kam davate lepsie gumy?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
kam davate lepsie gumy?
lepsie gumy davate na prednu alebo na zadnu napravu u predokolky. zatial asi kazdy co poznam dava dopredu ale nedavno som v tv videl ako nejaky exper alebo nejaky pneuservisak hovoril ze vraj lepsie je dat lepsie gumy dozadu aby neusiel zadok
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
Vzhledem k tomu, že je bezpečnější náraz ze předu, než z boku, měly by se horší gumy dávat na předek, aby auto mělo sklon k nedotáčivosti. Ale každý by se měl zeptat sám sebe: Dokážu zvládnout nečekaný utrhnutí zadku v rychlosti kolem 100km/h nebo i větší? Pokud odpověď zní ANO, pak není problém jezdit horší gumy na zadku 
mě osobně vyhovuje lehce přetáčivá charakteristika, takže "horší" gumy dávám na zadek. Ovšem slovo horší je relativní, protože na kvalitu pneu si docela potrpím

mě osobně vyhovuje lehce přetáčivá charakteristika, takže "horší" gumy dávám na zadek. Ovšem slovo horší je relativní, protože na kvalitu pneu si docela potrpím

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
jestliž jsou gumy horší nemaj na autě co dělat louže dovede moc a nemusí být hluboká....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Auta s motorem a náhonem vpředu , což jsou skoro všechna, by měla mít lepší gumy na zadku. A sice proto, že při brzdění dochází, navzdory sebelepší technice a elektronice, k odlehčení zadku, a tím menší adhezi. Což si samozřejmě odporuje s hlediskem záběru, třeba na sněhu, nebo blátě, kdy je požadavek zcela opačný.
Dá se říci, že první část platí i pro motory vpředu a náhon vzadu. Sníh a bláto = lepší vzadu. Kdo si pamatuje Žigulíky, tak ještě k tomu pytel cementu do kufru.
Auta s motory vzadu a náhonem vzadu jsou jasné, ale těch se moc nevyskytuje.
Lahůdky s motory uprostřed není třeba rozebírat.
Dá se říci, že první část platí i pro motory vpředu a náhon vzadu. Sníh a bláto = lepší vzadu. Kdo si pamatuje Žigulíky, tak ještě k tomu pytel cementu do kufru.

Auta s motory vzadu a náhonem vzadu jsou jasné, ale těch se moc nevyskytuje.
Lahůdky s motory uprostřed není třeba rozebírat.
VW Sharan
1.9 TDI PD
1.9 TDI PD
Zajímavé názory. Například já bych o montáži "horších" pneumatik dopředu nikdy ani neuvažoval. Tak nějak mi to přijde out of mind. Jezdím tak, abych projel a vyjel. Proto je pro mě důležitější mít dobré gumy vepředu. Pokud auto utrhnu, stejně mi nepomůže nic.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
Tiez nerozumiem akym sposobom by som sa dopracoval k tomu ze by mali ist u auta s FWD pohonom lepsie gumy na zadnu napravu.... Uz z principu pohonu sa tie na prednej naprave budu opotrebovavat min. 2x rychlejsie ako na zadnej naprave, takze cas na vymenu tych prednych pride skor. Pokial by som mal dat potom nove gumy (ktore sa kupovali na prednu napravu) dozadu a tie dajme tomu 50% opotrebovane na prednu, je to podla mna blbost lebo geometria na zadnej naprave byva u aut s FWD pohonom (specialne u tych s pevnou napravou) uplne ina ako na prednej, hlavne odklony a tym padom gumy aj ked nie su "oskakane" ako tu niekto spomina su zjazdene sice rovnomerne, ale iba pri odklone zadnej napravy - po montazi na prednu napravu sa degraduje schopnost prenosu krutiaceho momentu a brzdneho ucinku -> vozdilo sa bude spravat pri brzdeni a akceleracii nevypocitatelne, o tom ze to bude s najvacsou pravdepodobnostou poriadne "hucat" uz aj skoda hovorit
Pokial myslim na bezpecnost, nejazdim gumy na hranicu moznosti technickej vyhlasky o vozidlach, ale menim podla potreby a financnych moznosti, taketo veci ako prehadzovanie gum medzi napravmi sa robilo tak v erach S120, Favorit a mozno Felicii, kedy to sirka gumy umoznovala... u modernych aut so sirkou gumy okolo 20cm (a viac) mi to pride celkom blbost. Tot moj nazor, mozete ma kamenovat

