Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od reesha »

Woko_O, zkus sem nebo mě do zprávy napsat VIN auta. Mrknu co je v autě za jednotku, sw číslo.

Tvůj problém klidně může být blbě vypnutým EGRem, nebo to může být kombinace problémů. Asi by to chtělo více prodiagnostikovat, nevím jestli to přes fórum vyřešíš.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od Woko_O »

Až nějak budu zpátky v procesu, tak pošlu. Ale co si tak pamatuju, tak SW začínal 69xx, takže ani ne dieselgate. Čislo SW jako VW číslo a čislo jenotky zjistim. Maximálně to můžu flashnout serii no..
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od Woko_O »

reesha píše: 28 pro 2024, 03:57 Woko_O, zkus sem nebo mě do zprávy napsat VIN auta. Mrknu co je v autě za jednotku, sw číslo.

Tvůj problém klidně může být blbě vypnutým EGRem, nebo to může být kombinace problémů. Asi by to chtělo více prodiagnostikovat, nevím jestli to přes fórum vyřešíš.
Takže, jednotka je 03L.906.023.PJ - 1.6l R4 CR td, HW43, SW aktuálně 6941

Co jsem dneska zkoušel:

Auto přijelo se svítící kontrolkou DPF, liné v nouzi. V měřených hodnotách:

Soot calculated 9,28g
Soot measured 7,76
Oil Ash 0,429g
Poslední regenerace cca 430km zpět


To už samo o sobě není důvodem nouzáku a svítící kontrolky...

Fajn, laboroval jsem s teplotníma čidlama, jestli všechny ukazují. Ukazují, i když se mi zdálo že teplotní čidlo - Sensor 1 ukazuje pomalu a zvláštně. Hlavně když je připojený tak ukazuje skoro stejný volty jako když je odpojený (cca 3.28V) Ale se stoupající teplotou se jeho napětí mírně mění. Jako odpojený, nevyhodí žádnou chybu do jednotky. Nastaví pouze nouzovou hodnotu 20°C. Sensor 3 změní při rozpojení z 0,6 na 3,29V a hodí náhradní teplotu 999 °C, chybu ale do jednotky nevyhodí. Poslední sensor 4 při rozpojení taky změní hodnotu z 0,6 na 3,29V dá náhradní teplotu 999°C a jako jediný vyhodí chybu do jednotky a rozbliká žhavení..

Zkusil jsem tedy regeneraci na místě, abych tam dostal 24g a zahájil regeneraci a viděl teplotu. Účinnost žádná, teplota na sensoru 1 cca 251 °C, tedy nic

Nastavil jsem tedy falešné zaplnění (oil ash) na 25g a zkusil regeneraci znovu - stejný výsledek, nízká teplota.

Tentokrát jsem ale nechal oil ash 25g a z neúspěšné regenerace na místě mi zůstalo 24g v jednotce jako "mass soot calculated" . Tzn, auto by při zahřátí a rozjetí mělo začít regenerovat. To se taky stalo. Auto opravdu drží zvýšený volnoběh, při rozjezdu si zakouří, všechno tak jak to vypadá, když regenerace běží.

Problém ovšem nastává s hodnotou mass soot calculated. Za celých 60km jízdy, kdy teploty byly opravdu místy 500 až 700°C, za cca 2h ježdění jsem se dostal z 24,24g na 22,16g. Ke konci poslední jízdy se znovu rozsvítila kontrolka DPF.

Už si nevím rady. Regenerace, proces jako takový, v jednotce evidentně je a nějak funguje. Ale její výpočet probíhá buď chybně a nebo tam něco nefunguje. Podle mě je největší problém to, že auto sice regeneruje, ale regeneruje dlouho a ve finále ubydou 2g což pravděpodobně jednotka vyhodnotí jako nesmysl a rozsvítí kontrolku..

A teď jsou asi jen dvě varianty. Buď je něco špatně v SW a výpočtu sazí, nebo je špatný DPF filtr, který jak jsem zjistil je od značky "Veneporte".

Jediný co ještě můžu vyzkoušet, tak zvýšit gramy popílku z 25 na 45g, abych výpočet úplně rozhodil.

Přikládám Logy a poprosím kohokoli, kdo by měl nějakou radu, na co bych se ještě mohl zaměřit.

