Fiat Dobló 1.9D

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

eagle010
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 18 pro 2010, 09:08
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od eagle010 »

epic je po repase ale pri tomto aute ja uz neverim nicomu :x
baloo2009
Přispěvovatel
Příspěvky: 270
Registrován: 30 zář 2009, 16:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Galanta

Příspěvek od baloo2009 »

Pani, ked doblo 1,9 d cerpadlom lucas vypisuje snímac rotoru, OKAMZITE vymena cerpadla. Neoplati sa cerpadlo davat opravovat, je to strata casu a penazí, ajtak sa to skoncí vymenou cerpadla, bud novy alebo pouzity ale dobry. Tie cerpadla su neopravitelné. Vlastná skusenost. Netvrdím, v niektorych prípadoch sa najdu hrdzave kontakty, hnile kable, ale vacsinou za vsetkom stojí cerpadlo. Nechapem naco tam davali tento typ cerpadla. S klasickou boschkou by to bolo super voz.
Opel Vectra B 1,8 16V ex
Alfa Romeo GTV 2,0 V6 TB ex
VW PASSAT B5 1,9 tdi 81kW
VW PASSAT B5.5 1,9 tdi 96kW
Citroen Berlingo 1,6 16v
Citroen C4 GrandPicasso 2.0hdi
Peugeot 307 2.0hdi
Alfa GT 1,9jtd 110kW
eagle010
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 18 pro 2010, 09:08
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od eagle010 »

to mi ani nehovor vygrcal som 1300eur za repas a co teraz vraveli ze na stolici to bolo a pekne to fungovalo ale ked som to nahodil konecna zase to iste mna z toho asi slahne (LOL)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je to tak. Taky jsem se s tím zlobil. Bylo to ve značkovém servisu, oprava čerpadla za 15 000 a stejný problém. Nakonec jsem slavnýho Epica vyhodil a dal tam mechanického Bosche z Regaty. Musel jsem ho dát to delšího futrálu, předělat řemenové kolo a je po problému. Samozřejmě i plyn na lanko. Tady opravdu udělali soudruzi někde zásadní chybu. Moje rada zní: Zpátky na stromy.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
baloo2009
Přispěvovatel
Příspěvky: 270
Registrován: 30 zář 2009, 16:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Galanta

Příspěvek od baloo2009 »

Teraz nedavno majitel mal zaujímavy zažitok s doblom, rano nastartoval, motor isiel akoby na 3 valce, dymu viac nez dost, akceleracia minimalna,no radsej s tym neisiel nikam. Zdalo sa mu ze je slaba baterka, dobil ju a auto islo v poriadku. Po case zase to iste, nabíjacka, zase ide. Po meraní sme zistili, ze ked ma baterka okolo 12,2V motor ide nepravidelne,ak je napatie vačšie ide v poriadu. Prekontrovali sme kontakty, ukostrenie,vsetko-vsetko, vysledny efekt nulovy. Po vymene baterky vsetko ok. Povodnu baterku namontoval do benzinackeho dobla, tam je vsetko ok. Asi tie dizlaky S lucas EPIC su najnevydarenejsie motory fiatu.
Opel Vectra B 1,8 16V ex
Alfa Romeo GTV 2,0 V6 TB ex
VW PASSAT B5 1,9 tdi 81kW
VW PASSAT B5.5 1,9 tdi 96kW
Citroen Berlingo 1,6 16v
Citroen C4 GrandPicasso 2.0hdi
Peugeot 307 2.0hdi
Alfa GT 1,9jtd 110kW
eagle010
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 18 pro 2010, 09:08
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od eagle010 »

baloo aky je postup pri prerabke toho lucasa na boscha daj sem nejake info blizsie diky moc
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

baloo2009 píše:Teraz nedavno majitel mal zaujímavy zažitok s doblom, rano nastartoval, motor isiel akoby na 3 valce, dymu viac nez dost, akceleracia minimalna,no radsej s tym neisiel nikam. Zdalo sa mu ze je slaba baterka, dobil ju a auto islo v poriadku. Po case zase to iste, nabíjacka, zase ide. Po meraní sme zistili, ze ked ma baterka okolo 12,2V motor ide nepravidelne,ak je napatie vačšie ide v poriadu. Prekontrovali sme kontakty, ukostrenie,vsetko-vsetko, vysledny efekt nulovy. Po vymene baterky vsetko ok. Povodnu baterku namontoval do benzinackeho dobla, tam je vsetko ok. Asi tie dizlaky S lucas EPIC su najnevydarenejsie motory fiatu.
Jako bych popisoval Doblo od ženy. Ten samý problém. V zimě bylo auto pořád na nabíječce. Pak se přidaly problémy se žhavením, blikala kontrolka. Vyměnil jsem žhaviče za Bosch a problém furt. Tak jsem na zkoušku vyměnil žhav.relé, problém furt. Kabeláž jsem kontroloval, snad úplně vše. Pak ze zoufalství jsem kleštěma trochu scvaknul trubičkové kontakty co se nasazují na žhaviče a najednou bylo vše v pořádku, dokonce i ranní starty nejsou tak dramatické (3 válce a dým) Takže půl zimy jezdím na betrii bez dobíjení :-) žhavení nebliká, nechápu nic :-)
Opel Vivaro 2.5 dci
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, moje řeč, někdy zůstává rozum stát, že si člověk říká, zda se mu ještě rozběhne.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Epic Nanic.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