Pokial myslim na bezpecnost, nejazdim gumy na hranicu moznosti technickej vyhlasky o vozidlach, ale menim podla potreby a financnych moznosti, taketo veci ako prehadzovanie gum medzi napravmi sa robilo tak v erach S120, Favorit a mozno Felicii, kedy to sirka gumy umoznovala... u modernych aut so sirkou gumy okolo 20cm (a viac) mi to pride celkom blbost. Tot moj nazor, mozete ma kamenovat

Naposledy upravil(a) subz3ro_tdi dne 13 lis 2011, 21:06, celkem upraveno 1 x.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Když už, dělám to opačně. Nové gumy dopředu a starší dozadu. Jakmile ty starší zadní odejdou, koupím dvě nové a ty jdou opět na předek (a jeté z předku na zadek). Tam to ničemu nevadí. Pneu na předku jsou díky zatáčení zatěžované rovnoměrněji a tudíž je lze pak na zadek použít. Opačně, jak jsi spomínal, je to problém - logicky a z jasného důvodu - gumy vzadu jedou pořád jedním směrem, nezatáčejí a tudíž jsou potom na předku hlučné, protože už mají za sebou nějaké kilometry v jednom homogenním režimu užívání a najednou je někdo chce nutit zatáčet.
Nene - nové gumy dopředu, starší dozadu. Logické a i z hlediska vyjádření odborníků jednoznačně správné.
Nene - nové gumy dopředu, starší dozadu. Logické a i z hlediska vyjádření odborníků jednoznačně správné.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Martin Kanňuch
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 15 lis 2007, 14:58
- Bydliště: Košice
Odpovědi: 0
Ne nedotáčivý smyk je stejnej průser jako přetáčivej. Jestli tady někdo hodlá tvrdit, že když na okresce v 90ti dostane nečekaně pořádnej smyk, tak je ukecanej machýrek, kterej ještě smyk nedostal.
S lepšíma gumama vzadu, je spíš pravděpodobný nedotáčivý smyk, tedy ze silnice jdeš popředu, kde jsou deformační zóny a NVÍC lidská páteř zvládne velkej dopřednej náraz, ale boční pecka končí často střihlou páteří, protože to nedrží ani sedačka, ani svaly se nám tam jaksi nevyvinuly.
To umístění gum není z důvodu doporučení pro standartní situace (vyjedeš, máš rád řízenej smyk, líp to brzdí na semaforu), ale nestandartních - tedy nečekaně přijdeš o kontrolu nad autem a má se zmenšit následek.
S lepšíma gumama vzadu, je spíš pravděpodobný nedotáčivý smyk, tedy ze silnice jdeš popředu, kde jsou deformační zóny a NVÍC lidská páteř zvládne velkej dopřednej náraz, ale boční pecka končí často střihlou páteří, protože to nedrží ani sedačka, ani svaly se nám tam jaksi nevyvinuly.
To umístění gum není z důvodu doporučení pro standartní situace (vyjedeš, máš rád řízenej smyk, líp to brzdí na semaforu), ale nestandartních - tedy nečekaně přijdeš o kontrolu nad autem a má se zmenšit následek.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
@lt.kubosh: povedzme ze je to tak a je to vyhodnejsie v hranicnej situacii - smyku. Teraz sa zamysli nad inou (nie hranicnou) situaciou - ze brzdis alebo su zhorsene podmienky prilnavosti gumy k ceste (dazd, prach). Kolko takychto situacii zazijes v pomeru ku situaciam ked je vozidlo v smyku? Myslim ze je to nepomer a zbytocne o tom vobec uvazovat, tzn. ze benefit novych gum vyuzijem radsej na bezne situacie ktorych je denne XY, ci? Takze co i len sedliackym rozumom, logika kaze dat "lepsie" gumy na prednu napravu, to mi nikto nevyhovori. Samozrejme idealne je kupovat nove gumy na obidve napravy, potom je zbytocne riesit takuto dilemu 

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.