Špatné starty, trhavý chod motoru Passat B5

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Špatné starty, trhavý chod motoru Passat B5

Příspěvek od Jafa88 »

Ahoj, mám problém se startama jak teplýma tak i studenýma. Auto vždy nastartuje až tak na potřetí. Po nastartování kolísají volnoběžné otáčky v rozmezí 800-1100 ot/min. Při jízdě má občas motor trhavý průchod. Při dojezdech na křižovatku při sešlápnutí spojky motor sám od sebe zdechne. A jde nastartovat vždy až tak na potřetí. Když jedu po dálnici a zdechne tak nenastartuje vůbec až když trochu vychladne. Největší příznaky jsou asi vstřikovací čerpadlo, konkrétně hlava. Nebo by to mohlo být i něčím jiným? Díky Všem za rady
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Aký motor?? :)
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

jurosdi píše:Aký motor?? :)
1,9 TDi 81 kW
r.v. 1997
Typ motoru: AFN
Kovarrr
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 05 lis 2008, 14:05
Odpovědi: 0
Bydliště: vychodni Cechy

Příspěvek od Kovarrr »

zaclo to delat samo od sebe nebo po nejake oprave nebo se to cim dal vic zhorsuje?
Now:Passat 1.9TDI PD AJM Highline, BMW 525tds *125kW, OII 77kW
Was:Opel Omega 2.5TD,Uno 1.3T,Toledo TDI,Scenic dCi.
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

Kovarrr píše:zaclo to delat samo od sebe nebo po nejake oprave nebo se to cim dal vic zhorsuje?
Začalo to dělat samo od sebe. Ještě mě napdlo že může být špinavá palivová soustava. Buď filtr nafty nebo filtr co je ještě v nádrži.
Právě že se to zhoršuje.
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

Najprv vymeň pal. filter a pozri sací koš v nádrži.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

koco píše:Najprv vymeň pal. filter a pozri sací koš v nádrži.
Díky zkusím tohle udělat, ale známej mi říkla že to nepomůže že je špatná hlava na čerpadle, ale určitě to v první řadě vyzkouším.
mates88
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 07 led 2011, 18:58
Odpovědi: 0

Re: Špatné starty, trhavý chod motoru Passat B5

Příspěvek od mates88 »

Jafa88 píše:Ahoj, mám problém se startama jak teplýma tak i studenýma. Auto vždy nastartuje až tak na potřetí. Po nastartování kolísají volnoběžné otáčky v rozmezí 800-1100 ot/min. Při jízdě má občas motor trhavý průchod. Při dojezdech na křižovatku při sešlápnutí spojky motor sám od sebe zdechne. A jde nastartovat vždy až tak na potřetí. Když jedu po dálnici a zdechne tak nenastartuje vůbec až když trochu vychladne. Největší příznaky jsou asi vstřikovací čerpadlo, konkrétně hlava. Nebo by to mohlo být i něčím jiným? Díky Všem za rady
Zdravím, promiň že se ti do toho vsírám...:-) mám podobný problém s fabii 2001 1.9 TDI (ATD) dělá mi to hodně když je zima ujedu určitou vzdálenost (1km) a pokaždé to padá až to zdechne...na potřetí zas jedu dál. VAG píše 3tí válec vynechává zapalování...tipoval jsem to na vstřiky jenže v autorizáku se nedoplatím...mates.
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

Tak jsem dnes rozdělal čerpadlo v nádrži, no hnus velebnosti :-D Sýtko pořádně vyčistil, a zdá se že chytá lépe, ještě musí přijít na řadu palivovej filtr ale na něj už dnes nezbyl čas. Třeba to pomůže a nebudu muset řešit problém se vstřikovacím čerpadlem.
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

Zlepšili se mi starty po výměně filtrů, ale motor neustále kolísá na volnoběh. A občas se stane že má za jízdy trhavý průběh. Nevíte co s tím ještě může být? Už mě vážně napadá jen čerpadlo.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Co paměť závad? Měřené hodnoty?
Osobně tipuju vadná el. hlava
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

Dřív mi to hlásilo něco s čerpadlem nevím přesně tu chybu, a blikalo mi žhavení i za jízdy. ALe po odstranění paměti závad už chyba nenaskočila. Můžu se zeptat jaké hodnity máš na mysli? Kámoš má VAG diagnostiku, tak jestli by jsi mi poradil kde a na jakém kanéle to vyzkoušet byl bych moc rád. A nějaké rozmezí hodnot ve kterých by se to mělo pohybovat? Děkuji moc za odpověď.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle příznaků, které uvádíš je to nedostatek paliva vstřikovaný do válců. Pokud jezdíš na normální naftu, máš nový pal. filtr a od filtru nejde průhlednou hadičkou do čerpadla obrovské množství bublin, tak bych to také viděl na opotřebenou hlavu vstřik. čerpadla. Udělej jednoduchou zkoušku. Při teplém motoru sundej čtyřpinový konektor z čidla teploty chladící kapaliny G 62 a nastartuj. Start by měl být podstatně lepší a motor by neměl zhasínat, protože bude dostávat více paliva/ŘJ motoru vyhodnotí čidlo G 62 jako vadné a nahradí ho čidlem teploty paliva G 81/. Teplota od čidla G 81 bude asi o 60°C nižší při nynějších teplotách vzduchu kolem 0°C a proto nastavovač množství paliva N 146 zvětší dodávku paliva do motoru.
Pokud po odpojení uvedeného konektoru nebude motor zhasínat a starty budou lepší, bude problém zřejmě v hlavě čerpadla.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

prka píše:Podle příznaků, které uvádíš je to nedostatek paliva vstřikovaný do válců. Pokud jezdíš na normální naftu, máš nový pal. filtr a od filtru nejde průhlednou hadičkou do čerpadla obrovské množství bublin, tak bych to také viděl na opotřebenou hlavu vstřik. čerpadla. Udělej jednoduchou zkoušku. Při teplém motoru sundej čtyřpinový konektor z čidla teploty chladící kapaliny G 62 a nastartuj. Start by měl být podstatně lepší a motor by neměl zhasínat, protože bude dostávat více paliva/ŘJ motoru vyhodnotí čidlo G 62 jako vadné a nahradí ho čidlem teploty paliva G 81/. Teplota od čidla G 81 bude asi o 60°C nižší při nynějších teplotách vzduchu kolem 0°C a proto nastavovač množství paliva N 146 zvětší dodávku paliva do motoru.
Pokud po odpojení uvedeného konektoru nebude motor zhasínat a starty budou lepší, bude problém zřejmě v hlavě čerpadla.
Díky za příspěvek, vyzkouším a dám vědět.
Uživatelský avatar
Jafa88
Přispěvovatel
Příspěvky: 186
Registrován: 02 led 2011, 20:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jafa88 »

Zdarec borci, tak včera jsme projeli diagnostikou mýho Passaťáka a nestačili jsme se divit. Nevíte náhodou příznaky? Já se jen děsím toho že moje auto jezdilo x tisíc na tři válce :-D
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“