Moc díky!
Přílohy
LOG-01-jízda 3 - DPF MIL.CSV
(240.26 KiB) Staženo 13 x
LOG-01-jízda 1.CSV
(162.15 KiB) Staženo 8 x
Regenerace_25g.CSV
(34.61 KiB) Staženo 11 x
Regenerace_na místě_0,4g.CSV
(44.27 KiB) Staženo 8 x
LOG_Odpojovani_čidel_temp.CSV
(38.68 KiB) Staženo 9 x
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od geo »

Nastav mu max zaplnění co dovolí nelíbí se mu protitlak.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od geo »

Ale ten sw je divnej měla tam být hláška o příliš dlouhé regeneraci nebo o účinosti filtru.
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od Woko_O »

Schválně zítra ještě odpojím obě teplotní čidla, alespoň na kousek jízdy. Jestli nevyskočí žádná chyba, tak už pojedu buď za nějakým tunerem a nebo si v prácí vezmu odis a flashnu tam komplet serii. Je tam 0 chyb od regenerace.

Je to fakt divný.. I to že se to snaží regenerovat ale nic se s tím nestane. Skoro jak kdyby to byl "špatnej" výpočet, protože reálně tam nemůže nic být
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od Woko_O »

Dneska jsem byl u kolegy, dal mi orig SW, v tom původním byly nějaký niance, povypínaný DTC apod., tak jsem věřil, že by to mohlo být tím.

Dal jsem si tam regenereraci abych tam dostal 24g a vyrazil. Najel jsem cca 150km na dálnici, 2h jízdy, za celou dobu to auto nevypadlo z režimu regenerace. Furt zvýšený otáčky, i když jsem poprvé dostal na 18,4g.

Potom se znovu rozsvítíla kontrolka DPF... Samozřejmě žádná chyba v jednotce. Ani o délce, ani o účinnosti. Už nevím. Problém je prostě v tom, že ty gramy jdou strašně pomalu dolů a trvá to hrozně dlouho. Klasická regenerace na 25 minut kdy to z 24g dostaneš na 5 je utopie.

Už nevím. Nezbývá nic jinýho než jiný DPF. Gramy jsou jen výpočet, kterej evidentně nefunguje dobře.

Nepomohlo ani zvýšení zanesení popelem na nějakou větší mez. Pořád to jde pomalu.

Stojí to akorát prachy a čas, ani jedno z toho nejde moc dobře zaplatit...
Přílohy
LOG-01-IDE00425ENG102682_&10.CSV
Jízda cca 2hod. na konci DPF MIL
(634.58 KiB) Staženo 10 x
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od roman1648 »

Neorigo nefunguje, mockrát vyzkoušeno a pokaždý to dopadlo blbě
JMJ , BM Catalyst, Walker, Bosal, párkrát si to dovezli zákazníci a už jsem se zařekl že to montovat nebudu, podobný patálie jak popisuješ, hodiny projíždění a diagnostiky a hovno z toho :x
On prostě filtr za 8 tis je jiný než za 30tis.,bohužel
Nedávno jsem řešil GV kde to bylo vyřazené, sehnal jsem starší,nechal vyčistit a šlape to
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od Woko_O »

Já jsem původně říkal, že necháme vyčistit ten starý. Požadavek byl dát nový, dal se nový a je to jen jebačka, nic víc.

Objednal jsem ještě čidlo za DPF aby bylo vizuálně stejný jako to co jsem vyndal a dáme vyprat starý DPF a půjde zpátky. Jsem zvědavej co řeknou na reklamaci. Mám k tomu logy, tak chci vědět jak mi obhájí že to určitě funguje a jen se to blbě namontovalo. Není to zrovna málo peněz
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od roman1648 »

Co to máš za výrobce a co to stálo ??
Podle mě to musí reklamovat snad každý kdo to koupí když to prostě nefunguje
Origo je origo a pokud není prasklý nebo jinak poškozený, vyčistit a zpátky
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Odpovědi: 0
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Re: Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF

Příspěvek od Woko_O »

Veneporte a stálo to asi 13tis. Ale bůhví co je to za přeprodej a kde se to všude matlá. Na vyčištění už se pracuje
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“