Dovolil jsem si ten luxus neprispivat a nechat diskuzi bezet abych mohl zareagovat nasledne souhrnne. Proto se predem omlouvam za velice sahodlouhy prispevek. Plne pochopim, kdyz to nekdo nebude cist ale bylo by spravne, kdyz by na to nereagovali ti, kteri to dukladne neprecetli.
No, jakozto opakovane usvedceny lhar bys tu nemel psat dalsi lzi. Pochop, ze ja, narozdil od tebe (jakozto v automotive velice financne interesovan
eho clovek) nemam potrebu si neco vymyslet. To, ze se mam moznost pohybovat i v kruzich kam se nejspis nemas sanci dostat neni zcela moji zasluhou (je to diky byvale praci a diky pratelstvi s vyjimecnym clovekem (mimochodem majitelem dvou Aston Martinu (V12 a jeden ojedinely V8 1968), v jehoz pritomnosti mam moznost takove lidi poznavat (napriklad jednoho z prvnich majitelu BMW i3 v CR). Navic,
nikde jsem nepsal, ze je to muj kamarad
ale znamy - takze, NELZI a NEPREKRUCUJ, tak, jak to mas ve zvyku. Jako ja chapu, ze vsazis na to, ze ti to lidi zerou, ale v moment, kdy to dementuji a prokazu, ze je to z tve strany lez, ublizuje ti to.
Mas uz treti elektromobil? Vlastni? Nebo pujceny? Zajimave, ze jsi se nezminil, asi nebylo se cim chlubit. A mas treti v rade nebo paralelne? To, ze si neco pujcis (byt i dlouhodobe formou operaku) nevyjadruje tvoji duveru v elektromobily. Verim, ze pokud jsou opravdu tvoje (tvoji firmy), bylo by podnetne, kdyz bys sepsal zkusenosti (konkretni typ, najeto, delka vlastnictvi) apod.
Musk me uprimne receno nezajima. Jedine, na co se zeptam: je uz jeho firma zabyvajici se Teslou (ktera je predmetem teto diskuze) ziskova? Chapej, kdyz bychom to vzali ve smyslu, ze je to neco jako akciova spolecnost: generuje uz svym "akcionarum" dividendy?
Konzum popsany Slavkovem ma v pripade elektroaut malickaty hacek: akumulatory. Paklize nebudou mit patricny najezd, nejedna se o ekologicky konzum.
Hodne nestastny primer. At uz z hlediska faktu, ze drevo je obnovitelny zdroj ale i z hlediska, ze ma nejakou zivotnost a se suchym drevem toho moc jineho delat nejde. Ale pokud k tomu pristoupim, pak v souladu s tim, co jsi sam
zde prohlasil prohlasil je, ze tu indukcku nemuzes "beztrestne" pouzivat na plny vykon a musis se o ni znacne starat. Drevo najdes v prirode a k vytvoreni ohne ti mnohdy staci jedna sirka v hodnote par haleru. Navic, ohen ma dalsi vedlejsi benefity: ohrejes se, ma i dopad na emoce cloveka a mimojine, popel obohati pudu a da jim ziviny potrebne pro dalsi rust. Takze opravdu hodne nesikovny primer. Jedine, v cem je ten primer vhodny je v tom, ze bez elektriny je ti indukcka k nicemu.
Jinak s tou "generaci" souhlasim. Vznika tu generace, ktera je velice, vetsinou slepe naklonena novinkam a k temto mnohdy ze vzdoru, opovrzeni nad "starym" funkcnim resenim. Je to generace vedena predevsim reklamou k bezhlavemu konzumu a spotrebe. Je to generace, ktera neni zvykla opravovat, proste to neresi, vyhodi poskozenou vec a jdou si pro novinku.
O dalsi duvod vice proc si elektromobil neporizovat. Zase tak "bezudrzbovy" jak se rika nebude co? Clovek ho BUDE MUSET pouzivat (a pritom se bude opotrebovavat) aby ho mohl normalne pouzivat. Takze, zatimco mnozi vyuzivaji depozitu (pozn.: ano, dnes se tomu rika jinak) pro ciste zimni a nebo ciste letni vozy, toto bude zajiste znacne narocne na provoz a nebude to "zadarmo". Ano, nachazim reseni: takove auto bude muset byt integrovatelne do systemu rozvodu elektricke energie napriklad domu. Jinymi slovy, auto bude pripojeno na "chytrou nabijecku", ktera ji bude optimalne udrzovat, chapejme co se % nabiti a vybiti, aby akumulator zustaval v dobre kondici. Asi nemusim zminovat, ze ztraty vznikle timto provozem nejsou nic ekologickeho, ze?
Jen se tak hnidopissky zeptam: ktery z elektromobilu jiz disponuje touto moznosti integrace? Pokud zadny, je to stale konzum a rizena konzumace.
