobě není důvodem nouzáku a svítící kontrolky...
Fajn, laboroval jsem s teplotníma čidlama, jestli všechny ukazují. Ukazují, i když se mi zdálo že teplotní čidlo - Sensor 1 ukazuje pomalu a zvláštně. Hlavně když je připojený tak ukazuje skoro stejný volty jako když je odpojený (cca 3.28V) Ale se stoupající teplotou se jeho napětí mírně mění. Jako odpojený, nevyhodí žádnou chybu do jednotky. Nastaví pouze nouzovou hodnotu 20°C. Sensor 3 změní při rozpojení z 0,6 na 3,29V a hodí náhradní teplotu 999 °C, chybu ale do jednotky nevyhodí. Poslední sensor 4 při rozpojení taky změní hodnotu z 0,6 na 3,29V dá náhradní teplotu 999°C a jako jediný vyhodí chybu do jednotky a rozbliká žhavení..
Zkusil jsem tedy regeneraci na místě, abych tam dostal 24g a zahájil regeneraci a viděl teplotu. Účinnost žádná, teplota na sensoru 1 cca 251 °C, tedy nic
Nastavil jsem tedy falešné zaplnění (oil ash) na 25g a zkusil regeneraci znovu - stejný výsledek, nízká teplota.
Tentokrát jsem ale nechal oil ash 25g a z neúspěšné regenerace na místě mi zůstalo 24g v jednotce jako "mass soot calculated" . Tzn, auto by při zahřátí a rozjetí mělo začít regenerovat. To se taky stalo. Auto opravdu drží zvýšený volnoběh, při rozjezdu si zakouří, všechno tak jak to vypadá, když regenerace běží.
Problém ovšem nastává s hodnotou mass soot calculated. Za celých 60km jízdy, kdy teploty byly opravdu místy 500 až 700°C, za cca 2h ježdění jsem se dostal z 24,24g na 22,16g. Ke konci poslední jízdy se znovu rozsvítila kontrolka DPF.
Už si nevím rady. Regenerace, proces jako takový, v jednotce evidentně je a nějak funguje. Ale její výpočet probíhá buď chybně a nebo tam něco nefunguje. Podle mě je největší problém to, že auto sice regeneruje, ale regeneruje dlouho a ve finále ubydou 2g což pravděpodobně jednotka vyhodnotí jako nesmysl a rozsvítí kontrolku..
A teď jsou asi jen dvě varianty. Buď je něco špatně v SW a výpočtu sazí, nebo je špatný DPF filtr, který jak jsem zjistil je od značky "Veneporte".
Jediný co ještě můžu vyzkoušet, tak zvýšit gramy popílku z 25 na 45g, abych výpočet úplně rozhodil.
Přikládám Logy a poprosím kohokoli, kdo by měl nějakou radu, na co bych se ještě mohl zaměřit.
Moc díky!