origoš píše:Je to tak. Taky jsem se s tím zlobil. Bylo to ve značkovém servisu, oprava čerpadla za 15 000 a stejný problém. Nakonec jsem slavnýho Epica vyhodil a dal tam mechanického Bosche z Regaty. Musel jsem ho dát to delšího futrálu, předělat řemenové kolo a je po problému. Samozřejmě i plyn na lanko. Tady opravdu udělali soudruzi někde zásadní chybu. Moje rada zní: Zpátky na stromy.

Z Regaty 1,9D ? TD asi ne, že? Třeba s Peugeot 306 1,9D by tam nešlo? (mám ho doma) Trysky si nechal origo? Bylo potřeba prohodit trubičky ke vstřikům? Kabeláž z origo čerpadla se ti pak houpala v motoru? řídící jednotka tam pak musí zůstat? Díky za rady a odpovědi, asi budu předělávat čerpadlo na Doblu.

Mohl bys prosím nafotit z různých stran předělávku? Jak ten delší futál vypadal, jak si předělal drážkové kolo atd? Díky moc za pomoc.
Opel Vivaro 2.5 dci
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A přitom Rada v Soběslavi sebejistě tvrdí , že Lucas Epic opravuje a že byly i na MBenz a tam byly spolehlivé...Já jak vidím z mechaniky koukat dráty, mám chuť to hned vytrhnout a zahodit..Ale lidi jsou nepoučitelní, měl jsem ho měnit u P 2,1 TD za Bosche, ale majitel pak volal, že sehnal jiné...origo. Tak se ho ptám, a je dobré..? Asi jo, je jen za desítku..Tak mu říkám, ať ti ho tam taky namontuje... :o
nepropadat panice...
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

Origoši, prosím tě, vyfoť, nebo aspoň trochu načrtni tvé řešení zástavby mechanického čerpadla v Doblu 1,9 D. Musím taky Lucase vyměnit. Díííík
Opel Vivaro 2.5 dci
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

tak dnes ráno Doblo 1,9D po odjetí asi 10 km najednou chcíplo a nejde nastartovat. Nechal jsem ho odstavené a za hodku ho zkusím znova nastartovat. Odpoledne s ním zajedu na diagnostiku. Podle všech zkušeností to vypadá na čerpadlo Lucas.
Opel Vivaro 2.5 dci
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Origoši, prosím tě, vyfoť,
To auto už je buhví kde, tak to vyfotit nemohu. Čerpadlo jsem použil z Regaty 1,9D, ale střeva jsem přehodil do jiného futrálu s delší hřídelí, leželo v regále, ale z čeho bylo nevím. Do díry, která čerpadlo středí v bloku jsem vysoustružil redukční kroužek, který je s přesahem naražen do bloku. Rozvodové kolo nepasuje a tak k němu jsem udělal redukci. Potom jsem ještě musel udělat plynový pedál na lanko, použil jsem z Felicie a musel jsem udělat na něj držák. Aby nesvítila kontrolka motoru, tak stačí přerušit drát, od jednotky k přístrojovce. Blbá práce, protože je všude málo místa. Jezdilo to a startovalo parádně, ale dalo to hodně práce. Podruhé už bych to neabsolvoval.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

díky za info. Kdysi jsem s kámošem předělával Lucase na Berlingu 1.9D 2004 na Bosch ze ZX 1.8D. Vyžadovalo to taky podobné úpravy jaké popisuješ. Bylo tam ale kolem hodně místa. Doblo má výrazně méně :-(
Odpoledne zajedu na diagnostiku a jestli to bude snímač otáček v čerpadle, tak to čerpadlo vyhodím a šupnu tam něco jiného. Dám zas vědět jak jsem dopadl na diagnostice.
Opel Vivaro 2.5 dci
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“