Andre píše:Je to pár jednoduchých pravidel, jako že se auto neodstavuje s prázdnou, nebo naopak plně nabitou baterií, že je pro životnost baterie vhodnější pomalé nabíjení atd. Je to většinou uvedeno v návodech a dnes už jsou k autům aplikace v telefonech, které případně poradí a dohlídnou na to

Nemyslim si, ze by se o toto mela starat nejaka aplikace v telefonu. Melo by to byt soucasti vozu a nikdo mi nevymluvi, ze na to elektronika ve voze nema potencial. Jen mi to dava zcela najevo, ze si proste vyrobci neveri a ze moc dobre vedi, jak to s temi bateriemi je, akorat nechteji majitele (ktery jim za to da nemale penize) strasit.
Verim, ze sledovani kondice baterie je uz integrovano ve vsech vozech ale myslim si, ze stezejni by bylo i kdyby tam byla predikce zivotnosti baterii v zavislosti na historii pristupu uzivatele k nim. Jinymi slovy, palubni pocitac by mel z vyroby "startovat" se stridmym maximem najezdu v ramci cele zivotnosti baterii (o ktere by mel vyrobce vedet na zaklade rozsahlych testu) a s ohledem na to, jak by k tomu uzivatel pristupoval, tak by to tento celkovy najezd orezavalo. Ve sve podstate obdoba jako v pripade odhadu najezdu u spalovaciho motoru v ramci nadrze.
Nicmene, ja se obavam, ze toto NENI v zajmu vyrobce, protoze by to dost mozna (paklize by byl uprimny) v soucasnosti znacne odrazovalo spotrebitele, protoze by si nikdy nekoupili auto, u ktereho by vedeli predem, ze je ceka repase nebo vymena baterii. Jde o to, ze dnesni lide nejsou mnohdy schopni odkladat penize bokem. No a zatimco v pripade spotreby paliva jim to ukazuje zcela jasne palivomer a doplneni nadrze neni az takova financni zatez, v pripade baterii to v ramci stavajiciho systemu bude znacnym sokem.
Hlavne, me se hrozne libi, jak je pro Andreho vsechno "pohoda, vyreseno, pripraveno" a zatimco v jednom prispevku tvrdi, jak je mozne nabijet auta v prubehu obeda nebo skoceni si na urad a jak neni nic jednodussiho, nezli vecer prijet domu, zapojit to do zasuvky s tim, ze rano je to uplne nabite ale nasledne se od nej dozvime, ze baterkam nedela dobre caste dobijeni a dobijeni na 100 % 
Ukrutne se mi "libi", ze automibilka hlasa "dojezd az" i kdyz vi, ze dobijeni do maxima nedela bateriim dobre. Taky se mi "libi", ze neni vhodne skladovat auta, resp. jejich akumulatory plne nabite, protoze jim to skodi. Takze, ve sve podstate, kdyz se budete chtit jet nekam dal, doporucuje se to planovat operativne a podle toho nabijet.
Budu se opakovat: elektromobily a jejich provoz prozatim funguji na principu "az, temer, kolem".[/b] Z meho subjektivniho pohledu je to jedna velka neznama a nezli to bude uvedeno do realneho provozu, mela by auta prochazet dlouhodobymi testy nez aby se chrlil na trh predprodukovany odpad, ktery pak hazi hodne negativni stin na jejich ekologickou stranku. Jak jsem jiz zminil v tomto tematu: jsem pripraven prejit na elektroauto ale az v moment, kdy to bude nabizet dostatecny komfort, bezpecnost a bude prokazatelne ekologictejsi a spolehlivejsi nezli auta se spalovacim motorem.
Elektromotor je zalezitosti hodne starou a duvodem, proc nejsou prozatim resenim je, ze nejsou kvalitni baterky, ktere by splnovaly vse nasledujici:
- kratke dobijeni
- dlouhy dojezd
- moznost odstaveni vozu na delsi vozu
- udrzitelna zivotnost baterii
- zarucene bezpecny provoz
... a trochu toho humoru na zaver na odlehceni:
jericho-3 píše:Asi drony nebo ..Neviš jak to vlastně fotí?
<ironie>Ne, ukotvej v miste, ktere chteji nafotit pevnou kotvu do zeme a pak posilaji cloveka ve skafandru s dychacim pristrojem v balonu na te snure a on to z ruznych vysek foti. Kdyz to nafoti, stahnou ho zpet, odkotvi, ukotvi na jinem miste a takhle mapuji celou planetu. No, v mori to maji hodne tezky, hlavne v mistech, kde je opravdu hloubka, protoze mit tak dlouhej retez aby mohla lod dobre zakotvit je ukrutne narocny.</ironie> 
